Manager
Italija zaradi pravil o prtljagi kaznovala Ryanair in Wizzair
23.02.2019 09:57
Italijanski varuh konkurence je zaradi politike prevoza prtljage kaznoval nizkocenovna letalska prevoznika Ryanair in Wizzair. Irski Ryanair bo moral plačati tri milijone, madžarski Wizzair pa en
Več ▼

Italijanski varuh konkurence je zaradi politike prevoza prtljage kaznoval nizkocenovna letalska prevoznika Ryanair in Wizzair. Irski Ryanair bo moral plačati tri milijone, madžarski Wizzair pa en milijon evrov.

Oba prevoznika potnikom omogočata, da na krov s sabo brezplačno prinesejo le en manjši kos prtljage, ki ga lahko spravijo pod sedež pred sabo. Za večje torbe in kovčke morajo že plačati.

Varuh konkurence v Italiji je presodil, da večina letalskih potnikov potuje z večjo torbo od te, ki jo lahko brezplačno prepeljejo z omenjenima prevoznikoma. Zato zaračunavanje od pet do 25 evrov za tovrstno prtljago pomeni zviševanje cene letalskih vozovnic na netransparenten način.

Ryanair, ki je novo politiko napovedal avgusta lani, je sicer v preteklih mesecih obtožbe zavrnil. Med drugim je izpostavljal večjo točnost letov zaradi hitrejšega vkrcavanja na letala. (STA)

Premierka May ostala še brez treh ministrov, parlament prevzema nadzor nad odločanjem o metodi brexita
5 min
Britanske poslance je razburilo, da premierka vztraja zlasti pri glasovanju o obstoječem izstopnem dogovoru, sami pa želijo preveriti, ali ima v parlamentu podporo kakšna druga opcija
Na članek...

V ponedeljkovem večernem glasovanju v britanskem parlamentu so britanski poslanci izglasovali, da prevzemajo nadzor nad odločevalskim postopkom o brexitu. V torek tretjega glasovanja o izstopnem dogovoru premierke Mayeve ne bo, ker njeni vladi zanj ni uspelo zagotoviti zadostne podpore -- bodo pa poslanci v sredo opravili niz glasovanj, s katerimi želijo ugotoviti, kateri scenarij brexita pa ima zadostno podporo.

Potem ko je britanska premierka v ponedeljek popoldne nagovorila parlament, je parlament še pozno v večer razpravljal in opravil tudi nekaj glasovanj. Najpomembnejše je bilo glasovanje o dopolnilu konservativnega poslanca Oliverja Letwina, ki so ga britanski poslanci podprli s 329 glasovi (proti sta glasovala 302 poslanca).

Cilj tega dopolnila je na kratko izrazil eden od konservativnih poslancev, ki je dopolnilo podprl, rekoč, da se parlament ne more več vrteti v krogu in mora pokazati, katero opcijo podpira.

Kaj pomeni potrditev dopolnila konservativca Letwina

Potrditev tega dopolnila pomeni, da bodo britanski poslanci v sredo izvedli niz glasovanj, s katerimi bodo preverjali, ali se lahko parlament zedini v podpori kateri drugi opciji za brexit, ker se pač ne more zediniti v podporo obstoječemu izstopnemu dogovoru, ki ga je z EU izpogajala premierka Theresa May.

V nizu glasovanj, ki jih bo parlament izvedel v sredo, gre za tako imenovana indikativna glasovanja - s katerimi v poslanski zbornici preverjajo, kaj poslanci podpirajo in čemu nasprotujejo. Izid tovrstnega glasovanja sicer ni pravno zavezujoč.

Premierka indikativnemu glasovanju ni naklonjena, kar je v ponedeljkovem nagovoru izrecno povedala poslancem. Iz njenega nagovora je bilo razumeti, da še vedno računa, da ji bo nekako vendar uspelo zagotoviti dovolj podpore za njen izstopni sporazum, čeprav je v ponedeljek v nagovoru poslancem povedala, da v parlamentu za zdaj zadostne podpore za dogovor o brexitu, kot ga je njena vlada sklenila z EU, še vedno ni. Potem ko je s tem dala vedeti, da v torek ne bo tretjega glasovanja o njenem izstopnem dogovoru, je dodala, "da nadaljuje razpravo s kolegi v poslanski zbornici, da bi oblikovala potrebno podporo za sporazum, tako da bi o njem lahko glasovali ta teden in zagotovili brexit".

Koliko glasov je premierki zmanjkalo v drugem glasovanju

Ponovimo: v drugem glasovanju je premierki za to, da bi njen izstopni sporazum potrdili v parlamentu, v lastni stranki zmanjkalo 75 glasov (toliko članov njene konservativne stranke torijevcev, ki jo vodi, se je v drugem glasovanju izreklo proti izstopnemu sporazumu), ni pa imela niti podpore desetih poslancev stranke severnoirskih unionistov DUP.

Kako ji je glede podpore njenemu izstopnemu sporazumu kazalo v ponedeljek? Kot je sama povedala v parlamentu - ne dovolj dobro, da bi si drznila spet pred parlament. In dodajmo, kar so opazili politični analitiki na Otoku - da je v glasovanju o dopolnilu konservativca Oliverja Letwina ostala brez podpore okoli trideseterice članov lastne stranke.

Ne le, da premierka nima zadostne podpore za izstopni sporazum v parlamentu, razpada ji vlada - v ponedeljek je ostala še brez treh ministrov, ki so odstopili, da bi lahko glasovali proti vladi za dopolnilo konservativnega poslanca Letwina.

O čem bi lahko razpravljali poslanci, zdaj ko je potrjeno Letwinovo dopolnilo

Opcije so različne. Nekaj jih je v ponedeljkovem nagovoru omenila tudi premierka, čeprav vztraja, da je najboljša pot - brexit na podlagi izstopnega dogovora, ki ga je izpogajala njena vlada.

Številne opcije, ki so zdaj na mizi, sicer nasprotujejo načelom, ki jih je VB doslej neomajno zagovarjala. Na primer, britanska vlada je vztrajala, da želi vsekakor izstopiti iz carinske unije, še vedno pa ne poneha razprava, ali ne bi bilo dobro za VB, da izvede brexit po scenariju Norveška plus (kar bi bi pomenilo, da bi bila del carinske unije).

Med opcijami, ki so jih glede bodočih odnosov z EU minulo nedeljo omenjali v pogovorni oddaji na Sky News, so bili:

  • potrditev obstoječega izstopnega dogovora;
  • trdi brexit;
  • sklenitev klasičnega prostotrgovinskega sporazum z EU;
  • potrditev obstoječega izstopnega dogovora, v katerem bi se morda lahko izognili irski varovalki zaradi nadaljnje vključenosti v carinsko unijo;
  • potrditev obstoječega izstopnega dogovora, v katerem bi se morda lahko izognili irski varovalki zaradi nadaljnje vključenosti v carinsko unijo ter odločitve, da želi biti del enotnega trga;
  • drugi referendum;
  • preklic brexita.

Premierka May ostala še brez treh ministrov, parlament prevzema nadzor nad odločanjem o metodi brexita
Foto: Simon Dawson/Bloomberg
Dizel bo spet cenejši od bencina
7 min
Opolnoči se bodo spremenile cene reguliranih pogonskih goriv. Neosvinčeni 95-oktanski bencin se bo podražil za 2,9 centa na 1,295 evra za liter, dizel pa se bo pocenil za 1,1 centa na 1,258 evra
Več ▼

Opolnoči se bodo spremenile cene reguliranih pogonskih goriv. Neosvinčeni 95-oktanski bencin se bo podražil za 2,9 centa na 1,295 evra za liter, dizel pa se bo pocenil za 1,1 centa na 1,258 evra za liter, je objavilo gospodarsko ministrstvo. Dizel bo tako po petih mesecih spet cenejši od bencina, kot smo napovedali.

Dizel bo spet cenejši od bencina
Foto: Shutterstock
Business Solutions skupaj z Microsoftom vabi na dogodek Power Your Customer - Ustvarite trdno vez z vašimi strankami (OGLAS)
39 min
Dogodek bo v sredo, 10. aprila dopoldne, v Kristalni palači v Ljubljani
Na članek...

