Manager
Orban dobil dvotretjinsko večino in razglasil ''zgodovinsko'' zmago 97
09.04.2018 08:34
Madžarski premier Viktor Orban je sinoči razglasil "zgodovinsko" zmago na parlamentarnih volitvah. Po preštetih skoraj vseh glasovih si je vladajoča stranka Fidesz v parlamentu zagotovila
Več ▼

Madžarski premier Viktor Orban je sinoči razglasil "zgodovinsko" zmago na parlamentarnih volitvah. Po preštetih skoraj vseh glasovih si je vladajoča stranka Fidesz v parlamentu zagotovila dvotretjinsko večino. Po objavi prvih izidov je odstopilo več voditeljev opozicijskih strank.

Po preštetih skoraj vseh glasovih je Fidesz osvojil 133 sedežev v 199-članskem parlamentu in s tem dvotretjinsko večino. Orbanu bo dvotretjinska večina omogočila spreminjanje ustave in sprejemanje ustavnih zakonov. To bo za Orbana tretji zaporedni mandat, sicer pa četrti na čelu madžarske vlade.

Na drugem mestu je skrajna desna stranka Jobbik, ki bo imela 26 poslancev, tretji pa so socialdemokrati z 20 sedeži. V parlament sta se uvrstili še leva Demokratična koalicija z devetimi poslanci in okoljska stranka LMP, ki bo imela osem sedežev. (STA)

Slovenija na Bloombergovi lestvici inovativnosti zasedla 31. mesto
4 min
Ameriški poslovni portal Bloomberg je objavil lestvico 60 najbolj inovativnih držav na svetu. Slovenijo, ki lani ni bila uvrščena na seznam, so letos uvrstili na 31. mesto, za Španijo in pred
Več ▼

Ameriški poslovni portal Bloomberg je objavil lestvico 60 najbolj inovativnih držav na svetu. Slovenijo, ki lani ni bila uvrščena na seznam, so letos uvrstili na 31. mesto, za Španijo in pred Madžarsko. Najbolj inovativna država na seznamu je tudi letos Južna Koreja, sledita ji Nemčija in Finska.

Slovenija je od 100 možnih prejela 64,11 točke (vodilna Južna Koreja 87,38). Najvišje, na drugo mesto, se je uvrstila po kriteriju učinkovitosti terciarnega izobraževanja, po kriteriju dodane vrednosti v predelovalnem sektorju pa je zasedla osmo mesto. Najslabše se je Slovenija odrezala pri patentni aktivnosti, kjer je zasedla 60. mesto. (STA)

Konec vladavine ''rock zvezde'' avtoposla, Carlosa Ghosna
33 min
Carlos Ghosn je odstopil s položaja predsednika in izvršnega direktorja Renaulta, ostaja v priporu, Renault pa že išče dva naslednika za Ghosna.
Na članek...

Carlos Ghosn, nekdanji predsednik uprave Renaulta in zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, si bo za vedno zapomnil dva datuma. Prvi je 19. november 2018, ko je bil aretiran zaradi zaradi škandala - več let naj bi prijavljal manjše osebne prihodke ter uporabljal sredstva družbe za osebne namene. Drugi datum pa je 22. januar, ko je odstopil z vseh položajev, tudi iz vrha Renaulta kot predsednik in izvršni direktor. Renault še ni uradno potrdil odstopa Carlosa Ghosna, a niti ni zanikal trditev francoskih in drugih medijev ki so objavili novico o odstopu.

Novica je v medije prišla tik za tem, ko je zamenjavo Carlosa Ghosna zahtevala tudi francoska vlada, največji delničar francoskega proizvajalca. Ghosnu pa je japonsko sodišče zavrnilo plačilo varščine, zato je ostal v priporu.

Ghosna naj bi na položaju predsednika zamenjal nekdanji predsednik uprave Michelina Jean-Dominique Senard, na mestu izvršnega direktorja pa Ghosnov dosedanji namestnik Thierry Bollore.

Senard se bo soočil z veliko izzivi, med drugim tudi s krpanjem odnosov z Nissanom v 43,4 odstotni lasti Renaulta (Nissan si lasti 15 odstotkov delnic Renaulta brez glasovalne pravice in 34 odstotkov Mitsubishija), ki je s preiskavo in razkritjem nepravilnosti poskrbel za Ghosnovo aretacijo. Prvi mož Nissana Hiroto Saikawa je v preteklosti želel zmanjšati Renaultov vpliv v Nissanu in nominacijo novih direktorjev v upravni odbor japonske družbe, ki jo je napovedal Ghosn. Med drugim je želel speljati tudi združitev obeh proizvajalcev, a mu to ni in ne bo uspelo. Ironično je to, da je bil le leto oddaljen od upokojitve.

