Manager
Poljska modna hiša LPP prihaja v Slovenijo
21.08.2018 09:17
V Slovenijo prihaja poljska modna hiša LPP, znana po blagovnih znamkah oblačil Reserved, Cropp, House, Mohito in Sinsay. Odprtje prve trgovine je načrtovano za začetek septembra v Citycentru
Več ▼

V Slovenijo prihaja poljska modna hiša LPP, znana po blagovnih znamkah oblačil Reserved, Cropp, House, Mohito in Sinsay. Odprtje prve trgovine je načrtovano za začetek septembra v Citycentru Celje. V LPP so širitev v Slovenijo načrtovali že dlje časa.

LPP, ki je prisoten v 20 državah v Evropi, Afriki in Aziji, širi poslovanje tudi drugod. V drugi polovici letošnjega leta namerava odpreti trgovino tudi v Kazahstanu. Poleg tega pa za prihodnje leto načrtuje odprtje trgovin na Finskem in v BiH. (STA)

TOP ČLANKI - Kaj danes berete
33 sek
1. Razkrivamo, kako se kupci na dražbah tepejo za stanovanja v Ljubljani2. Prva Šarčeva prava preizkušnja3. NLB: za 75 odstotkov lahko dobimo znesek sanacije iz leta 20134. Kadrovski pretresi v
Več ▼

1. Razkrivamo, kako se kupci na dražbah tepejo za stanovanja v Ljubljani

2. Prva Šarčeva prava preizkušnja

3. NLB: za 75 odstotkov lahko dobimo znesek sanacije iz leta 2013

4. Kadrovski pretresi v Hitu: Mlakarja razrešili zaradi 'hujših kršitev'

5. Zakaj vnovična prodaja Elana nikakor ne pomeni katastrofe na Gorenjskem, prej nasprotno

d-app-480x258-599d87845658b-599d878468d91.jpg

Finance tudi v aplikacijah:

- namizni računalniki,

- iOS (iTunes),

- Android (trgovina Google Play).

Še niste naročnik? Preverite ponudbo

Uporabniška izkušnja kot konkurenčna prednost – ali slabost (PRO)
31 min
Stranke najpogosteje prežene h konkurenci občutek nepomembnosti. Ključno vlogo pri tem ima uporabniška izkušnja, ki bo po napovedih kmalu pomembnejša celo od cene.
Na članek...

Podjetja pogosto vlagajo svoja sredstva v marketing in prodajo, a ob tem zapostavljajo dejstvo, da je pridobitev novih strank od šest- do sedemkrat dražja kot vzdrževanje zadovoljstva že pridobljenih kupcev. Ob vse višjih in večjih pričakovanjih strank je prav njihova uporabniška izkušnja odločilnega pomena – še več, do leta 2020 bo ta postala najpomembnejši dejavnik pri izbiri ponudnika ter tako prevladala nad pomembnostjo cene in blagovne znamke, napoveduje Walker, podjetje, specializirano za svetovanje na tem področju.

V današnjem času imajo stranke na voljo večjo izbiro kot kadarkoli prej, zato je nujno zagotoviti izkušnjo, zaradi katere se bodo vedno znova vračale in delile svoje vtise z drugimi. Ravno počutje posameznika je tisto, ki pomembno vpliva na njegovo zvestobo, zato bi moralo biti upravljanje tega dojemanja primarni cilj vsake organizacije.

Občutki trajnejši od vsebine

Stranke si ne bodo nujno zapomnile vsebine pogovora, a si bodo zagotovo zapomnile občutke, ki so se jim ob tem vzbudili.

Kako zagotoviti ustrezno podporo, pozitivno izkušnjo ter občutek pomembnosti, je za mnoga podjetja izziv, s katerim se soočajo različno. Pri Gartnerju tako predvidevajo, da bo že do konca leta več kot polovica organizacij začela vlagati v razvoj novih prijemov in orodij za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Napoved ni presenetljiva, saj se podjetja vsak dan bolj zavedajo pomembnosti negovanja odnosov z že pridobljenimi in novimi uporabniki.

Univerzalnega recepta za uspeh žal ni, a kot pravi Jeff Bezos, ustanovitelj Amazona: »Če nam uspe zadržati konkurenco osredotočeno na nas, medtem ko se mi osredotočamo na stranko, nam bo zagotovo uspelo.«

Vsako podjetje se mora najprej zavedati dejstva, da je njegov obraz prav ekipa, ki skrbi za stike s strankami, in presoditi, ali obstaja možnost izboljšav. Naslednji korak zahteva dobro premišljeno strategijo z jasnimi cilji, določitev smernic in meril ter vsakodnevno spremljanje izvedbe. Odločilnega pomena je tudi analiza rezultatov in sprotno prilagajanje novostim.

Veliko razhajanje med percepcijo ponudnikov in strank

Da bi dosegli želene učinke, je nujno obvladati osnove: stranki se je treba posvetiti in jo upoštevati. Zveni enostavno, v resnici pa gre za obsežen in zahteven proces, pri katerem je treba izhajati iz želja oziroma pričakovanj vsakega posameznika – biti slišan, cenjen, sprejet in se dobro počutiti.

Način komunikacije je na tej točki odločilnega pomena, pri čemer so najpomembnejši dostopnost, veščina poslušanja ter primeren ton in odnos. Nadalje morajo biti zaposleni dovolj usposobljeni, da lahko stranki ponudijo konkretne, pravilne odgovore na postavljena vprašanja. Pomembna je tudi uporaba CRM-orodij in beleženje interakcij, saj se tako ohranita pregled ter ne nazadnje možnost poznejše analize.

V želji, da se približajo svojim kupcem, mnogi vzpostavijo do uporabnika prijazne storitve, na primer možnost kontakta po različnih komunikacijskih kanalih, pregledno spletno stran, ocenjevanje izdelkov ali storitev, brezplačno telefonsko številko, dosegljivost zunaj delovnega časa, preverjanje zadovoljstva in podobno. Podjetja, ki želijo ohraniti celovit pregled nad količino in vsebino kontaktov ter obenem ohraniti visoko raven komunikacije, se neredko odločijo za lasten ali najeti kontaktni center.

Odlična storitev postavlja vsakega posameznika na prvo mesto

Odločitev je smiselna, saj enotna, centralizirana točka, skozi katero poteka večina komunikacije med stranko in podjetjem, omogoča večjo dosegljivost, prilagodljivost, spremljanje kakovosti, obdelavo osebnih podatkov v skladu s smernicami GDPR in tako pomeni najučinkovitejšo rešitev za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje.

Andrej Grčman, ki vodi kontaktni center Odmev, navaja: "Ni dovolj, da smo odzivni. Ni dovolj, da postrežemo s pravo vsebino. Pomembno je, da se vsak posameznik počuti, da je za nas na prvem mestu, in to je tisto, kar dobro storitev spremeni v odlično.«

Skrb za zadovoljstvo strank je torej nepogrešljiv proces, ki ga je treba vseskozi izpopolnjevati, prilagajati in razvijati. Zvestoba kupcev ni samoumevna in trajna, nanjo vplivajo malenkosti, nič pa je ne omaja bolj kot brezbrižnost. Ne zatiskajmo si oči – če za svoje stranke ne bomo poskrbeli mi, bo to zagotovo in z veseljem storila konkurenca.