Udeleženci boste na konferenci Power Your Customer spoznali, zakaj so uspešna podjetja tista, ki vedo, kako izkoristiti sodobne pristope in sodobne informacijske rešitve, kot sta CRM in BI, kako optimizirati odnose s strankami, ter na kakšen način imeti jasen pregled nad podatki, s katerimi si lahko pomagate pri pomembnih poslovnih odločitvah.

Na konferenci bodo predstavljeni primeri dobrih praks iz konkretnih slovenskih podjetij, ki so postavila svoje stranke v center poslovanja s pomočjo Business Solutions rešitev, kar jim je prineslo dodatno konkurenčno prednost. To so AMZS, E3, Instumentation Technologies in Pronega.

Na kakšen način so vpeljane rešitve pripomogle k poslovni rasti in številnim zgodbam o uspehu, bosta, skupaj s preostalimi predstavniki podjetij, udeležencem konference predstavila Jernej Kosič in Tomaž Koren, Business Solutions.

Več o vsebini konference, skupaj z možnostjo prijave najdete tukaj.

Ali skenirajte QR kodo.

Vir: Business Solutions

Business Solutions skupaj z Microsoftom vabi na dogodek Power Your Customer - Ustvarite trdno vez z vašimi strankami
Že imate internega coacha, ki spodbuja razvoj potencialov zaposlenih in podjetja? (PRO)
1 ura
Inovativno spodbujanje razvoja potenciala in proaktivnosti zaposlenih kot tudi vodstvenega potenciala podjetja
Na članek...

Ne glede na to, s kakšnim poslom oziroma dejavnostjo se ukvarjamo, v podjetju vedno iščemo ideje in kadre, ki bodo krepili našo organizacijo z inovativnimi poslovnimi rešitvami. S tem bomo naše stranke in partnerje prepričali, da je prav naše podjetje na konkurenčnem trgu tisto, s katerim se splača poslovati.

Če želimo znotraj organizacije iskati in razvijati potenciale zaposlenih, je smiselno razmisliti o usposabljanju internih coachev, ki bodo v organizaciji iskali in razvijali potencial zaposlenih. Funkcija internega coacha je namreč podpora zaposlenim pri hitrem prilagajanju spremembam, krepitvi individualne uspešnosti, razvoju kompetenc, prilagajanju in uvajanju nove miselnosti ter boljše odzivnosti na nepredvidljive situacije v podjetju.

Za coacha izberite osebo s potrebnimi osebnostnimi značilnostmi, pri čemer sta pomembni predvsem čustvena inteligenca in razvitost ključnih coaching kompetenc.

V podjetjih, kjer že razvijajo sistem internih coachev, so že zaznali pozitiven vpliv na spopadanje z izzivi in stresnimi situacijami ter izboljšanje klime.

Brez podpore vodstva ne gre

Da bi v podjetju ustvarili primerno okolje za razvoj internega coachinga, je po nasvetu strokovnjakov treba upoštevati nekaj preverjenih korakov:

  • Ustvariti je treba strategijo treninga coachev, ki mora biti usklajena z vizijo in s poslovnimi cilji podjetja ter spremembami njegove organizacijske kulture. Strategija treninga bo jasno opisala, kdo, kaj, kje, kdaj in zakaj coaching v organizaciji.
  • Zagotoviti je treba, da vodstvo podjetja podpira delo coacha in da uskladijo svoje delovanje s svojimi glavnimi nalogami – coachi so namreč lahko zaposleni iz različnih oddelkov, ki večino časa še vedno namenijo svoji osnovni dejavnosti. Vodilni delavci, zlasti pa vodstvo kadrovske službe, so glavni akterji pri uvedbi in razvoju kulture coachinga v organizaciji. Coachi, bodisi zunanji bodisi notranji, podpirajo vodstveno osebje tako, da jim pomagajo na poti skozi spremembe, pri upravljanju teh prehodov in obvladovanju poslovnih in kadrovskih izzivov.
  • Ustvariti je treba učinkovito ekipo internih in/ali zunanjih coachev.
  • Coaching naj opravlja funkcijo spremljanja sprememb klime in prilagajanja programa potrebam zaposlenih. Coaching naj bo v organizaciji proces, ki se prilagaja potrebam zaposlenim in vpliva na spremembe organizacijske klime.
  • Da bi coaching postal pomemben del organizacije, je pomembno spremljati njegove učinke in s primernimi analizami ovrednotiti dosego postavljenih ciljev.

Po končanem coachingu bodo zaposleni znali učinkoviteje komunicirati, ustvarjati skupinski duh, gledati v prihodnost, ne v preteklost, izboljšali bodo zaupanje vase in svoje veščine. Bolj bodo tudi pripravljeni na spremembe v lastni karieri, razvili bodo veščine poznavanja in odgovornosti do sebe in drugih, izboljšali bodo veščine odločanja, strateškega razmišljanja, usmerjenosti k rezultatom ...

Interni ali zunanji coach?

Tako eni kot drugi imajo svoje prednosti in slabosti. Prednosti zunanjega so strokovno zelo velika podkovanost, saj so opravili obsežen in akreditiran program usposabljanja, lahko pa imajo tudi posebna strokovna znanja s področja delovanja podjetja, ki najame njegovo storitev. Imajo številne in raznovrstne izkušnje ter ponujajo dobre in objektivne povratne informacije, ki so lahko odločilnega pomena za izboljšanje učinkovitosti organizacije. Zunanji coach je ponavadi neobremenjen s širšim dogajanjem in odnosi v organizaciji. Tudi nima drugih delovnih nalog v organizaciji, ki bi ga skrbele in omejevale s časom.

Slabosti zunanjega coacha pa so visoki stroški, nepoznavanje organizacijske kulture in procesov v organizaciji, časovno usklajevanje »po potrebi« podjetja iz razpoložljivosti coacha.

Prednosti internega coachinga

Interni coaching dobro razume organizacijsko kulturo, procese dela v podjetju in njegovo politiko ter je vedno na voljo. Stroški so nižji kot pri najemu zunanjega coacha, zaradi česar lahko po njegovi storitvi posega vsak zaposleni. Zunanje coache pa organizacije prav zaradi visoke cene večinoma najemajo za vodje na višjih ravneh. Stalna navzočnost in delo internega coacha lahko vplivata na razvojni program podjetja, kar lahko pomaga pospešiti dobre rezultate poslovanja.

Slabosti notranjega coacha pa so druge obveznosti in delovne naloge v okviru podjetja, težave pri ohranjanju zaupnosti pri načrtovanju svojega dela, težave v povezavi z ohranjanjem profesionalnega odnosa do sodelavcev, s katerimi ima neprijetne izkušnje.

Da bi se izognili motnjam pri delu coacha, naj si bo ta zunanji ali notranji, je treba upoštevati jasen pogodbeni sporazum, ustvariti določeno raven odzivnosti in temeljnih kompetenc, določiti politiko zaupnosti ter vzpostaviti jasna pravila pri morebitnih navzkrižjih interesov. Pri notranjih coachih je zlasti pomembno, da se opredeli, kolikšen delež delovnega časa naj coach nameni coachingu.

Interni coaching v praksi

Na Competu so zasnovali program usposabljanja internih coachev, ki je razdeljen v tri faze po majhnih skupinah, ki praviloma štejejo okoli deset udeležencev.

Prva faza, psihološko profiliranje, se izvaja z izbranimi psihološkimi vprašalniki. Na podlagi vrednotenja in analize rezultatov testiranja oblikujejo osebnostne profile posameznikov in psihološko mnenje o njihovih potencialih in kompetencah ter pripravijo poglobljeno poročilo z rezultati psihološkega profiliranja.

Osrednja faza treningov internih coachev se izvaja na skupinskih treningih, pa tudi individualnih srečanjih in na e-coaching spletni platformi. Prav tako se prihodnjim coachem omogoči delo na terenu z opazovanjem pri izvedbi coachinga in supervizije, kjer je poudarek na podpori pri integraciji coachev v kulturo podjetja.

Tako podjetje z usposabljanjem internih coachev pridobi usposobljene posameznike, ki v podjetju lahko povečajo zaupanje zaposlenih, spodbujajo razvoj potencialov in proaktivnost zaposlenih kot tudi vodstveni potencial podjetja.

Že imate internega coacha, ki spodbuja razvoj potencialov zaposlenih in podjetja?
(Rolf Benz) Se lahko dotaknete lastnega uspeha? (PRO)
1 ura
Fizično občutenje uspeha zahteva, poleg čutil, predanost ciljem in trdo delo
Na članek...