Kako je postal "Mr. Fix It"

Nissan je že nekaj let najmočnejši člen zveze Renault Nissan, ki jo je leta 1999 zasnoval prav Carlos Ghosn. Predlani se ji ne pridružil tudi Mitsubishi. Ob ustanovitvi zveze pa je bil Nissan tik pred bankrotom. In prav z rešitvijo Nissana si je Ghosn nadel zvezdniški status ter zaslovel kot krizni menedžer, ki zna sprejemati težke odločitve. Mediji so mu ob tem nadeli vzdevek "Mr. Fix It".

Znan pa je bil tudi po te, da sodelavcem ni prepuščal najvišjih mest v Skupini. Zato je leta 2005 izgubil Carlosa Tavaresa, ki je ušel k tekmecu Renaulta - PSA Peugeot Citroënu in ga na podoben način kot Ghosn Nissana rešil pred propadom.

Zapuščina Carlosa Ghosna je bogata. Ghosn je bil direktor velikih idej, idej o združitvah avtomobilskih proizvajalcev, ki jih je delno vsaj v obliki tesnejšega sodelovanja in partnerstev tudi speljal. Tako je v preteklem desetletju skoraj dosegel združitev Renault-Nissana in General Motorsa, ko mu je največji delničar Kirk Kerkorian ponudil vodenje ameriške družbe. Bil je prva izbira na vrhu Forda, a je ponudbo zavrnil, mesto predsednika pa je takrat prevzel Alan Mulally.

Sadovi njegove dela opazni tudi v Novem mestu

Leta 2010 je z Daimlerjem podpisal zavezništvo na področju razvoja, ki je prineslo pozitivne učinke tudi novomeškemu Revozu – ta izdeluje smart forfour izdelan na osnovi twinga. Njegova zadnja zmaga je bila prevzem Mitsubishija, ki je bil leta 2016 v podobnem finančnem stanju kot Nissan leta 1999.

Leta 2008 je za slabo milijardo evrov kupil četrtinski delež ruskega proizvajalca avtomobilov AvtoVAZ z vodilno blagovno znamko na domačem trgu - Lado, leta 2014 pa je delež povečal na kontrolnih 67 odstotkov.

Prevzem romunske Dacie je leta 1999 izvedel Ghosnov predhodnik, Louis Schweitzer. Ghosn pa je nizkocenovno znamko razvil v globalno uspešnico po kateri so med kriznimi časi posegali tudi zahtevni kupci zahodne Evrope, čeprav jim Dacia sprva sploh ni bila namenjena. Uspela je tudi v Sloveniji, kljub prvotnim dvomom.

Romunska Dacia je povezana tudi s prevozniškim baronom Zdenkom Pavčkom, Jurij Šimac je bil na ''kraju zločina'' v Romuniji. Sam pa sem obiska Dacijino tovarno v Maroku in primerjal učinkovitost ter stroške maroške tovarne z novomeškim Revozom.

S priključitvijo Mitsubishija v zvezo Renault Nissan Mitsubishi dve leti kasneje, je Ghosn uresničil svoje dolgoletne sanje, sestavil je največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, saj je leta 2016 po prodaji prehitel tudi Toyoto in Volkswagen iz vrha lestvice.

Konec vladavine ''rock zvezde'' avtoposla, Carlosa Ghosna
Število turističnih nočitev v EU lani za dva odstotka navzgor
38 min
Število turističnih nočitev v EU je lani preseglo 3,1 milijarde, kar je 2,2 odstotka več kot leta 2017. Največ turističnih nočitev je lani ustvarila Španija, in sicer 467 milijona, kar pa je
Več ▼

Število turističnih nočitev v EU je lani preseglo 3,1 milijarde, kar je 2,2 odstotka več kot leta 2017. Največ turističnih nočitev je lani ustvarila Španija, in sicer 467 milijona, kar pa je 0,9 odstotka manj kot predlani. Sledile so Francija s 444 milijoni nočitev ali 2,4 odstotka več kot predlani, Italija s 429 milijoni nočitev ali 1,9 odstotka več ter Nemčija s 419 milijoni nočitev ali 4,3 odstotka več.

Število turističnih nočitev je lani naraslo v vseh članicah, za katere Eurostat že ima podatke, med njimi pa ni Slovenije. Najbolj se je povečalo v Latviji (+8,3 odstotka), Litvi (+7,7 odstotka) in na Malti (+6,5 odstotka), sledile so Poljska (+5,8 odstotka), Romunija (+5,5 odstotka) in Belgija (+5,4 odstotka).