Uporabniška izkušnja kot konkurenčna prednost – ali slabost
Na dražbi prodan kompleks bivše tovarne Paloma na Prevaljah
33 min
Poslovna stavba tovarne Paloma v Prevaljah, ki je bila del stečajne mase Papir Servisa - ta je bil nekoč del poslovnega imperija Martina Odlazka - je na tretji javni dražbi dobil novega lastnika.
Več ▼

Poslovna stavba tovarne Paloma v Prevaljah, ki je bila del stečajne mase Papir Servisa - ta je bil nekoč del poslovnega imperija Martina Odlazka - je na tretji javni dražbi dobil novega lastnika. Stečajni Upravitelj Zlatko Hohnjec imena kupca ne razkriva, pravi le, da je kompleks kupil eden od lokalnih podjetnikov. Naprodaj je bilo dobrih 12.000 kvadratnih metrov zemljišč na katerih se nahaja dotrajana upravna stavba, proizvodni in skladiščni prostori, delavnici in kuhinja.

Kompleks nekdanje tovarne lepenke Paloma Prevalje je bil na prvih dveh dražbah naprodaj za 805.398 in 724.860 evrov, vendar zanimanja zanj ni bilo. Na tretji dražbi je bil prodan edinemu dražitelju po likvidacijski ceni 653 tisoč evrov.

Papir Servis je bilo invalidsko podjetje, eden ključnih delov tiskarskega, medijskega in papirnopredelovalnega imperija Martina Odlazka. Kot smo pisali, ima Papir servis do družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB) 12 milijonov evrov dolga. Skupaj pa dolg, ki jih imajo družbe iz sistema Krater, in sicer Set, Papir servis in Delo TČR, do DUTB, znaša okvirno nekaj več kot 19 milijonov evrov.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Najpogostejše napake, ki jih podjetja naredijo, še preden se prijavijo na razpis za subvencije
47 min
In nasveti iz prakse, kako se napakam izogniti
Na članek...

Priprava dokumentacije za prijavo na razpis je že dobro utečena praksa v mnogih podjetjih, pri črpanju nepovratnih sredstev pa so tudi precej uspešna. Zakaj so torej nekatera podjetja (zelo) uspešna pri prijavi na razpise, medtem ko druga nikakor ne uspejo pri kandidaturi za subvencije?

Odgovor je preprostejši, kot se zdi na prvi pogled – mnogo prijaviteljev namreč že pred samo prijavo na razpis naredi nekaj osnovnih napak, ki navadno pripomorejo k neuspešni prijavi, ne glede na to, kako dobra in izvirna je projektna ideja ali kako uspešno je dejansko poslovanje podjetja.

Katere so torej najpogostejše napake, ki jih naredijo podjetja v času priprave na prijavo na razpis? Kaj je torej tisto, kar podjetja naredijo ali ne naredijo, še preden začnejo pripravo dokumentacije in lahko pomembno vpliva na (ne)uspešno prijavo?

Projektne ideje še nimamo … jo bomo pa za namen prijave na razpis ustvarili

Mnogokrat, ko podjetje zasledi objavljen razpis za nepovratna sredstva, ki bi potencialno lahko bil primeren za njihovo področje delovanja, želi na silo »ustvariti« idejo, ki bi bila primerna za prijavo. Tak pristop je pravzaprav poln zank, v katere se boste na koncu ujeli sami. V dokumentaciji bodo nastale neskladnosti, ki bodo zbijale kredibilnost prijavljeni vsebini.

Nasvet iz prakse: najboljši projekti so tisti, ki imajo izdelano idejo že pred objavo razpisa za nepovratna sredstva – to torej pomeni, da bi bila ideja najverjetneje uresničena v vsakem primeru, dobljena nepovratna sredstva pa pomenijo le dodatno spodbudo in zgolj pohitrijo postopek njene izvedbe.

Na voljo je 100 tisoč evrov nepovratnih sredstev … sicer še ne vemo, kaj bi z njimi, ampak škoda bi jih bilo izpustiti

Ko je vaš cilj zgolj pridobiti denar, ste pri pripravi dokumentacije pripravljeni sprejeti kompromise, ki jih največkrat opravičujete z mislijo »to bomo že nekako naredili«. Treba se je zavedati, da kar v projektni dokumentaciji obljubite, morate potem tudi dejansko in dosledno uresničiti. Dejstvo je, da če že pri pripravi dokumentacije ne veste, kako bi nekaj izpeljali, so možnosti izjemno majhne, da boste uspešni pri izvedbi.

Nasvet iz prakse: najbolje zastavljena vsebina je tista, ki ima dobro razdelana vsa področja (aktivnosti, kadre, učinke, stroške, strategije, postopke ...) in ki na ključnih mestih odgovarja ne le na vprašanje »kaj«, temveč zelo natančno tudi na vprašanja: »kako«, »kdo« in »kdaj«.

Naša ideja je povsem unikatna … na trgu ni še ničesar podobnega

No, to je zelo, zelo malo verjetno, zato nizka kritičnost do lastne projektne ideje ni nikoli dobro izhodišče. Pretirana samozavest o unikatnosti projektne ideje se navadno izkaže kot pomanjkljivost pri oblikovanju projektne ideje. Dejstvo je, da če se nam zdi nekaj samoumevno, ni nujno, da se bo to zelo tudi razpisniku. Vse trditve, povezane s projektno idejo, predvsem z vidika inovativnosti, je treba podkrepiti z relevantnimi dokazi, referencami ali sklici na pomembne dokumente oziroma dejstva.

Nasvet iz prakse: preverjanje konkurenčnih rešitev, še preden začnete pisati projekt, je izjemno koristno tudi zato, ker vam bo raziskovanje omogočilo, da boste prepoznali podobnosti in razhajanja med vašo idejo in produkti oziroma storitvami, ki so že na trgu. Tako boste tudi lažje definirali točke, pri katerih se vaša ideja zares razlikuje od tega, kar trg že ponuja, posledično pa boste tako dejansko lažje utemeljili svojo inovativnost.

Ne vem, kakšna je naša bonitetna ocena in mi je tudi vseeno … tega tako ali tako nihče ne gleda

Bonitetna ocena je še kako pomembna, saj kaže, denimo, kakšna je vaša plačilna disciplina, kako dosledni ste pri računovodskih aktivnostih, kolikšna je vaša stopnja zadolženosti ... Če je bonitetna ocena podjetja nižja, denarni tok pa negativen, ocenjevalec projekta takoj podvomi o tem, ali ste projekt, ki ste ga prijavili, kljub morebitnim dodeljenim nepovratnim sredstvom, finančno sploh sposobni izvesti. Ob tem je treba omeniti še, da se na določene razpise podjetja, ki imajo negativni kapital, so prezadolžena ali imajo celo blokirane račune, največkrat sploh ne morejo prijaviti.