Pred skoraj stotimi leti je slikar in fotograf Heinrich Zille izjavil, da je »nekoga ubiti z lastnim domom tako enostavno kot s sekiro«. Zato nemško podjetje Rolf Benz, ki od leta 1964 proizvaja vrhunske sedežne garniture, na svojstven način poskuša zmanjšati smrtnost zaradi slabega pohištva. Mnogi pravijo, da so to najbolj zaželene sedežne garniture, saj so z njimi ljudje odkrili užitek sedenja in sprostitve v ne povsem ležečem položaju. Vsaka sedežna garnitura iz Rolf Benza ustvari edinstven osebni kotiček, po katerem pogosto hrepenimo. Posebno mesto torej, kjer se počutimo, da smo končno doma.

50, navdih več kot polstoletne tradicije Rolf Benza

Rolf Benz 50 praznuje izjemen dosežek v več kot 50-letni zgodovini izdelave vrhunskega pohištva pod sloganom Made in Germany. Nadvse elegantna sedežna garnitura ponuja izjemno udobje sedenja, inovativno funkcijo sprostitve in veliko različnih tlorisnih možnosti.

Številni z ljubeznijo ustvarjeni detajli, kot so nov naguban šiv in nagnjeni ploski šivi, poudarjajo eleganco udobja, ki je tako značilna za tradicionalni model 50.

Nuvola, življenje doma

Preživite čas s svojo družino, sprejmite prijatelje – ali pa zgolj uživajte v miru. Rolf Benz NUVOLA je narejen za vaše življenje.

Izjemen sistem udobja ponuja izbiro različnih elementov, ki vam omogočajo, da ustvarite različne postavitve fleksibilnega tlorisa. Rolf Benz NUVOLA z odseki navdušuje s svojim lahkotnim videzom, ki odseva svetovne trende in vsak življenjski prostor spremeni v živahen prostor ali mirno oazo.

Plura, nova definicija svobode

Rolf Benz PLURA vam daje možnost živeti tako, kot želite. Ne glede na to, ali gre za pokončno sedenje, sproščeno počivanje ali udobno dremanje, ta večnamenska sedežna garnitura se lahko v nekaj potezah prilagodi vašemu najljubšemu položaju.
Z možnostjo nagiba garnituro Rolf Benz PLURA prilagodite od pokončnega do povsem ležečega položaja.

Nova, novo gibanje

Sedenje, počivanje, ležanje ali spanje: unikatna funkcionalnost udobja sedežne garniture Rolf Benz NOVA, ki je osvojila nagrado Interior Innovation Award 2014, omogoča preprosto preoblikovanje v visok naslon, počivalnik, dnevno ležišče, posteljo ali nekaj vmes.

To preprosto, a vsestransko pohištvo s svojo prefinjeno izdelavo vnaša čutnost v vsak prostor, bodisi kot enosedežna bodisi dvosedežna garnitura. Poseben mehanizem omogoča nemoten, naravni prehod iz ene nastavitve v drugo. Tako se Rolf Benz NOVA brez težav prilagodi vsakemu položaju telesa.

Vabljeni na prenovljeno razstavo novih modelov Rolf Benz v Galerijo IL AMBIENTI Ljubljana, kjer boste lahko preizkusili edinstveno arhitekturo sedenja na najbolj prepoznavnih modelih blagovne znamke Rolf Benz.


(Rolf Benz) Se lahko dotaknete lastnega uspeha?
Finančni vodnik 2019: Kako se pripraviti na finančno krizo leta 2020? (PRO)
21.02.2019 22:00
Naslednje leto po mnenju Nouriela Roubinija lahko pričakujemo novo finančno krizo, ki ji bo sledila naslednja globalna recesija. Kaj morate vedeti, da boste pripravljeni?
Na članek...

Desetletje po propadu Lehman Brothersa se finančniki sprašujejo, kaj bo povzročilo naslednjo recesijo in kdaj se bo to zgodilo. Težava pri naslednji krizi je, da v nasprotju z letom 2008 države in tudi centralne banke nimajo na voljo ustreznih orodij za uspešen spopad. Zaradi ekspanzivne monetarne politike Evropske centralne banke (ECB), ki jo vodi Mario Draghi, so namreč referenčne obrestne mere na evrskem območju še vedno negativne, obrestne mere depozitov pa pod ravnmi inflacije. Draghi je sredi lanskega decembra napovedal začetek zaostrovanja monetarne politike z odpravo ukrepov kvantitativnega sproščanja, kar pomeni, da je evropska centralna banka konec minulega leta zaprla program odkupovanja državnih obveznic in drugih dolžniških instrumentov, vendar ohranja ključno obrestno mero še vedno na rekordno nizki ravni.

Kot v svojem komentarju navaja Nouriel Roubini, je zelo verjetno, da se bo trenutna globalna gospodarska širitev sicer še nadaljevala v letošnjem letu. ZDA ima velike fiskalne primanjkljaje, medtem ko si Kitajska prizadeva uvesti ohlapnejšo fiskalno in kreditno politiko, Evropa pa je še vedno na poti okrevanja. Toda z letom 2020 bodo po Roubinijevem mnenju razmere zrele za novo finančno krizo, ki ji bo sledila naslednja globalna recesija.

»Če bi bile zdaj obrestne mere pri štirih ali petih odstotkih, bi bil kratkoročno pričakovani odziv znižanje obrestnih mer. Ampak niso,« pravi Egon Zakrajšek, ekonomist pri ameriškem Fed. Poleg globalnih neravnotežij ga sicer skrbijo tudi socialni nemiri v Franciji in politična nestabilnost v Italiji, predvsem pa brexit. Po njegovih besedah bi bil trdi brexit lahko novi Lehman Brothers.

Tako smo priča konca ene najdaljših rasti globalnih delniških trgov v zgodovini kot tudi konca doslej nevidene monetarne politike centralnih bank. Prišel je čas, ko se donosi prejšnjega desetletja ne morejo več ponoviti. Vse torej kaže, da ne sledi preteklost.

Iz vsebine:

  • Uvod v recesijo in finančno krizo 2020
  • Intervju Egon Zakrajšek: Bank sploh ne potrebujemo
  • Zakaj bo digitalni denar centralnih bank uničil kriptovalute
  • Kam s prihranki v letu 2019?
  • Trije scenariji za evro: Kaj napoveduje ekonomist Ashoka Mody
  • Med medvedi in biki: 7 dejavnikov, ki bodo vplivali na cene stanovanj v Ljubljani
  • Kje se letos skrivajo naložbene priložnosti?
  • (Intervju) Borut Jamnik: Alternativne naložbe zmanjšujejo tveganost pokojninskih skladov
  • Dolgoročno se tveganje pri pokojninskem varčevanju splača
  • Junaki časa so skladi!
  • V dodatno pokojninsko zavarovanja bi enkratno vplačal 50.000 evrov. Zakaj pa ne?
  • Ne dovolite, da vaš denar v depozitih izgublja vrednost
  • Pet razlogov, zakaj je zdaj pravi čas za vlaganje v kriptovalute
  • Trgovalni algoritem, ki ustvarja zavidljive donose v vseh tržnih razmerah
  • (Intervju) Centralne banke povečujejo zlate rezerve. Pa vi?

Finančni vodnik 2019: Kako se pripraviti na finančno krizo leta 2020?
Foto: Shutterstock
Kako se bo spremenil promet s kmetijskimi zemljišči 3
2 uri
Med spremembami, ki jih pri prodaji kmetijskih zemljišč predlaga kmetijsko ministrstvo, je tudi poenostavljena prodaja kmetijskih zemljišč lokalnemu kmetu iz iste ali sosednje občine
Na članek...

»S predlaganimi spremembami zakonov o kmetijskih zemljiščih, skladu kmetijskih zemljišč in gozdov ter o dedovanju kmetijskih posestev odpiramo možnosti za strukturne spremembe kmetijstva, prednost pri zakupu in nakupu kmetijskih zemljišč pa dajemo mladim kmetom, ki prevzemajo kmetije, in tistim, ki pridelujejo hrano in pomembno prispevajo k dvigu samooskrbe s hrano,« pravi kmetijska ministrica Aleksandra Pivec.