Največje padce števila turističnih nočitev so lani zabeležili v Luksemburgu (-4,3 odstotka), na Irskem (-1,5 odstotka) in v Španiji (-0,9 odstotka). (STA)

Mesec je sicer za luno, a vseeno mi je ljubši kot Kučan 5
1 ura
Hčere in sinovi, tako na strani kapitala kot tudi na levičarski, so pozitivno presegli očete in matere
Na članek...

Prav zasmejal sem se, ko sem v Delu pred nedavnim prebral, da »intelektualna raven slovenskega menedžmenta nazaduje«. Seveda gre za eno od malo manj duhovitih krilatic slovenske levice. A vseeno mi zveni smešno, saj pomislim, kako je še pred nekaj leti bolj stara levičarska garda koketirala s kujoni tipa Šrot in tako naprej – je intelektualni potencial propadlih domačih »wannabe« velekapitalistov na kredit in prek delniških parkirišč bil za levico ustreznejši?

Intelektualna raven slovenskega menedžmenta se je v zadnjih nekaj letih opazno dvignila, na površju je zdaj neka nova generacija ljudi, ki delajo posel, se ne ukvarjajo s politiko, znajo nastopati, so tehnično in tudi družboslovno veliko bolj izobraženi, vešči so tujih jezikov, v tujini, ki je Sloveniji še kako pomembna, so suvereni … Res je sicer, da so nekateri samorastniki kdaj pa kdaj izrekli kako politično lovsko. To je bilo še posebej vidno pred zadnjimi državnozborskimi volitvami in pri debati, ki se je po volitvah vnela zaradi davka na dobiček oziroma pri predlogu, da se odpravi cedularna obdavčitev. A tudi tu se juha ni pojedla tako vroča, kot jo je kdo hotel skuhati. No, vse lovske kapitala so sicer bile manj lovske, kot so bili otročji kriki levice, a vseeno – niso bile potrebne in koristne.

Česar levica ne razume, je: skoraj prepričan sem, da bi zdajšnja slovenska kapitalska in menedžerska elita rada »privolila« v postopno zvišanje davka na dobiček, tudi na recimo avstrijskih 25 odstotkov, če bi v zameno »dobila« manjšo oziroma avstrijsko obremenitev višjih plač. Največja bolečina slovenskih kapitalistov in menedžerjev ni to, da se bojijo razumnih in postopnih rasti stopenj dobička na kapital, veliko huje je to, da svojih najprodornejših sodelavcev ne morejo dostojno nagraditi zato, ker je višina dohodninskih razredov tako nizka. Pa tudi o socialnih prispevkih bi se dalo kako reči. Mednarodno gledano slabo plačani slovenski strokovnjaki so finančno bolj obremenjeni kot njihovi kolegi v državah, s katerimi se želimo primerjati. V bistvu gre za to, da levica preprečuje, da bi se v Sloveniji krepil srednji razred, ki je lepilo vsake družbe. Prav tako na splošno ni tako zelo boleč dvig minimalnih plač, ravno demotivirajoča progresija pomembno otežuje to, da bi se vse slovenske plače bolj zviševale zaradi večjega angažmaja najbolj produktivnih. Da levica otežuje krepitev ali celo nastanek srednjega razreda, ki bi lahko, če bi bil bolje nagrajen, še aktivneje dvigoval dodano vrednost v Sloveniji in s tem višje plače za vse, je eden največjih paradoksov.

Slovenski menedžment in kapital sta napredovala. Res pa je tudi to, da je prav tako napredovala levica, in to kljub nekaterim pubertetnim izjavam in kolumnam levičarskih piscev. Ko smo imeli »uradno« levico, recimo levico Milana Kučana, nikoli nisi vedel, pri čem si (kar velja tudi za politično desnico, ki je vladala od leta 2004 do 2008). Veliko bolj kot zdajšnji levičarji tipa Luka Mesec so sklepali nenavadne koalicije, hoteli so se iti levico prek skrivnih menedžerskih delniških parkirišč, paktirali so z nepoštenimi praksami, celo podpirali prekarno delo, recimo v Luki Koper – vse v dobro nekega namišljenega nacionalnega interesa, ki nas je vse skupaj drago stal. Ko je na vrata potrkala kriza, se je pokazala vsa mizerija političnih elit v obliki izjemno hitrega povečanja javnega dolga.