Nasvet iz prakse: urejeno poslovanje podjetja se kaže tudi skozi boniteto oceno. Če je ta dobra, si ne povečate zgolj možnosti za črpanje nepovratnih sredstev, temveč tudi lažje pristopite do drugih morebitnih investitorjev ali bank, hkrati pa z njo svojim potencialnim poslovnim parterjem sporočate, da ste zaupanja vredno podjetje.

Rok oddaje dokumentacije na razpis je šele čez mesec dni … časa za pripravo imamo več kot dovolj

To je past, v katero se ujamejo tudi izkušeni prijavitelji. Razpisna dokumentacija je lahko na prvi pogled varljiva – zahtevana vsebina in obrazci so videti kratki in enostavni, zahtevane priloge pa so mnogokrat spregledane. Odlašanje s pripravo dokumentacije lahko torej vodi v situacijo, ko tik pred rokom oddaje ugotovite, da niste pridobili določene priloge ali da morate zapisati poglavja na teme, o katerih še sploh niste razmišljali, obseg poglavij pa je precej daljši in zahtevnejši, kot ste sprva ocenili.

Nasvet iz prakse: da se izognete nepotrebnemu stresu in napakam, ki nastanejo kot posledica hitenja, se priprave dokumentacije lotite dovolj zgodaj. V pripravo vključite dovolj ljudi, že na začetku definirajte odgovornosti in naloge članov projektne ekipe, začrtajte časovnico izvedbe, v katero vključite tudi vmesne mejnike. Več časa kot boste namenili pripravi projekta, bolj kakovostno vsebino boste lahko pripravili.

Najpogostejše napake, ki jih podjetja naredijo, še preden se prijavijo na razpis za subvencije
(podatki Sursa) Stanovanja v Ljubljani: Cene gor, število sklenjenih poslov dol
48 min
Število sklenjenih poslov z ljubljanskimi rabljenimi stanovanji v drugem četrtletju najnižje po letu 2015
Na članek...

Cene nepremičnin še naprej rastejo, izhaja iz poročila statističnega urada o dogajanju na trgu nepremičnin v letošnjem drugem četrtletju. Glede na četrtletje prej so se najbolj podražila nova stanovanja in rabljene hiše, na medletni ravni pa nova stanovanja in hiše ter rabljena ljubljanska stanovanja.

Nekaj glavnih poudarkov iz ugotovitev Sursa:

- Cene stanovanjskih nepremičnin so se v drugem četrtletju 2018 v primerjavi s prvim četrtletjem zvišale za 4,2 odstotka, promet z novimi stanovanjskimi nepremičninami se je zmanjšal.

- Rabljena stanovanja v Ljubljani so se glede na prejšnje četrtletje podražila za 3,8 odstotka, rabljena stanovanja v preostali Sloveniji pa za 2,0 odstotka. Ljubljanska rabljena stanovanja so se v letu dni podražila za 16 odstotkov.

- Cene rabljenih družinskih hiš so se v 2. četrtletju 2018 glede na prejšnje četrtletje ponovno zvišale, tokrat za 5 odstotkov, v letu dni pa so se podražile za deset odstotkov.

Upad prometa s stanovanji v Ljubljani

Število sklenjenih poslov z ljubljanskimi rabljenimi stanovanji je bilo v letošnjem drugem četrtletju najnižje po prvem četrtletju leta 2015. Za primerjavo: Lani je bilo v drugem četrtletju v Ljubljani prodanih 543 rabljenih stanovanj, letos pa 388. Več o padcu prodaje števila stanovanj v Ljubljani smo pisali v članku Zakaj je prodaja ljubljanskih stanovanj letos upadla za četrtino?

Pri reviji Moje Finance so izračunali, da je povprečna cena kvadratnega metra rabljenega stanovanja v Ljubljani v letošnjem prvem polletju znašala 2.700 evrov.

(podatki Sursa) Stanovanja v Ljubljani: Cene gor, število sklenjenih poslov dol
Avgusta neto proizvodnja električne energije manjša kot avgusta lani
58 min
Proizvodnja električne energije se je v avgustu 2018 v primerjavi s prejšnjim mesecem zmanjšala za odstotek, oskrba z energenti pa se je povečala.
Na članek...

Avgusta 2018 je bila neto proizvodnja električne energije 1.248 gigavatnih ur in se je glede na julij 2018 zmanjšala za odstotek. Poraba je bila 1.145 gigavatnih ur in se je glede na julij 2018 zmanjšala za tri odstotke, so sporočili s Statističnega urada.

Proizvodnja električne energije v hidroelektrarnah se je zmanjšala za 15 odstotkov. V termoelektrarnah je bila proizvodnja večja za 11 odstotkov, v jedrski elektrarni Krško pa je ostala na isti ravni.

Večji proizvodnji termoelektrične energije je sledila tudi večja poraba goriv v termoelektrarnah. Tako je bila skupna poraba goriv avgusta 2018 večja za 16 odstotkov.

Avgusta 2018 smo uvozili 536 gigavatnih ur, izvozili pa 611 gigavatnih ur električne energije.

V avgustu 2018 so na Statističnem uradu zaznali porast oskrbe s petrolejskim gorivom za reaktivne motorje za 87 odstotkov, ekstra lahkim kurilnim oljem za 86 odstotkov, rjavim premogom in lignitom za 18 odstotkov, motornim bencinom za šest odstotkov in utekočinjenim naftnim plinom za pet odstotkov. Oskrba s koksom je upadla za 22 odstotkov, z drugimi naftnimi proizvodi za 13 odstotkov, črnim premogom in antracitom za sedem odstotkov, z zemeljskim plinom za pet odstotkov in dizelskim gorivom za pet odstotkov, so še sporočili s Statističnega urada.

Avgusta neto proizvodnja električne energije manjša kot avgusta lani
Plasta povečala lastništvo v v Tovarni olja Gea
1 ura
Šentrupertska družba Plasta je v prevzemni ponudbi za Tovarno olja Gea, ki se je iztekla minulo soboto, pridobila 398.132 delnic, kar predstavlja 31,72-odstotni delež družbe. Skupaj s
Več ▼

Šentrupertska družba Plasta je v prevzemni ponudbi za Tovarno olja Gea, ki se je iztekla minulo soboto, pridobila 398.132 delnic, kar predstavlja 31,72-odstotni delež družbe. Skupaj s 60,11-odstotnim deležem, ki jih je imela že pred objavo ponudbe za prevzem, je lastništvo v Tovarni olja Gea povečala na 91,83 odstotka. (STA)

Plasta je v lasti podjetnika Franca Freliha, ki je že julija kupila 60-odstotni delež v največjem slovenskem proizvajalcu jedilnih olj.