To so glavne spremembe zakona o kmetijskih zemljiščih, ki jih predlaga kmetijsko ministrstvo, do konca maja je osnutek zakona v javni obravnavi:

  • dvakrat višjo odškodnino ob spremembi namembnosti kmetijskega zemljišča od zdajšnje, odškodnino širijo tudi na kmetijska zemljišča z boniteto od 35 do 50 točk;
  • lažjo prodajo kmetijskega zemljišča lokalnemu kmetu iz iste ali sosednje občine, kjer se prodaja zemljišče (brez prodaje zemljišča prek oglasne deske na upravni enoti), če je kupec mladi prevzemnik ali nosilec kmetije (zavarovan kot kmet in vsaj pet let nepretrgoma vpisan v register kmetijskih gospodarstev) ali fizična ali pravna oseba, ki upravlja od šest do 80 hektarjev primerljivih kmetijskih površin;
  • nov vrstni red predkupnih upravičencev pri prodaji kmetijskih zemljišč prek oglasne deske (na prvem mestu je solastnik, na drugem mestu je sklad kmetijskih zemljišč in gozdov, na tretjem mestu je mejaš kot fizična ali pravna oseba, na četrtem mestu je mladi prevzemnik iz iste ali sosednje občine, kjer se nahaja zemljišče v prodaji, sledijo fizične ali pravne osebe kot nosilci kmetije z različnimi pogoji, s tem da morajo pravne osebe vsaj pol prihodkov ustvariti s kmetijsko dejavnostjo);
  • pri zagotavljanju nadomestnih kmetijskih zemljišč zaradi načrtovanih infrastrukturnih ali energetskih objektov je opredeljena pravica do neposrednega nakupa ali zakupa kmetijskega zemljišča (lastnik, ki zaradi gradnje pomembnejših infrastrukturnih in energetskih objektov, denimo ceste, železnice, plinovoda ali hidroelektrarne, izgubi kmetijsko zemljišče, ponujeno nadomestno zemljišče pa zavrne ali mu ga država ni mogla zagotoviti, dobi možnost, da v petih letih kupi ali zakupi kmetijsko zemljišče v državni lasti na območju iste upravne enote);
  • poenostavitve pri komasacijah in namakanju

Spremembe pri podaljšanju pogodbe o zakupu kmetijskih zemljišč od sklada kmetijskih zemljišč in gozdov (sklad) smo že opisali v članku Tako bodo mladi kmetje dobili več zemlje, tu pa so še preostale spremembe zakona o skladu:

  • maksimalni zakup je omejen na 100 hektarjev kmetijskih površin;
  • nov prednostni vrstni red pri zakupu kmetijskih zemljišč (na prvem mestu je mladi kmet, na drugem mestu je fizična ali pravna osebna kot nosilec kmetijskega gospodarstva, ki upravlja od šest do 80 hektarjev primerljivih kmetijskih površin, stalno prebivališče ali sedež v isti ali sosednji občini, v kateri je zemljišče za zakup, in je vsaj pet let vpisan v register kmetijskih gospodarstev - RKG, na tretjem mestu je fizična ali pravna osebna kot nosilec kmetijskega gospodarstva, ki ima vsaj pet let stalno prebivališče ali sedež v isti ali sosednji občini, v kateri je zemljišče za zakup, in je vsaj pet let vpisan v RKG, na četrtem mestu pa je fizična ali pravna osebna kot nosilec kmetijskega gospodarstva, je vsaj pet let vpisan v RKG);
  • načrt razvoja kmetijskega gospodarstva (zakupnik mora pred podpisom ali podaljšanjem pogodbe o zakupu več kot pet hektarjev skladu predložiti načrt razvoja kmetijskega gospodarstva, iz katerega izhaja, da bo v času zakupa povečalo pridelavo oziroma ustvarilo tržne viške kmetijske).

Kako se bo spremenil promet s kmetijskimi zemljišči
Foto: Shutterstock
Holding Slovenske elektrarne dobil novo vodstvo
8 ur
Nadzorni svet Holdinga Slovenske elektrarne je na redni seji za novega generalnega direktorja družbe soglasno imenoval Stojana Nikolića, za poslovnega direktorja pa Viktorja Vračarja.
Na članek...

Nadzorni svet HSE je imenoval Nikolića in Vračarja za štiriletno mandatno obdobje, so sporočili iz HSE. Novi generalni direktor začne opravljati funkcijo 1. aprila, poslovni direktor pa 1. maja.

Nova člana poslovodstva HSE sta bila imenovana na podlagi postopka, ki je potekal prek kadrovske agencije. Kadrovska komisija Nadzornega sveta HSE je opravila razgovore z vsemi predlaganimi kandidati in nadzornemu svetu HSE predlagala ožji izbor šestih kandidatov. Od tega tri za generalnega in tri za poslovnega direktorja družbe. Vseh šest kandidatov se je z vizijo nadaljnjega razvoja družbe predstavilo tudi na današnji seji nadzornega sveta.

»Ocenili smo, da imata izbrana kandidata najprimernejše kompetence za vodenje poslovnih področjih HSE, ki si jih bosta med seboj razdelila. Stojan Nikolić in Viktor Vračar sta strokovnjaka z večletnimi izkušnjami v gospodarstvu, tako v Sloveniji kot mednarodno in tudi v energetiki,« je po seji povedal novi predsednik nadzornega sveta HSE Boštjan Markoli. Člani nadzornega sveta so ga izvolili za predsednika na današnji seji, potem ko je sredi marca podal odstopno izjavo prejšnji predsednik Milan Perović.

V HSE so informaciji dodali še povezavo na življenjepisa članov novega vodstva družbe.

Stojan Nikolić je od leta 2014 finančni direktor HSE, pred tem je bil pet let predsednik uprave družbe Triglav naložbe, še prej je bil dobrega pol leta član uprave Kapitalske družbe, začel pa je v borzni družbi Poteza.

Viktor Vračar od leta 2011 vodi podjetje ThyssenKrupp dvigala iz Trzina, pred tem je tri leta vodil podjetje Tergum, še prej tržiški Cablex, ljubljanski Schindler Service in ljubljansko enoto londonskega Connexion Exports, bil pa je tudi svetovalec uprave za marketing v Telekomu.

Holding Slovenske elektrarne dobil novo vodstvo
Ministrstvo sprašuje občine, če katera hoče sežigalnico
9 ur
Kandidata za okoljskega ministra Simona Zajca so zaslišali poslanci odbora za infrastrukturo. Povzemamo nekatere Zajčeve misli.
Na članek...

Simon Zajc je dobil podporo desetih poslancev, članov odbora DZ za infrastrukturo, zavrnilo ga je pet poslancev. Kaj je kandidat za ministra povedal?

● O Muri:

»Zakaj na Muri ne dopuščamo hidroelektrarn? Že po evropski direktivi o habitatih jih ne smemo. Najprej moramo izkoristiti vse ostale možnosti. Najprej na Savi, potem pa mogoče naprej. A v tem trenutku nam ni treba graditi hidroelektrarn na Muri.«

● O sežigalnici:

»Ko je Kitajska zaprla trg za odpadke, je cena odpadkov močno narasla in to se bo prej ali slej poznalo tudi na položnicah. Materialov ne moremo reciklirati v nedogled, na koncu se je treba odločiti, ali jih bomo sežgali ali odložili.

Če se odločimo za sežigalnico, je treba povedati: kje bo, na kakšen način bo delovala, kakšna bo količina odpadkov, kakšni bodo stroški, kakšen bo nadzor.

Pred časom smo pozvali združenje občin, da preverijo, če so v kateri od občin zainteresirani za takšen obrat v njihovi občini.

Glede na količino odpadkov ne potrebujemo novega objekta , ampak je treba uporabiti obstoječe. Pogoj je tudi, da je takšen obrat neprofiten.

Ker je treba v takšnem obratu izkoristiti vsaj 65 odstotkov energije, uskladiščene v odpadkih, bo moral obrat stati blizu urbanega središča.

Če pa ne gremo v sežigalnico, je treba povedati, kam bomo odpadke odlagali in kakšni bodo stroški. Treba se bo odločiti. Odločitev mora priti od spodaj navzgor. Makete sežigalnice pa ne bom dal delati.«

● O odpadkih:

»Mejo pri razširjeni odgovornosti proizvajalca bomo znižali od 15 ton na nič. Poročati bo treba štirikrat na leto, ne samo v začetku leta, ker tako nimamo prave predstave, koliko odpadne embalaže gre na trg.