Pri zdajšnjih levičarjih tipa Luka Mesec pa vsaj približno vemo, kakšna je njihova agenda. Je namreč, kljub nekaterim odklonom h kaviarskemu levičarstvu in pubertetniškim izjavam, veliko bolj transparentna. Hočejo dodatno obdavčiti kapital? Hočejo odpraviti cedularno obdavčitev? Zvišati minimalno plačo in se bojevati za redno zaposlitev? Nočejo privatizacij in imeti državno lastnino? Okej. Vsaj vemo, pri čem smo. In če poznam agendo nasprotnika, laže zagovarjam svojo plat, lahko se pogovarjamo in obstaja vsaj neka možnost, da se pride do kompromisa. V času bohotenja koalicij tipa Foruma 21 pa je to bilo veliko težje. Hoteli so recimo privatizacije, a ne transparentno, temveč kradoma, na skrivaj.

Hčere in sinovi, tako na strani kapitala kot tudi na levičarski, so pozitivno presegli očete in matere.

Mesec je sicer za luno, a vseeno mi je ljubši kot Kučan
9-letni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače 2
1 ura
Pripravljamo zgodbo o mladem kmetu, ki si je za rojstni dan zaželel koze, zdaj pa že več let skrbi za svojo čredo, mleko pa prodajajo v domači prodajalni na kmetiji
Na članek...

Hrvaški spletni portal Agroklub piše o devetletnem Amerju Ibrahimoviću iz vasi Pobuđe blizu Srebrenice v BiH, ki s privarčevanim denarjem raje kupuje ovce kot igrače. Rad bi postal največji kmet v državi.

Amer Ibrahimović skrbi za 24 ovc, šest koz, tele, mačko in psa. Ko se drugi otroci med prostim časom igrajo, sam kupuje jagenjčke, in to s svojim denarjem. Kar dobi za rojstni dan in novo leto, spravi v šparovček.

Sam kupuje ovce

Nekoč je hotel finančno pomagati staršem in je ves denar stresel iz hranilnika. Nabralo se je 160 evrov, a jih starši niso vzeli. Tako se je začela njegova zgodba z ovcami. Najprej jih je kupil osem in hranil po steklenički.

... in gradi hlev

Njegova želja je postati največji kmet v Bosni. Njegova družina živi od poljedelstva, Amer jim pomaga. Med počitnicami dela na njivah, po pouku pa pohiti k svoji čredi. Zanjo trenutno gradi hlev in to tudi sam financira. Od staršev ne pričakuje nič, za vse sam poskrbi. Lani poleti je očetu med spravilom sena povedal, da bo vse mehanizirano, ko bo on kmet, z očetom pa bosta sedela v senci in gledala, kako delo teče.

Amer rad igra tudi nogomet, a ker v bližini ni dovolj otrok, ima za to redko priložnost. Menda ga to ne žalosti, njive in domače živali mu pomenijo največ. Na kmetiji preživlja vse počitnice in menda ne razmišlja, da bi svojo reko zamenjal z obiskom morja. Starši so nanj, razumljivo, zelo ponosni.

9-letni deček v BiH raje kupuje ovce kot igrače
TOP ČLANKI - Kaj danes berete 1
2 uri
1. Kabinetne skrivnosti Aleša Šabederja, UKCL2. Pozor! Spisana so nova pravila za vse, ki s posli v tujini nižajo svoje davke doma3. Bodo davčni svetovalci špecali svoje stranke?4. Top službe -
Več ▼

1. Kabinetne skrivnosti Aleša Šabederja, UKCL

2. Pozor! Spisana so nova pravila za vse, ki s posli v tujini nižajo svoje davke doma

3. Bodo davčni svetovalci špecali svoje stranke?

4. Top službe - Red Bull išče vodjo športnega marketinga; službe še v NLB, Grawe, Darsu, Httpoolu, SIJ in še 15 podjetjih

5. Ali seks še prodaja?

d-app-480x258-599d87845658b-599d878468d91.jpg

Finance tudi v aplikacijah:

- namizni računalniki,

- iOS (App Store),

- Android (trgovina Google Play).

Še niste naročnik? Preverite ponudbo

Japonska lani z zunanjetrgovinskim primanjkljajem
2 uri
Japonska je lani prvič po letu 2015 vknjižila zunanjetrgovinski primanjkljaj, ki je dosegel 1203 milijard jenov (9,65 milijarde evrov). Analitiki so primanjkljaj v trgovini s preostalim svetom
Več ▼

Japonska je lani prvič po letu 2015 vknjižila zunanjetrgovinski primanjkljaj, ki je dosegel 1203 milijard jenov (9,65 milijarde evrov). Analitiki so primanjkljaj v trgovini s preostalim svetom pripisali upočasnjevanju rasti izvoza ter trgovinskim napetostim med japonskima največjima trgovinskima partnericama - Kitajsko in ZDA.