Plasta je matično podjetje Franca Freliha iz dolenjskega Šentruperta, ki izhaja iz družinske obrti. Začeli so s proizvodnjo folij in plastičnih vrečk, danes pa je to skupina več podjetij za proizvodnjo plastičnih izdelkov, vključuje pa tudi mirnskega proizvajalca pijač Dana, ki so ga kupili leta 2003. Franc Frelih se je Managerjevi lestvici najbogatejših Slovencev uvrstil na 18. mesto.

Švedski parlament izglasoval nezaupnico premierju Löfvenu 1
1 ura
Švedski parlament je danes izglasoval nezaupnico premierju Stefanu Löfvenu. 204 poslanci iz desnosredinske opozicije in skrajne desnice so glasovali proti socialdemokratskemu premierju, 142 ga je
Več ▼

Švedski parlament je danes izglasoval nezaupnico premierju Stefanu Löfvenu. 204 poslanci iz desnosredinske opozicije in skrajne desnice so glasovali proti socialdemokratskemu premierju, 142 ga je podprlo.

Na Švedskem so bile 9. septembra parlamentarne volitve, po katerih je moral novoizvoljeni parlament v dveh tednih obvezno glasovati o zaupnici premierju.

Löfvenov levosredinski blok si je na volitvah zagotovil 144 sedežev, medtem ko je desnosredinsko zavezništvo štirih opozicijskih strank pod vodstvom Kristenssove Zmerne stranke osvojilo 143 mandatov.

Na volitvah torej noben od obeh tradicionalnih političnih blokov ni osvojil zadostne večine za sestavo nove vlade. Švedskim demokratom zato pripisujejo ključno vlogo pri sestavljanju vlade, čeprav je Kristersson zavrnil sodelovanje z njimi. Švedski demokrati so sicer izrazili pripravljenost, da podprejo Kristerssona za premierja, če bodo lahko imeli vpliv na vladno politiko. (STA)

LinkedInu se obeta tesnejša integracija v pisarniško okolje Office
1 ura
Poslovno družabno omrežje bo postalo sestavni del pisarniške zbirke Office, predvsem e-poštnega odjemalca Outlook
Na članek...

Microsoft, ki je pred več kot dvema letoma za 26 milijard ameriških dolarjev kupil družbeno omrežje LinkedIn, je tega do sedaj ohranil bolj kot ne nedotaknjenega. A prihajajo spremembe. Lanska manjša integracija s programom Microsoft Word je bila bržkone preizkus, saj je programski gigant olajšal pripravo življenjepisa in njegovo objavo na strani LinkedIn.

V prihodnje si lahko obetamo stalno prisotnost omrežja LinkedIn v aplikacijah pisarniške zbirke Office. Poleg Worda ga bodo deležni verjetno kar vsi programi, vsekakor pa Outlook, Excel in PowerPoint – torej najbolj pogosto uporabljan četverček.

Programerji iz Redmonda so že razkrili, na katerih funkcionalnostih delajo. Želijo namreč omogočiti soustvarjanje dokumentov v Wordu, Excelu ali PowerPointu z uporabnikovimi kontakti na omrežju LinkedIn ter še olajšati deljenje dokumentov. Integracija bi lahko poskrbela tudi za zanimive predstavitve oseb, ki se znajdejo na spletnih sestankih ali videokonferenčnih klicih.

V prihodnje pa bo na vrsti še povezovanje Microsoft in LinkedIn računov uporabnikov – skupaj z izboljšanimi in obogatenimi informacijami.

Čeprav Microsoft še ni razkril časovnice, kdaj naj bi se LinkedIn pridružil pisarniški zbirki Office, je že jasno, da bo imel podobno vlogo, kot jo imata Cortana in Skype, ki sta postala del standardnega nabora orodij v operacijskem sistemu Windows 10.

LinkedInu se obeta tesnejša integracija v pisarniško okolje Office
London za izenačitev pogojev zaposlovanja za vse delavce
1 ura
Po izstopu iz Evropske unije bo v Veliki Britaniji za državljane članic EU vzpostavljen popolnoma enak režim zaposlovanja, kot velja za vse ostale, se je po poročanju britanskega BBC v ponedeljek
Več ▼

Po izstopu iz Evropske unije bo v Veliki Britaniji za državljane članic EU vzpostavljen popolnoma enak režim zaposlovanja, kot velja za vse ostale, se je po poročanju britanskega BBC v ponedeljek strinjal ministrski kabinet britanske premierke Therese May.

Ministri so "soglasno podprli sistem, ki bo temeljil na veščinah in ne na nacionalnosti", je za BBC dejal neimenovani vir. Dogovor sledi poročilu neodvisnega Svetovalnega odbora za migracije (MACC), ki ga podpirajo tudi laburisti.

Ministrski kabinet je odločitev sprejel po predstavitvi omenjenega poročila, sprejeto pa je bilo načelo, da bodo po brexitu pravila zaposlovanja in priseljevanja za državljane EU popolnoma enaka kot za vse druge. Velika Britanija ne bo pristranska do priseljencev iz kateregakoli dela sveta, prednost pa naj bi imeli visoko kvalificirani delavci. (STA)

Odstopila ustanovitelja Instagrama
1 ura
Ustanovitelja Instagrama Kevin Systrom in Mike Krieger sta napovedala odhod iz podjetja, ki stoji za eno najbolj popularnih mobilnih aplikacij na svetu. V izjavi za javnost sta zapisala, da sta
Več ▼

Ustanovitelja Instagrama Kevin Systrom in Mike Krieger sta napovedala odhod iz podjetja, ki stoji za eno najbolj popularnih mobilnih aplikacij na svetu. V izjavi za javnost sta zapisala, da sta pripravljena na novo poglavje in tudi namignila, da pripravljata nov projekt. Razlog za odhod naj bi bilo po poročanju Bloomberga naraščajoče nestrinjanje s prvim imenom Facebooka Markom Zuckerbergom.

Facebook je leta 2012 prevzel Instagram za milijardo dolarjev. Z več kot milijardo aktivnih mesečnih uporabnikov predstavlja najhitreje prihodkovno rastoči del portfelja Facebooka.

Trump dosegel spremembe v prostotrgovinskem sporazumu z Južno Korejo 16
3 ure
Ameriški predsednik Donald Trump je v ponedeljek v New Yorku z južnokorejskim predsednikom Moon Jae-inom podpisal nekoliko spremenjeni trgovinski sporazum med državama, ob robu zasedanja 73.
Več ▼

Ameriški predsednik Donald Trump je v ponedeljek v New Yorku z južnokorejskim predsednikom Moon Jae-inom podpisal nekoliko spremenjeni trgovinski sporazum med državama, ob robu zasedanja 73. Generalne skupščine ZN pa se je sešel tudi s predsednikoma Francije in Egipta. (STA)

Minister Leben, tu preži še ena grožnja odpadkovnega kolapsa
11 ur
Količine nepobranih odpadnih sveč so večje kot lani ob tem času, ob 1. novembru pa se bo dotok odpadnih sveč še povečal, svarijo v Zbornici komunalnega gospodarstva.
Na članek...