Zaostrili bomo pogoje za družbe za ravnanje z odpadno embalažo, DROE. V zakon sicer ne moremo zapisati, da lahko to opravlja samo ena družba, bomo pa postavili dovolj zahtevne pogoje, da odpravimo anomalije, ki so se zgodile v prejšnjem sistemu. Moja želja je, da bodo pogoji taki, da bomo imeli samo eno družbo.«

● O petišovskem plinu:

»Pri frackingu ne spreminjam mnenja ministra Lebna. Arso se je odločil, da bo treba izvesti presojo vplivov na okolje in ti postopki tečejo. Zaenkrat nisem doživel nobenega pritiska.«

● O dimnikarski zakonodaji:

»Imamo kar nekaj prostora za njeno optimizacijo. Začeli bomo z javnim posvetom z vsemi deležniki. Ustrezne predloge bomo upoštevali. Ne želimo, da bi čez eno ali dve zimi množično goreli dimniki, ker ureditev ni optimalna.«

● O razogljičenju:

»Zastaviti si moramo cilje, do leta 2050, 2030. Pomembno je vprašanje, od kod bomo dobivali električno energijo. Nanj je treba odgovoriti v skladu z ministrstvom za infrastrukturo. Kako bodo organizirani viri energije, kako bomo povečali energetsko učinkovitost. Vsa ta vprašanja bodo prišla na mizo in treba bo imeti odgovore.

Čakamo na analize Instituta Jožefa Stefana. Kaj bodo cilji pomenili za posameznike, za kmetijstvo, promet, energetiko… Ko bomo imeli številke, se bomo lahko pogovarjali bolj konkretno.

Potem pa bo treba sprejeti odločitve. Če se odločimo, da bomo ogljično nevtralni, to pomeni, da bomo morali zapreti TEŠ pred letom 2054. Hkrati pa bo treba odgovoriti na vprašanje, kako nadomestiti tretjino električne energije.

Mislim, da moramo to sprejeti in potem skupaj iskati zadovoljive rešitve. Tudi tehnika bo šla naprej in mislim, da bomo lahko prišli do tega cilja leta 2050.«

Ministrstvo sprašuje občine, če katera hoče sežigalnico
Foto: Borut Hočevar
Nekaj smešnega za konec dneva: letalo po pomoti šlo v Edinburgh namesto v Duesseldorf. Kriv je brexit :j 5
11 ur
Potniki na današnjem letu BA iz Londona so mislili, da se pilot zafrkava, ko jim je rekel dobrodošli v Edinburghu. Hoteli in plačali so, da odletijo v Duesseldorf, pristali pa so na Škotskem,
Več ▼

Potniki na današnjem letu BA iz Londona so mislili, da se pilot zafrkava, ko jim je rekel dobrodošli v Edinburghu. Hoteli in plačali so, da odletijo v Duesseldorf, pristali pa so na Škotskem, poročajo svetovni mediji.

Zaradi napačno izpolnjenih papirjev za let, zadnji včerajšnji let letala je bil namreč res v Edinburgh in od tu najbrž napaka, je pilot ves čas mislil, da mora ljudi pripeljati in jih tudi je na Škotsko. Šele, ko so potniki začeli nergati, zakaj jih zafrkava, jih je ne glede na papirje vprašal, koliko jih je hotelo priti v Duesseldorf. Ko so vsi dvignili roke, je nastal resen problem. Na koncu so potniki vendarle prišli v Nemčijo. Nihče ni bil v nobenem trenutku ogrožen, mogoče dekomodiran, BA pa se seveda opravičuje.

Lahko, da se potnikom dogodek res ne zdi zabaven, socialna omrežja pa seveda tujo nesrečo, ki ni tragična, takoj pograbijo za zabavo. Kaj je krivo za napako? Brexit. Kaj nihče od potnikov ni pogledal skozi okno in se vprašal, kje je Rokavski preliv? Ostanite tukaj, tudi mi imamo dobro pivo. Ah, zgodi se, da se narobe obrne zemljevid, nič takšnega, priznajte, je samo nekaj komentarjev.

Vlada prestavila obravnavo akcijskega načrta za digitalizacijo gradbeništva 3
11 ur
Načrt naj še ne bi bil usklajen, čeprav na združenju siBIM, kjer so ga pripravili, pravijo, da so se ministrstva uskladila
Na članek...

Vlada bi morala 25. februarja obravnavati akcijski načrt za uvedbo digitalizacije na področju grajenega okolja v Sloveniji, vendar so to obravnavo prestavili. Po naših informacijah je bil ta načrt usklajen že lani, pred nastopom nove vlade. Pripravilo ga je združenje SiBIM s svojimi strokovnimi sodelavci, za pripravo ustreznega dokumenta pa je bilo odgovorno ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Od tam so nam sporočili, da so opravili več medresorskih usklajevanj, vendar gradivo še ni bilo popolnoma usklajeno z dvema ministrstvoma, zato je bila predvidena obravnava na vladi prestav­ljena. Odgovorili so nam še, da si prizadevajo za čimprejšnjo medresorsko uskladitev gradiva in takoj, ko bo to dokončno usklajeno, bo posredovano v sprejetje na vlado. Kdaj bi se to lahko zgodilo, niso sporočili.

Pripravljavci presenečeni, saj naj bi bil načrt usklajen

Kot nam je povedal podpredsednik združenja siBIM dr. Andrej Tibaut, je bil po njegovem vedenju akcijski načrt medresorsko usklajen. »Sicer je materija zelo obsežna in zahteva veliko usklajevanj. K predlogu akcijskega načrta, ki ga je pripravilo naše združenje, je bilo precej komentarjev. Kot mi je znano, je nato ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo pripravilo čistopis, ki je bil usklajen ter poslan v vladno obravnavo. Imam informacije, da je bil nato iz vladne obravnave umaknjen.«

So pa po Tibautovih besedah v združenju ob oblikovanju nove vlade predsedniku vlade Marjanu Šarcu poslali vprašanja, ki se navezujejo na omenjeni akcijski načrt. Iz odgovorov so razbrali načelno podporo, a hkrati drugačno razmišljanje o digitalizaciji grajenega okolja v Sloveniji.

»Če gre za smiselne dopolnitve in bo vlada obravnavala in sprejela omenjeni načrt v prihodnjih mesecih, ne vidimo težav pri njegovi realizaciji,« je dejal sogovornik. V tem primeru bi bilo po njegovih besedah do leta 2023 področje grajenega okolja v Sloveniji na zavidljivi in vodilni ravni digitalizacije v regiji. »Skrbi pa nas, če ne bo tako in se bo vpeljava BIM v javna naročila za gradbene projekte odložila za nedoločen čas.«

Javna naročila v BIM do leta 2023

Akcijski načrt za uvedbo digitalizacije na področju grajenega okolja v Sloveniji predvideva, da bodo morala do leta 2023 vsa javna naročila za gradbene projekte vsebovati zahtevo, da so ti projektirani v BIM. Do leta 2021 naj bi sprejeli zakonodajo, ves ta čas pa bodo izvajali pilotne projekte, prek katerih bodo proučevali spremembe, ki jih ta pristop prinaša v prakso z vsemi pozitivnimi in negativnimi posledicami. Izvesti bo treba tudi standardizacije in ustrezna certificiranja strokovnjakov.

Vodilna projektantska in gradbena podjetja poudarjajo, da je pripravljen akcijski načrt velik dosežek. Dokument se bo sicer spreminjal, dopolnjeval in nadgrajeval, saj mora slediti razvoju tehnologij, evropskim direktivam, pričakovanjem, priporočilom in zahtevam. Najbolj je po mnenju vodilnih ljudi v slovenskem gradbeništvu in projektivi pomembno, da bodo vlade zagotovile ustrezna sredstva.

Vlada prestavila obravnavo akcijskega načrta za digitalizacijo gradbeništva
Prelomna sodba – Kitajci prvič kaznovani za kopiranje tujih avtomobilov
11 ur
Po številnih izgubljenih sodbah tujih avtomobilistov proti kitajskim znamkam je Land Roverju uspela prelomna sodba. Zmagal je v boju proti kitajski kopiji Landwindovega X7 za tretjino cene.
Na članek...