Lani ob tem času je bilo v skladiščih komunalnih podjetij in upravljalcev pokopališč nekaj manj kot tisoč ton odpadnih nagrobnih sveč, letos pa jih je bilo konec julija 1.285 tisoč ton in se od takrat ni bistveno spremenilo. Lanske zaloge neodpeljanih sveč so bile manjše od letošnjih, ker je bilo iz prejšnjega leta preneseno manj sveč.

V Zbornici komunalnega gospodarstva so pred nekaj dnevi ugotavljali, da se lahko zaloga nepobranih sveč okoli 1. novembra poveča na približno 2.500 ton. Nosilci izvajanja skupnih načrtov namreč ne prevzemajo toliko odpadnih sveč, da bi se zaloge začele zmanjševati.

Kakšen je sistem zbiranja odpadnih nagrobnih sveč? Ravnanje z njimi je organizirano po načelu razširjene odgovornosti proizvajalca. To pomeni, da morajo proizvajalci in pridobitelji iz EU ter uvozniki iz tretjih držav zagotoviti zbiranje odpadnih nagrobnih sveč pri komunalnih podjetjih in upravljavcih pokopališč. Zagotoviti morajo tudi predelavo in pravnati stroške. Obveznost lahko izpolnijo sami, lahko pa jo izpolnijo v okviru skupnega načrta, ki ga izvajajo štiri podjetja: Prons, Sveko, Interseroh in Zeos.

Do težav prihaja, ker izvajalci skupnega načrta ne prevzemajo v zadostnih količinah, pojasnjujejo na Zbornici komunalnega gospodarstva. Komunalna podjetja imajo zato dodatne stroške. Pokrivajo jih z dohodki od drugih storitev, kar pomeni, da je ravnanje z odpadnimi nagrobnimi svečami plačano dvakrat:

● prvič ga plača kupec ob nakupu sveče,

● drugič pa gospodinjstvo ob poravnavi komunalne položnice.

Skladiščenje na dvoriščih komunalnih podjetij povzroča okoljsko škodo. Zaradi razkrajanja plastike se z izcednimi vodami sprošča klor, topi se parafin, ki teče po nemalokrat neurejenih površinah, so pojasnili na zbornici.

Dodatna obremenitev skladišč komunalnih podjetij, ki so že sedaj prepolna, lahko povzroči kolaps celotnega sistema za ravnanje z odpadnimi nagrobnimi svečami, so še dodali.

»Zaradi stalnih zastojev pri prevzemanju odpadnih nagrobnih sveč nastaja po Sloveniji več morebitnih žarišč za nastanek okoljskih nesreč,« je junija zapisal direktor komunalne zbornice Sebastijan Zupanc v dopisu bivši ministrici Ireni Majcen.

Spomnimo, da je pred nekaj meseci zagorelo v ljutomerskem Eko Plastkomu, enemu od predelovalcev odpadnih nagrobnih sveč.

V komunalni zbornici vrsto let opozarjajo okoljsko ministrstvo na težave z neprevzemanjem odpadnih nagrobnih sveč. Kot pravijo, vedno dobijo podoben odgovor: "Zakonodaja je slaba, razmer zato ni mogoče urediti."

Da sistem ravnanja z odpadnimi nagrobnimi svečami ni urejen, pa je lani ugotovilo tudi Računsko sodišče.

»Ob zamenjavi na vrhu ministrstva za okolje upamo, da bo dovolj dobre volje, da se zadeve po desetletju končno uredijo,« pravijo na komunalni zbornici.

Minister Leben, tu preži še ena grožnja odpadkovnega kolapsa
Je menjava kariere res mogoča? Kako je Lovro šel od selilca do programerja. (OGLAS)
12 ur

Povprečna oseba porabi 90.000 ur svojega življenja v službi. 80% ljudi pa pravi, da jim njihova služba ni všeč. Si ena/eden izmed njih? Kaj te ustavlja pri iskanju boljše zaposlitve?

Eno zelo iskanih znanj je zagotovo programiranje. Povpraševanje po IT-strokovnjakih je ogromno! Najbolj vroči IKT-poklici bodo do leta 2027 v zahodni Evropi ustvarili pol milijona novih delovnih mest. Kot pravi Jure, je programiranje...

“...odlična priložnost za začetek. Naučiš se osnov, kasneje lahko svoje znanje izpopolnjuješ in gradiš kariero v tej smeri.” - Jure -

Namesto voznika tovornjaka - programer!

Jernej si je kot otrok želel postati voznik tovornjaka, vendar je sedaj ponosen na to, da je začel z učenjem programiranja, saj se mu je, kot pravi, odprl čisto nov, do takrat neznan svet, v katerem zelo uživa. Jernej je mnenja, da je programiranje izziv, v katerega je vredno vložiti čas in trud.

Za programiranje nisi nikoli prestar

“Sam sem se že pred tečaji srečal s programiranjem, vendar sem se šele z obiskom SmartNinje zavestno odločil, da bi se s tem morda tudi bolj zares ukvarjal.”

… pravi Borut, ki je imel največ pomislekov o tem ali za kaj takega sploh ima kakšen potencial, še bolj pa o tem ali je za tako odločitev že prestar. Izkazalo se je, da ni.

Programiranje v osnovi pomeni reševanje problemov, pri tem pa človek za tako reševanje uporablja različna orodja in programske jezike. Do rešitve se pogosto da priti na več različnih načinov, pri tem pa je potrebno veliko učenja in nabiranja izkušenj. Človek ne sme stagnirati, saj gredo tehnologije hitro naprej.

“Ni treba, da je vse pravilno in brez napak, ampak da se aktivno učiš ob ustvarjanju lastnih projektov.” - Borut -

Borut trenutno dela kot programer v podjetju, ki upravlja sofisticiran spletni algoritem za nakup in prodajo avtomobilov na različnih evropskih trgih.

Učenje v skupini je lažje

Filip vidi programiranje kot odlično priložnost. Že pred obiskom tečaja se je sam poskušal učiti programiranja, ampak mu ni uspelo. Ni bil dovolj vztrajen, da bi prišel čez “prvo stopničko”.

Na SmartNinja tečaju je bilo drugače. Učenje v skupini ter s pomočjo inštruktorja, je prineslo tisti zagon, ki ga je potreboval. Tam je tako pridobil dovolj znanja za začetek svoje programerske kariere. Njegov nasvet za tiste, ki se podajajo na programersko pot je:

“Ne prehitevati stvari, osnove vsakega jezika/tehnologije so zelo pomembne. Pa samo lotit se je treba, programiranje je trenutno odlična priložnost.” - Filip -

Filip danes dela kot programer v znanem in uspešnem slovenskem IT podjetju, ki za tuje (predvsem angleške) naročnike razvija programsko opremo.

Od selilca do programerja

Kako priti od selilca do službe programerja ve Lovro, ki je najbolj ponosen na menjavo kariere, ki jo je pred kratkim uspešno izvedel. Dobre štiri mesece nazaj je delal v selitvenem servisu, še pred tem pa v skladišču avto delov.

Prvi korak k novi karieri je naredil, ko se je vpisal na študij informatike na višjo šolo. Po pol leta je ugotovil, da tam dobi premalo praktičnega znanja s katerim bi lahko dobil službo. Nato se je odločil obiskati tečaj SmartNinje iz osnov podatkovnih baz, kjer je dobil dovolj znanja za resen začetek IT dela.

Na tečaju je od inštruktorja dobil kontakt IT podjetja, kjer si je priboril možnost za 3-mesečno opravljanje prakse za delo s podatkovnimi bazami. Dal je odpoved v selitvenem servisu in se prijavil še na en tečaj SmartNinje (Web development). Kombinacija znanja in dela se mu je obrestovala, saj je nato dobil zaposlitev kot junior web developer.

“V prihodnosti se vidim kot programer z lastnim s.p. in projekti, ki mi bodo všeč in jih ne bom delal (samo) zaradi denarja, z urnikom, ki si ga bom sam pisal, da bo več časa za interesne dejavnosti, šport in izlete v naravo.” - Lovro -

Najdi in razvij svoj talent

V vsakem izmed nas se skrivajo talenti, ki jih mnogokrat tradicionalni izobraževalni sistem ne prepozna. Misija SmartNinje je ljudem pomagati odkriti in razviti talente ter veščine na sodobnem IT področju. Veščine, ki ti pomagajo začeti novo kariero. V ta namen organiziramo najboljše tečaje programiranja, tako za popolne začetnike, kot tudi že obstoječe programerje.

Če te tvoja trenutna služba ne osrečuje - zakaj ne bi preizkusil/a nekaj drugačnega? Mogoče je prav programiranje tista stvar.

Je menjava kariere res mogoča? Kako je Lovro šel od selilca do programerja.
Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega 1
12 ur
Prenova je Mazdini uspešnici CX-3 na pogled resda prinesla le subtilne spremembe, zato pa bodo mnoge novosti toliko bolj cenili voznik in sopotniki. K nam pride še ta mesec z začetno ceno 16 tisoč evrov.
Na članek...

Španska Andaluzija je pokrajina kot iz razglednice. Poleg slikovitih vrhov, žgoče obale in neskončnih nasadov oljk nikjer ne najdemo tako posebne arhitekture, kot prav tam. Kombinacija mavrskih in zahodnih elementov je ustvarila popolnost, ki jo milijoni občudujejo še danes, poleg prekrasnih palač z osupljivimi vrtovi pa poglede pritegnejo tudi bele fasade hiš z živahnimi cvetovi.

Zares odlična kulisa za premiero prenovljenega CX-3, športnega terenca, ki je tudi zavoljo privlačne oblike v zadnjih treh letih pritegnil mnogo pogledov, tudi s pomočjo drugih adutov osvojil kar lepo število src ter postal najbolje prodajana Mazda.

Prav zato nismo bili začudeni, ko smo ob snidenju s prenovljeno Mazdo CX-3 v rojstnem mestu umetnika Pabla Picassa spremembe na avtomobilu iskali s povečevalnim steklom.

Da ne boste preveč tuhtali, nova prednja maska je zdaj sestavljena iz dvojnih letvic, pozorno oko bo opazilo še rahlo drugačne prednje žaromete (po želji so prvič tudi matrični) in novo grafiko na zadnjih, dodali so še nova 18-palčna platišča ter nov odtenek kristalno rdeče barve.

Ravno revolucije pri Mazdi razumljivo niso zganjali, saj se zmagovalnega konja ne menja, so pa nekaj več sprememb namenili notranjosti.

Semiš na armaturni plošči ni le prijeten na otip, ampak CX-3 še malce približa premijskemu razredu, klasična ročna zavora se je umaknila gumbu, zato pa je med sedežema zdaj več prostora za odlaganje kozarčkov ali plastenk.

Pri Mazdi so upoštevali pripombe voznikov, zato je zdaj naslonjalo za roke serijsko, prvič so na voljo tudi električno pomični usnjeni sedeži s spominsko funkcijo.

Počutje v Mazdi CX-3 je tako spredaj odlično, zadaj pa bolj utesnjeno, a je zdaj na voljo naslonjalo za roke z dvema držaloma za pijačo.

Moderna notranjost pušča zelo kakovosten vtis, zlahka pa boste našli tudi ugoden položaj za volanom. Prav vožnje smo se na poti proti spektakularni Rondi - o mestu je v svojih knjigah pisal Hemingway, občudovala pa sta ga tudi Heinrich Maria Rilke in Hans Christian Andersen - najbolj veselili, saj je CX-3 na cesti odličen.

Na trenutke se je zdelo, da se vozimo v kompaktni kombilimuzini, ne pa v SUV vozilu, ki je od tal vseeno oddaljen skoraj 16 centimetrov. Inženirji so namreč poskrbeli za novo kalibracijo električnega servoojačevalnika, vgradili nove debelejše vzmeti in blažilnike, zmanjšali sprednji prečni stabilizator in izboljšali togost karoserije.

K uživaški vožnji poleg zglednega podvozja pripomore tudi serijski sistem GVC (G-Vectoring Control). Sistem na podlagi položaja volana upravlja z motornim navorom, hkrati nadzira prečne in vzdolžne pospeške ter zavorno silo, s tem pa zagotavlja precej manj podkrmarjenih občutkov v ovinkih.

Teh je bilo v zaledju Malage in Marbelle precej, kljub dokaj visokemu ritmu za volanom različice G150 AWD z dvolitrskim bencinskim atmosfercem s 150 “konji”, štirikolesnim pogonom in 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa nikomur ni bilo slabo.

Na posameznih bolj spolzkih odsekih je na pomoč priskočil štirikolesni pogon, v zavojih smo tako zlahka pilili samozavest, menjalnik je v načinu Sport prestavljal kasneje, ušesa pa je nagradilo vrtenje motorja vse do 7.000 vrtljajev. Ni kaj, CX-3 te težko pusti ravnodušnega.

Po malce dirkaških vložkih je napočil čas za spoznavanje prostorninsko večjega 1,8-litrskega turbodizla s 85 kilovati (115 konji) in 270 Nm navora. Motor se je v mestu in tudi na odprtih cestah izkazal s prožnostjo, a šele nad 1.900 vrtljaji. Pod to mejo je precej anemičen, zato pa se pod črto odkupi z nizko porabo, ki bo le stežka presegla pet litrov.

Pod desnico je bil tokrat ročni menjalnik, ki je vzorno natančen in lahkoten, a gotovo bi se dizlu dobro podal tudi samodejni menjalnik, za katerega je treba odšteti 1.800 evrov. Bolj dinamični vozniki naj razmislijo o štirikolesnem pogonu (1.800 evrov), saj je nos precej težak in pri pretiravanju rad sili z ovinka.