Jaguar Land Rover je na sodišču v Pekingu dobil sodbo proti domačemu proizvajalcu Jiangling Motors zaradi kopiranja modela evoque. Kitajski proizvajalec, lastnik blagovne znamke Landwind je namreč leta 2014 zelo očitno kopiral glavne oblikovne poteza range roverja evoqua in jih upodobil v svojem športnem terencu X7.

Kitajci kopirali glavne oblikovne poteze evoqua

Sodišče v Pekingu je to dejanje prepoznalo in razsodilo, da je Landwind kopiral pet ključnih oblikovnih elementov range roverja evoqua, kar je privedlo do zmede pri kupcih. Landwind mora Land Roverju Jaguarju plačati nadomestilo za vsak prodani model od leta 2014 do lani, ko je na trg zapeljal manj očitno kopiran in osveženi landwing X7. Višina kazni ni znana. Sodišče je razsodilo tudi, da lahko landwind nadaljuje prodajo osveženega modela X7.

Kopija za tretjino cene originala

Landwind je eden redkih kitajskih proizvajalcev, ki ne razkriva prodaje po modelih. Poznavalci pa ocenjujejo, da je model X7 pomenil večinski delež predlanske prodaje znamke, ki je dosegla 80 tisoč vozil. Cena landwinda X7 na Kitajskem je, preračunano, 17.100 evrov, originalni ranger over evoque pa stane 50 tisoč evrov.

Kako je šef GM leta 2007 razmišljal o kopijah? Sploh ni!

O kitajskih kopijah je v našem intervjuju leta 2007 spregovoril tudi takratni predsednik uprave General Motorsa Rick Wagoner, ki zaradi kitajske kopije daewooja matiza, cheryja QQ, sploh ni šel v tožbo.

Na naše vprašanje, kako to, da kljub tesnemu sodelovanju GM s kitajsko vlado ta ne spoštuje intelektualne lastnine, je odgovoril. "Mislim, da bo težava postopno izginila, saj na Kitajskem kršijo pravice intelektualne lastnine pogosteje kot kjerkoli drugje na svetu. Vlada razume naše težave, hkrati pa ima tudi nacionalne interese. Nismo naivni, toda mislimo, da se nam bo tesno sodelovanje in delitev tehnologij z državnimi podjetji dolgoročno splačalo." S tem je povedal, da raje zamiži na eno ali obe očesi, ko zagleda kitajsko kopijo lastnega avta, saj je posel na Kitajskem preprosto predober, da bi se zapletal s takšnimi malenkostmi.

Prelomna sodba za vse nove primere

V Jaguarju Land Roverju so zadovoljni s sodbo. Poleg tega pa poudarjajo, da ta pomeni prelomnico in namiguje, da bodo kitajska sodišča v prihodnje bolj resno jemala primere kopiranja industrijskega dizajna. S tem bodo zaščitila tuje proizvajalce, ki v razvoj tehnike in oblikovanje vlagajo precej več denarja kot kitajski.

Tuji avtomobilisti so se bali videza v javnosti

To je potrdil tudi Michael Dunne, predsednik uprave svetovalne družbe na področju avtomobilizma ZoZoG v Hongkongu. “Tuji proizvajalci so se dolgo bojevali proti kitajskim kopijam, a so sodbe vselej izgubili. To se je zgodilo General Motorsu, Mercedes-Benzu, BMW, Toyoti in še mnogim drugim.”Tuji avtomobilski proizvajalci so bili namreč doslej neuspešni pri podobnih tožbah. Poleg neuspeha so bili deležni še negativnega odziva javnosti, saj so bili v njenih očeh predstavljeni kot tujci, ki se spravljajo na domača podjetja.

Prelomna sodba – Kitajci prvič kaznovani za kopiranje tujih avtomobilov
(Intervju) Gradbeništvo pri digitalizaciji zaostaja za drugimi panogami
12 ur
Z Branislavom Vujovićem iz New Frontier Group smo se pogovarjali o digitalizaciji gradbeništva in prednostih, ki jih ta prinaša v poslovne procese
Na članek...

Obstajajo ocene, da 85 odstotkov gradbenih projektov ni izvedenih v načrtovanih časovnih rokih, enak delež preseže proračun oziroma načrtovana sredstva. Kakšne so vaše ugotovitve?

Veliki gradbeni projekti v povprečju za petino presežejo predvidene roke, v katerih bi morali biti končani. Na drugi strani po analizah stanejo do 80 odstotkov več, kot so načrtovali pred samo gradnjo. To so podatki McKinseyjeve analize, ki jih delajo na podlagi podatkovne baze Global Projects Database. Poudariti pa je treba, da je gradbena industrija ena največjih na svetu, saj po različnih mednarodnih analizah dejansko prispeva od štiri do deset odstotkov celotnega bruto domačega proizvoda, pri čemer celotna vrednost gradbenih del presega deset trilijonov evrov. Še večji delež kot pri bruto domačem proizvodu prispeva število podjetij in zaposlenih v teh podjetjih.

Ali to pomeni, da je produktivnost nizka?

Predstavljeni deleži in prihodki so zelo pomembni. Odgovor na vaše vprašanje je pritrdilen. Produktivnost gradbene industrije v zadnjih 50 letih stagnira.

Zakaj torej prihaja do prekoračitve časa in proračunov?

Na prvem mestu bi poudaril, da so veliki gradbeni projekti zelo kompleksni. Pri načrtovanju, pripravi in sami gradnji sodeluje izjemno veliko udeležencev in njihovih podizvajalcev. Vendar analize kažejo veliko drugih realnih in žgočih pomanjkljivosti v gradbeni panogi. Ena izmed njih je zelo počasno vključevanje inovativnih tehnologij in postopkov ter novih digitalnih tehnologij.

Ste lahko bolj konkretni?

Na primer, projektiranje gradbenih investicij se še vedno izvaja klasično, na papirju, pri čemer pisarniška opravila niso usklajena z operativnim delom na gradbiščih. Gradbena podjetja nimajo digitaliziranih dobavnih verig. Še bi lahko našteval. Podjetja v gradbeništvu v svoje procese digitalizacijo uvajajo zelo počasi in ne razmišljajo, ali govorijo o digitalni preobrazbi.

V Sloveniji in tudi drugje v Evropski uniji velja, da je okoli 60 odstotkov projektov javnih. Kaj s tem izgublja širša družba oziroma država in lokalne skupnosti?

Seveda s takšnim pristopom in rezultati izgubljamo vsi in s temi izgubami se sooča vsa družba. Zato se vprašanje, kako rešiti te stvari, postavlja kar samo. Pozdravljam procese digitalizacije države, pri čemer opažam, da je Slovenija na tem področju naredila precej. Upam in pričakujem, da se bodo prenesli tudi na gradbeno in z njo povezane panoge. S prenosom mislim na to, da bo država digitalizirala celoten sistem javnih naročil in zahtevala, da se bodo vsi, ki se na razpise prijavljajo, prilagodili njenim digitaliziranim postopkom. S tem bi zelo pospešili uvajanje digitalnih tehnologij v gradbena podjetja, ki bi te tehnologije uporabljala tudi v zasebnih projektih. To bo precej izboljšalo procese javnega naročanja in vodenja celotnih projektov v gradbeni industriji. Novi digitalni pristopi bodo izboljšali upravljanje, nadzor in povečali delež projektov, ki bodo izvedeni pravočasno in v predvidenih finančnih okvirih.

Kako je z digitalizacijo oziroma informatizacijo mogoče zmanjšati te pomanjkljivosti v gradbenih procesih?

Najprej je treba digitalizirati resnično vse faze projektiranja in gradnje. To ni tako preprosto, vendar lahko s tem močno izboljšamo produktivnost in nadzor nad projektom. 5D BIM (Building Information Modeling – informacijsko modeliranje objektov, op. a.) je zelo obetavna platforma za dosego tega. Obenem je treba nujno uvesti digitalno sodelovanje in komunikacijo med vsemi udeleženci v gradbenem projektu. Naslednji korak se navezuje na zagotavljanje višje stopnje varnosti, varovanja okolja, trajnosti, energetske varčnosti in vsa druga področja, ki temeljijo na digitalnih tehnologijah. Te nove pristope pa morajo spremljati nove strategije in poslovni modeli, ki jih je treba prilagoditi digitalnim rešitvam. Danes smo še daleč od teh napovedi, vendar je v Evropi kar nekaj primerov, po katerih bi se lahko zgledovali.

Kako se morajo novim tehnologijam in informacijskim rešitvam prilagajati poslovni procesi pri teh projektih?

Podatki so v digitalni ekonomiji postali eden najpomembnejših virov. Poslovni procesi in odločitve so vse bolj odvisni od zbranih podatkov in njihove pametne obdelave. Zelo pogosto se vse skupaj dogaja v realnem času. Veliko delovnih procesov se avtomatizira in izboljšuje prav na podlagi zbranih podatkov. To se zelo pogosto dogaja predvsem v drugih industrijskih panogah.

Kako se s tem spreminja sestava vodenja in delovanja gradbenih podjetij?

Vsi ti zbrani podatki in njihova obdelava se usmerjajo na naročnike oziroma kupce. Zato se morajo gospodarske družbe in njihova vodstva prilagoditi novim tržnim pravilom. Zato so potrebni nova znanja in izkušnje. V realnosti se bodo današnja znanja in izkušnje razširili in vpeljali v digitalno ekonomijo. Tisti zaposleni ali vodstveni delavci, ki se bodo upirali novim načinom poslovanja, bodo imeli v prihodnje veliko težav. Najboljši voditelji bodo tisti, ki vodijo posle že danes in razumejo, kaj se dogaja, ter bodo sprejeli spremembe.

Kje so slovenska podjetja v primerjavi s podjetji na razvitih trgih?

Lahko povem, da slovenska administracija in podjetja zelo hitro uvajajo nove digitalne procese. Vendar se jih še kar nekaj otepa sprememb, tako da ne morejo izkoristiti prednosti, ki jih v posel prinašajo digitalne tehnologije. O tem se bomo pogovarjali na konferenci v Portorožu.

(Intervju) Gradbeništvo pri digitalizaciji zaostaja za drugimi panogami
(Nepremičnina tedna) Penthouse v Portorožu z bazenom na terasi (OGLAS)
12 ur

V središču Portoroža je naprodaj 184,70 kvadratnega metra veliko trisobno penthouse stanovanje, zgrajeno leta 2008.

Stanovanje ima svoj vhod z dvigalom iz garaže. Njegova odlika je razgled na celoten Piranski zaliv, posebnost pa 100 kvadratnih metrov velika terasa z ogrevanim bazenom. Pripadata mu dve parkirni mesti v podzemni garaži.

Uvrščeno je v energijski razred B1.

Cena: 559 tisoč evrov

Prodaja: ABC nepremičnine

(Nepremičnina tedna) Penthouse v Portorožu z bazenom na terasi
Najbolj brani članki danes
12 ur
1. Bo dizel po petih mesecih spet cenejši od bencina?2. Analiza: skupina Gorenje lani z astronomsko izgubo!3. Kako zdravniki pridejo do 300 nadur in dežurstev na mesec? Ne samo z delom4.
Več ▼

1. Bo dizel po petih mesecih spet cenejši od bencina?

2. Analiza: skupina Gorenje lani z astronomsko izgubo!

3. Kako zdravniki pridejo do 300 nadur in dežurstev na mesec? Ne samo z delom

4. Primerjava: Cene slovenskih nepremičnin lani rasle najhitreje na svetu!

5. Zgodovinski ponedeljek za Apple: iz prodajalca telefonov v storitvenega velikana – video, mediji in plačila

6. Bobinac lani ni dobil nagrade, je pa z vsakim evrom njegove plače Gorenje naredilo 311 evrov čiste izgube

7. Neuradno: za Abanko tri ponudbe. Razkrivamo, kdo jih je oddal

8. Novi rekordi Tesle, tokrat pri bolniških

9. Zakaj smo Slovenci zlate ribice?

10. Bodo sanje o višjem regresu uresničene že pred poletjem?

Naslovne zgodbe Financ
12 ur
Danes objavljeno...
Več ▼

Danes objavljeno...

Naslovne zgodbe Financ
S posebne predstavitve nove Applove storitve Apple TV+: zelo lepo, ampak se ne zdi super revolucionarno 5
13 ur

Začela se je Applova posebna tiskovna konferenca - reklama za Apple TV in druge vsebine in storitve. Logično je po Applovo prav Apple TV+ app tisti novi "kanal", kjer želite gledati televizijo. Na voljo bo jeseni. Na voljo bo na applovih napravah, pa tudi na smart tv, povezali so se denimo s Samsungom in z LG. Najprej v desetih državah, potem v več kot sto.

Vsa vsebina je personalizirana, brez reklam in oglasov, ko jo hočete in če jo hočete. Apple z imenom in ugledom jamči za to, da so vaši osebni podatki varni.

Apple + je storitev, ki je namenjena "najboljšim" zgodbam na svetu. V predposneti predstavitvi med drugimi nastopata Jennifer Aniston in Steven Spielberg. Spielberg se je pojavil tudi v živo. "To je moj prvi posel z Applom."

Tudi Jennifer Aniston in Reese Witherspoon sta v dvorani, predstavljata prvi projekt, in sicer The Morning Show. Pridružil se jima je tudi Steve Carell. Vsebina bodo očitno odnosi med moškimi in ženskami na delovnem mestu in širše.

Naslednji v prestavitvi, ki bo očitno defile slavnih, je igralec Jason Momoa, očitno je eden glavnih igralcev novem znanstveno fantastičnem projektu novega potovanja in novega sveta.

Blogi in komentarji po svetu opozarjajo, da je čudno, da o šovih glavni igralci le govorijo in da se ne vidi nobenih trailerjev.

Pomemben šov, ki ga bo Apple delal, je očitno namenjen življenja imigrantov. Reklo se mu bo Little America, v tem bodo predstavljeni imigrantje iz več koncev sveta, med drugim tudi iz Sirije.

Oprah Winfrey se je pravkar pojavila. Dela dokumentarce o duševnem zdravju in depresiji ter o spolnem nasilju in mobingu na delovnem mestu.

Tim Cook, prvi človek v družbi Apple, objema Oprah. Spomnimo, da je Tim Cook, še za ameriškega predsednika kar Tim Apple, da poenostavimo.

Mimogrede, na vseh Applovih napravah mi je prenos crknil - ni na voljo - gledam na Samsungovem pametnem telefonu. Čez isti wifi in vse, tako da prosim ne sprašujte, kaj se dogaja.

To je tudi konec -- Tim Cook se je poslovil, seveda se ni pozabil zahvaliti vsem sodelavcem.

Nič ni bilo o cenah nove storitve, morda je na takšni predstavitvi o denarju neokusno govoriti.

S posebne predstavitve nove Applove storitve Apple TV+: zelo lepo, ampak se ne zdi super revolucionarno
Foto: Shutterstock
(5 grafov) Kaj se kuha v slovenskem in svetovnem gospodarstvu? 1
13 ur
Od nenavadnih pojavov na obvezniških trgih do (slabšega) razpoloženja porabnikov in gospodarstvenikov
Na članek...

V zadnjih dneh je nekaj novic, ki globalno, na pomembnih slovenskih izvoznih trgih in v samem slovenskem gospodarstvu govorijo o ohlajanju gospodarske rasti, zmanjševanju optimizma in krepitvi strahu pred krizo. Ni nujno, da je ta res pred vrati, je pa grafe danes dobro poznati.

1. Nenavadni pojav z obvezniških trgov, ki jemlje dih

Ameriški finančni portali so v minulih dneh polni vnovičnih svaril pred krizo. Razlog pa ni, kot smo bili letos večkrat vajeni, v zaostritvi retorike med ameriškim in kitajskim voditeljem ali objavi slabih makroekonomskih podatkov, ampak v nenavadnem gibanju kratko- in dolgoročnih ameriških državnih dolžniških vrednostnih papirjev. Ekonomisti so v preteklosti ugotavljali, da je višja zahtevana donosnost za kratkoročne državne dolžniške vrednostne papirje od zahtevane donosnosti za dolžniške vrednostne papirje istega izdajatelja daljše ročnosti večinoma pomenila ohlajanje gospodarstva. V minulih dneh je zahtevana donosnost 10-letne ameriške obveznice pri 2,43 odstotka bila za 0,01 odstotka nižja, kot so trgi zahtevali za trimesečno zakladno menico. Finančniki so preigravali različne kombinacije dolžniških papirjev in ugotovili, da prav omenjena kombinacija najnatančneje napoveduje krizo.