Pri Mazdi si letos obetajo rekordno leto, levji delež naj bi - vsaj v Evropi - prinesla prav CX-3. Čeprav je na pogled skoraj taka kot prej, ponuja dovolj novega, da se za tržni uspeh ne gre bati. Pri nas bo na voljo v kratkem, cene pa se začnejo pri 16.090 evrih.

Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega
So električni avti tudi v Sloveniji razprodani? Analizirali smo trg 1
13 ur
Katere električne avtomobile lahko pri nas dobite takoj, na katere pa boste čakali zelo dolgo
Na članek...

»Električnih avtov ni oziroma se nanje dolgo čaka,« so poudarili gostje našega posveta zelena mobilnost. »Sredstev Eko sklada letos ne bomo izčrpali, saj prodaja komaj kaj raste, avtov ni,« je dodal šef Eko sklada. Trgovci menijo drugače, razen Nissana.

Električni avtomobili so v zadnjem letu postali pravi prodajni hit, saj se prodajajo kot vroče žemljice. Novi Nissanov leaf je denimo zbral že 37 tisoč naročil v Evropi, v prvi polovici leta so jih dobavili 18 tisoč, čakalna vrsta pa se daljša. Preverili smo, kako je z dobavami leafa, kako z drugimi modeli. Podjetja so namreč potarnala, da avtov ni mogoče dobiti, sredstva Eko sklada pa letos spet ne bodo počrpana.

Najbolj vroč električni avto tega leta je novi nissan leaf, na katerega čaka vsa Evropa. Za Slovenijo in Hrvaško je letos predvidenih 50 vozil, prodali pa bi jih lahko 200 ali več, je povedal šef prodaje Nissana za regijo Adriatic Marjan Murn. V Nissanu sicer ne povedo, kakšne so čakalne dobe za leafa.

A glede na to, da se tudi neuradni trgovci (Plan-net Solar) za nakup obračajo k slovenskemu distributerju (spomladi so avte kupili v Avstriji), je leaf razprodan po vsej Evropi. Plan-net Solar je letos sicer že prodal celotno kvoto leafov, 29 vozil.

Kako pa je z drugimi znamkami, ki prav tako ponujajo električne avte?

BMW z dobavo nima težav

»V BMW Group je običajna čakalna doba za električna vozila BMW i in priključna hibridna vozila BMW iPerformance do dva meseca, kar se našim strankam zdi popolnoma sprejemljivo. V BMW Group Slovenija pa smo poskrbeli tudi, da imamo dovolj bogato zalogo električnih vozil, kar pomeni, da stranke, ki se odločijo za vozilo iz zaloge, lahko tega dobijo tudi v nekaj dneh oziroma tednih. Tako pri električnih vozilih ni motenj v proizvodnji oziroma dobavi na trge, nam je pojasnila Maja Ilec iz BMW Group Slovenija.

Renault tudi ne …

»Pri nas (Renaultu) je treba v tovarno naročiti električni avto, če ima kupec posebne želje za kombinacijo barv in opreme. Sicer pa je v zalogi precej vozil. Za zoe, če želi recimo kupec kako drugo kombinacijo barve in opreme, kot je v zalogi, je čakalna doba približno tri mesece, kar pa ne odstopa od klasičnih čakalnih dob za “navadna” vozila, če se naročajo v proizvodnjo. Velja pa, da zanimanje za električna vozila na vseh razvitih trgih iz leta v leto raste, zato tudi v Sloveniji tako za letos kot za prihodnja leta pričakujemo počasno, a vztrajno dvigovanje naše prodaje v primerjavi s prejšnjimi leti. Graf prodaje je in bo torej lepo obrnjen navzgor,” nam je sporočil Rok Istenič iz Renaulta Nissana Slovenije.

Na e-volkswagne se čaka tri mesece

»Volkswagna e-up! in e-golf sta normalno dobavljiva v približno treh mesecih. Nekaj e-golfov imamo tudi v zalogi. Kar zadeva prodajne številke, pa za letos načrtujemo okoli 60 vozil e-golf in 2 e-up!. Lani smo dobavili 39 e-golfov in pet e-upov,« pravi Edo Strajnar iz Porscheja Slovenije.

Letos kar 115 električnih smartov!

Malce daljša je čakalna vrsta za električni smart če ga naročite danes, ga dobite šele januarja 2019. Sicer je Autocommerce za sistem car sharinga lani prodal 24 električnih smartov, letos pa že 54 (poleg tega še šest končnim uporabnikom). Do konca leta pa se bo številka povzpela na 115 vozil, nam je sporočila Mojca Esih Lah iz Autocommercea.

So električni avti tudi v Sloveniji razprodani? Analizirali smo trg
Stroški dela pri gradnji stanovanj zrasli za desetino
15 ur
Slovenska gradbena podjetja letos zaposlujejo več delavcev, visoka konjunktura pa poganja rast plač in tudi stroškov gradbenega materiala
Na članek...

Statistični urad Republike Slovenije je v začetku septembra med drugim objavil podatek, da so se v prvem četrtletju letos stroški pri gradnji stanovanjskih stavb zvišali za 10,1 odstotka, stroški materiala pa za 2,2 odstotka. V slovenskih gradbenih podjetjih zaposlujejo nove delavce, zato raste tako kumulativna vrednost stroškov dela, kot tudi sama višina plač.

Tri slovenska gradbena podjetja smo povprašali, kako se gibljejo število zaposlenih, dodana vrednost na zaposlenega in plače. Njihovi odgovori potrjujejo ugotovitve osrednje slovenske statistične ustanove.

Pomgrad: plače dvignili za okoli pet odstotkov

V Pomgradu je bilo lani zaposlenih 724 ljudi, kar je 111 več kot leto pred tem. Zaradi večjega povpraševanja po gradbenih storitvah tudi letos zaposlujejo dodatne sodelavce, predvsem na področju gradbene operative. Leta 2017 so stroški dela na zaposlenega v skupini Pomgrad znašali 24 tisoč evrov, kar je primerljivo s stroški dela na zaposlenega leta 2016. Kumulativni stroški dela so leta 2017 tako znašali 17,5 milijona evrov, kar je približno dva milijona evrov več kot leta 2016.

»Letos smo izvedli nelinearni dvig plač, s katerim smo jih v povprečju zvišali za nekaj manj kot pet odstotkov. Najbolj so zrasle plače delavcem v gradbeni operativi,« nam je povedala vodja splošnega in kadrovskega oddelka v Pomgradu Alenka Samec. Lanska dodana vrednost na zaposlenega v skupini Pomgrad je znašala 39 tisoč evrov in je primerljiva z letom 2016.

GIC gradnje: za stroške dela 11 odstotkov več

V podjetju GIC gradnje o tem, za koliko so se zvišale plače gradbenih delavcev in inženirjev, ne odgovarjajo, saj se v njihovi družbi prepleta dejavnost gradbeništva, trgovinske dejavnosti in proizvodnje betonskih mešanic ter betonskih izdelkov. So pa v letu dni zaposlili pet novih delavcev, zdaj jih imajo 95. Skupni stroški dela so se v prvih šestih mesecih na letni ravni zvišali za dobrin 151 tisoč evrov oziroma za dobrih 11 odstotkov. Dodana vrednost na zaposlenega se je v tem času zvišala za 8,5 odstotka ali za dobrih 1.500 evrov.