A kot ob tem poudarijo pri Bloombergu, sam zdrs zahtevane donosnosti 10-letne obveznice pod kratkoročno zakladno menico še ni zadosten pogoj za napoved krize. Po izračunih nekaterih finančnikov mora namreč takšno stanje trajati najmanj četrtletje. In kot še poudarijo, analize prejšnjih gibanj na finančnih trgih sporočajo gospodarsko ohlajanje, ne pa (nujno) recesije.

2. Nemška 10-letna obveznica v negativnem območju

Vlagatelji še bolj hlastajo po varnih naložbah. Povpraševanje po njih je tako izrazito, da je zahtevana donosnost prvič po oktobru 2016 upadla pod ničlo. Kupci obveznic (ob predpostavki, da jih bodo držali do dospetja) tako zavestno sprejemajo to, da v desetih letih niti nominalno ne bodo deležni pozitivnega donosa. Upoštevajoč inflacijo (ta bo po pričakovanjih nekoliko pod dvema odstotkoma), pa sprejemajo tudi nezanemarljivo izgubo kupne moči vloženih sredstev. Tako visoka je današnja cena varne naložbe.

3. Pesimizem v nemški industrijski proizvodnji

Sveža anketa med nabavnimi direktorji (indeks PMI) v nemški predelovalni dejavnosti je še tretji mesec letos kazala prevlado pesimistov nad optimisti. To sicer samo po sebi ni bilo presenečenje za analitike, negativno pa je presenetila višina kazalnika. Ta je pri 44,7 točke precej zaostal za vrednostjo 48,0 točke, kot so pričakovali analitiki za Bloomberg (to bi pomenilo blažjo rast v primerjavi s februarsko vrednostjo 47,6 točke). Izračunana vrednost na podlagi anket je najnižja od leta 2012. Ankete so pokazale predvsem upad podkazalnikov novih naročil in pričakovanega zaposlovanja v nemški predelovalni industriji. Analitiki poslabšanje razpoloženja pripisujejo negotovostim zaradi brexita, gospodarskim trenjem med ZDA in Kitajsko ter upadu povpraševanja po avtomobilih.

Tudi v ZDA je indeks nabavnih direktorjev (PMI) zdrsnil na večmesečno dno. Njegova vrednost je sicer nad 50, tako da optimizem še ni zapustil predelovalne dejavnosti največjega gospodarstva na svetu, je pa vrednost 52,5 točke najnižja v 21 mesecih.

4. Slovenska gospodarska klima na preizkušnji

Vrednost kazalnika gospodarske klime od rekorda, doseženega novembra 2017, počasi kljub nekaterim začasnim vzponom vztrajno upada. Marčna v višini 9,1 odstotne točke je sicer močno nad dolgoletnim povprečjem (malenkost pod nič točkami), je pa ob lanskem septembru na najnižji ravni v zadnjih dveh letih. Na mesečno vrednost so negativno vplivali kazalniki zaupanja v storitvenih dejavnostih (za 0,6 odstotne točke), med porabniki (za 0,2 odstotne točke) in v gradbeništvu (za 0,1 odstotne točke). Vpliva kazalnikov zaupanja v predelovalnih dejavnostih in v trgovini na drobno pa ostajata pozitivna (vsak za 0,4 odstotne točke), izračunajo državni statistiki.

5. Stava na domačega porabnika, ta pa ...

Številni analitiki v zadnjih mesecih režejo napovedi slovenske gospodarske rasti. Razlog je pričakovano šibkejše tuje povpraševanje. V isti sapi pa poudarjajo, da se bo domača poraba – predvsem gospodinjstev – še krepila in tako delno nadomestila pričakovan upad rasti izvoza. S tega vidika je zanimivo gibanje optimizma slovenskih porabnikov. Njihovo razpoloženje je sicer še vedno boljše od dolgoletnega povprečja (za 13 odstotnih točk, naračunajo državni statistiki), je pa vrednost za osem točk pod pred letom doseženo rekordno ravnijo. Nižja vrednost kazalnika je večinoma posledica bolj pesimističnega pričakovanja glede gospodarskega položaja v državi (za 11 odstotnih točk) in glede števila brezposelnih (za 10 odstotnih točk). Pričakovanje porabnikov glede varčevanja se je nekoliko izboljšalo (za eno odstotno točko), njihovo pričakovanje glede finančnega stanja v gospodinjstvu pa je bilo enako kot pred letom dni.

(5 grafov) Kaj se kuha v slovenskem in svetovnem gospodarstvu?
Foto: Shutterstock
Nepremičnine: do kdaj bo samo še raslo?
13 ur
Če bo v gospodarstvu zaškripalo, se bo to brez dvoma poznalo tudi pri cenah nepremičnin
Na članek...

Podatek, da so cene stanovanjskih nepremičnin v Sloveniji lani rasle najhitreje na svetu, je kar zanimiv. Še bolj zanimivo: cene na ravni države še vedno niso presegle predkriznih. V Ljubljani je drugače, kvadratni meter rabljenega stanovanja v povprečju stane skoraj 2.800 evrov, torej približno toliko kot leta 2008. Kolumnist Financ Tadej Kotnik je sicer o »rekordih« pred kratkim zapisal: »V evrih na kvadratni meter so cene stanovanj pri nas lansko jesen presegle ravni iz leta 2008, toda realno – če jih prilagodimo za inflacijo – so bile še 15 odstotkov pod vrhom.«

Kar je zanimivo, je hitrost rasti cen, spet predvsem v Ljubljani. V prestolnici se po »poku balona« leta 2008 ni zgodil nenaden in globok upad cen, kot je bil značilen denimo za Irsko ali Španijo. Bolj je vse skupaj spominjalo na počasno spuščanje, zamiranje in čakanje prodajalcev. Cene rabljenih stanovanj so se od leta 2008 do leta 2015, torej v sedmih letih, počasi spustile za slabih 30 odstotkov, nato pa je sledil hiter odboj in cene so v treh letih zrasle za 35 odstotkov.

Je prostora za rast cen torej še kaj? Argumenti za: povprečna slovenska bruto plača je bila januarja letos za 30 odstotkov višja kot januarja 2008, prebivalstvo je v primerjavi s preostalimi državami EU še vedno malo zadolženo, posojila so še vedno poceni in pametne ponudbe nepremičnin je še vedno razmeroma malo. Če se bo gospodarska rast nadaljevala, če bodo plače še naprej rasle, če bodo obrestne mere še naprej nizke, potem kaj dosti razlogov, da bi cene v kratkem upadle, ni na vidiku.

Hudič pa je, da se na obzorju kažejo znamenja, da s svetovnim gospodarstvom – in vanj je Slovenija seveda močno vpeta – ni vse tako, kot bi moralo biti, oziroma, da ni vse tako, kot je bilo v zadnjih dveh, treh letih. To ne pomeni nujno hude recesije, lahko pa pomeni precej manjšo rast. Prav v času, ko pišemo, da se slovenske nepremičnine dražijo najhitreje na svetu, iz različnih smeri prihajajo znamenja, ki kažejo na to, da se veselica počasi končuje. Napovedi gospodarske rasti se zmanjšujejo ob praktično vsaki novi objavi, dogajanje na trgu obveznic daje slutiti, da so vlagatelji denar začeli premikati v naložbe, ki niso ravno donosne, so pa varne (denimo nemške obveznice). In so, pozor, za to pripravljeni celo plačati!

Da je Slovenija otok, ki se ga vse to ne tiče, bi bila seveda hudo napačna predpostavka. In če bo v gospodarstvu zaškripalo, se bo to brez dvoma poznalo tudi na cenah nepremičnin.

Opravičilo: Kako med dramo združitev in prevzemov v globalni logistiki nastaja novi Enron
13 ur
V članku avtorja Kristijana Stamatovića z naslovom Kako med dramo združitev in prevzemov v globalni logistiki nastaja novi Enron, objavljenem v Financah 14. marca 2019, je bilo napačno napisano,
Več ▼

V članku avtorja Kristijana Stamatovića z naslovom Kako med dramo združitev in prevzemov v globalni logistiki nastaja novi Enron, objavljenem v Financah 14. marca 2019, je bilo napačno napisano, da se je s slovenskega trga umaknil logist Quehenberger. Iz podjetja Quehenberger Logistika sporočajo, da se niti niso niti se nimajo namena posloviti s slovenskega trga. Za napako se podjetju Quenberger Logistika in bralcem opravičujemo.

Nataša Koražija, urednica portala Transport & Logistika