Kolektor: stroški dela višji za četrtino

V Kolektorju ocenjujejo, da so se kumulativni stroški dela v letu dni zvišali za okoli četrtino. Poleg javnih naročil infrastrukturnih in drugih javnih projektov povpraševanje po gradbenih delih dvigujejo tudi zasebne investicije v poslovne in stanovanjske objekte. Te spodbujajo rasti cen na nepremičninskem trgu. Prosta delovna mesta naraščajo verjetno najhitreje prav v gradbeništvu, vendar se število zaposlenih v tem podjetju ne povečuje tako hitro. Beležijo nekajodstotno rast zaposlovanja, trenutno je pri njih zaposlenih okoli 600 delavcev.

Metodologija izračuna

Zanimalo nas je, kako statistični urad izračunava stroške dela. Oprli smo se na metodologijo izračunavanja gradbenih stroškov za nova stanovanja, v katerem so sešteti stroški gradbenih materialov in stroški dela. Vprašanje pa ostaja, ali statistika podaja skupno maso stroškov dela ali stroške dela na enoto proizvoda. »Indeks stroškov dela prikazuje četrtletno gibanje stroškov za dejansko opravljeno delovno uro,« je zapisano v metodologiji statističnega urada za izračunavanje stroškov dela pri gradnji novih stanovanj, kamor analitiki vključijo tudi stroške gradbenega materiala. Iz tega je mogoče sklepati, da so se v drugem četrtletju plače, zvišale. Podatke pridobijo iz statističnih raziskovanj, objavljenih v mesečnem poročilu o izplačanih plačah pri pravnih osebah. V raziskave zajamejo vso ciljno populacijo. To so vse pravne osebe, ki so registrirane za opravljanje gradbene dejavnosti v Sloveniji.

Statistika je zaznala, da zaradi izjemno velikih rasti gradbenih del rastejo tudi stroški gradnje novih stanovanj. V drugem četrtletju letos so zrasli za 2,1 odstotka, na letni ravni, torej v primerjavi z drugim četrtletjem 2017, pa za 5,9 odstotka. V prvem polletju letos so bili stroški za 3,5 odstotka višji kot v istem obdobju leta 2017. Od povprečja leta 2015 so zrasli za 6,4 odstotka.

Stroški dela pri gradnji stanovanj zrasli za desetino
(Nepremičnina tedna) Skladiščni objekt v bližini Ljubljane (OGLAS)
15 ur

V Zgornjih Gameljnah sta na 11 tisoč kvadratnih metrov velikem zemljišču naprodaj nekaj več kot 3.700 kvadratnih metrov veliko skladišče in okoli 1.200 kvadratnih metrov velika poslovna stavba, ki sta bili zgrajeni leta 1970.

Na lokaciji je mogoče opravljati več poslovnih dejavnosti, nepremičnina ima urejen dostop za tovorna vozila in več zunanjih parkirnih mest pred objektom.

Lahko pa je zelo zanimiva tudi za investicijo. Zemljišče je v postopku spremembe namenske rabe, predvidoma za poslovno-stanovanjsko gradnjo.

Cena: 5,63 milijona evrov

Prodaja: Heta Asset Resolution

(Nepremičnina tedna) Skladiščni objekt v bližini Ljubljane
Najbolj brani članki danes
16 ur
1. Roubini in Rosa: Uvod v recesijo in finančno krizo 20202. V energetiki se vse draži: kurilno olje, plin, elektrika …3. Kako zelo požrešna je naša država?4. Se bo cena dizla po treh
Več ▼

1. Roubini in Rosa: Uvod v recesijo in finančno krizo 2020

2. V energetiki se vse draži: kurilno olje, plin, elektrika …

3. Kako zelo požrešna je naša država?

4. Se bo cena dizla po treh zaporednih dvigih v torek le ustalila?

5. Projekt Edison: brezžično polnjenje proizvodnih vozičkov, nato še avtomobilov

6. TOP dražbe: stanovanja in hiše v Ljubljani, Kranju in na Obali in ford S-max

7. Populista za guvernerja? Ne, hvala

8. Top službe - Banka Slovenije išče direktorja oddelkov; zaposlujejo še Dars, Philips, Krka, Starkom, Spar in še 15 podjetij

9. NLB: za 75 odstotkov lahko dobimo znesek sanacije iz leta 2013

10. Francozi se vračajo z zmogljivima priključnima hibridoma

Kadrovski pretresi v Hitu: Mlakarja razrešili zaradi 'hujših kršitev' 1
16 ur

Nadzorni svet večinsko državnega Hita je odstavil predsednika uprave Janeza Mlakarja, po naših neuradnih podatkih krivdno. Za začasnega šefa so imenovali Danijela Mlečnika, ki je šef igralništva v družbi. Razlog za odpoklic Mlakarja naj bi bil prav upad prihodkov iz igralništva. V nadzornem svetu, neuradno, niso bili vsi enakega mnenja. Mlakar je upravo Hita vodil od aprila lani, v tej je bil še Tevž Korent, ki je tudi odpoklican.

Ko smo o vsem tem želeli povprašati predsednika nadzornega sveta Marjana Pintarja (na fotografiji desno), sicer šefa Soških elektrarn, nas je odpravil s tem, naj počakamo na pisno sporočilo kot vsi drugi. Tudi na vprašanja ni želel odgovarjati. »Jutri bomo pojasnili,« je odgovoril Pintar.

Sporočila nismo dobili, zato navajamo, kar iz sporočila Hita navaja STA: »Člana uprave sta bila razrešena zaradi nesposobnosti vodenja poslov družbe Hit in hujših kršitev obveznosti. Za čas do izvedbe javnega razpisa, vendar za največ 60 dni, bo družbo Hit začasno kot predsednik uprave vodil Danjel Mlečnik. Mlečnik, ki je v družbi Hit zaposlen od leta 1989, je do nedavnega vodil sektor igralništva in turizma, pred tem pa je opravljal funkcijo vodje razvoja. Med letoma 2009 in 2015 je vodil Hitovo odvisno družbo Hit Montenegro, še pred tem pa Hitov prvi igralniško-zabaviščni center Park v Novi Gorici.«

Hit je sicer v 66,66-odstotni državni lasti, preostalo imajo v lasti občine, v katerih delujejo družba in njene hčere. Največ, 22,1 odstotka, ima mestna občina Nova Gorica, preostanek pa Šempeter - Vrtojba, Kranjska Gora, Renče - Vogrsko, Rogaška Slatina, Novo mesto, Straža in Šmarješke Toplice.

Kadrovski pretresi v Hitu: Mlakarja razrešili zaradi 'hujših kršitev'