Japonski izvoz je lani narasel za 4,1 odstotka, potem ko je bila leto pred tem rast 11,8-odstotna, podatke japonskega finančnega ministrstva povzema francoska tiskovna agencija AFP. Izvoz na Kitajsko je v letu 2018 narasel za 6,8 odstotka, kar je precej manj kot v predhodnem letu, ko je bila rast 20,5-odstotna. Izvoz v ZDA je narasel za 2,3 odstotka (leto pred tem za 6,9 odstotka).

Uvoz na Japonsko se je sicer lani okrepil za 9,7 odstotka. Japonska bo oktobra po napovedih prometni davek zvišala s sedanjih osem na deset odstotkov, kar bi po mnenju analitikov lahko prepričalo potrošnike, da se še pred jesenjo odločijo za večje nakupe. "To bi lahko povečalo uvoz na Japonsko in s tem še povečalo primanjkljaj," je ocenil analitik Takeshi Minami, poroča STA.

Slovenski porabniki optimistični, sploh glede nakupa avtomobila 2
3 ure
Statistiki namerili rekordno namero nakupa avtomobila
Na članek...

Tudi leto 2019 so slovenski porabniki začeli optimistično. Kot je sporočil statistični urad, se je januarsko razpoloženje porabnikov glede na prejšnji mesec znova izboljšalo. To je bilo že četrto zaporedno mesečno izboljšanje, po precejšnjem poslabšanju sredi leta 2018.

V začetku prejšnjega leta je bilo razpoloženje porabnikov najboljše, odkar se ta kazalnik od leta 1996 spremlja, in tako je ostalo do sredine 2018. Od julija do septembra se je nato precej poslabšalo, od oktobra 2018 pa se znova postopno izboljšuje.

Porabniki optimistični glede razmer v gospodarstvu

Vrednost kazalnika zaupanja porabnikov se je tako v januarju na mesečni ravni zvišala za eno odstotno točko, od dolgoletnega povprečja pa je višja za 16 odstotnih točk.

Kot ugotavljajo v statističnem uradu, se je kazalnik zaupanja na mesečni ravni izboljšal zaradi bolj optimističnega pričakovanja porabnikov glede gospodarstva v državi (za štiri odstotne točke), glede števila brezposelnih (za tri odstotne točke) in glede finančnega stanja v gospodinjstvih (za dve odstotni točki).

Negativno pa je na mesečno spremembo kazalnika zaupanja vplivalo pričakovanje porabnikov glede varčevanja, ki se je poslabšalo za tri odstotne točke.

Razpoloženje porabnikov slabše kot januarja 2018

Kot rečeno je bila lani januarja vrednost zaupanja porabnikov na rekordni ravni. Tako se je na medletni ravni vrednost kazalnika poslabšala, in sicer za pet odstotnih točk.

Na letni ravni so glede razmer v gospodarstvu slovenski porabniki bolj pesimistični, in sicer za 13 odstotnih točk. Bolj pesimistični so tudi glede števila brezposelnih (na medletni ravni slabše za devet odstotnih točk). »Prav omenjena kazalnika sta bila januarja 2018 najvišja v celotnem obdobju, odkar spremljamo mnenje porabnikov v Sloveniji,« pravijo na Sursu. Pričakovanje glede varčevanja je bilo za eno odstotno točko boljše, pričakovanje glede finančnega stanja v gospodinjstvu pa enako kot januarja 2018.

Slovenski porabniki optimistični, sploh glede nakupa avtomobila
Najbogatejši Britanec je razkuril britansko javnost: navijal je za trdi brexit, zdaj sedež seli iz VB 16
3 ure

Najbogatejši Britanec je razkuril britansko javnost: navijal je za trdi brexit, zdaj sedež seli iz VB
Volvo zaradi napake vpoklicuje preko 200 tisoč vozil 1
3 ure
Avtomobilski proizvajalec Volvo zaradi možnega puščanja goriva prostovoljno vpoklicuje 219 tisoč avtomobilov, proizvedenih leta 2015 in 2016, poroča Reuters. Iz skupine so sporočili, da se
Več ▼

Avtomobilski proizvajalec Volvo zaradi možnega puščanja goriva prostovoljno vpoklicuje 219 tisoč avtomobilov, proizvedenih leta 2015 in 2016, poroča Reuters.

Iz skupine so sporočili, da se lahko na napeljavi goriva v motor z obrabo pojavijo razpoke, skozi katere lahko začne iztekati gorivo. Napako so odkrili na 11. različnih modelih, najbolj pa bodo na udaru kupci iz Švedske, Združenega Kraljestva in Nemčije.

Po novem boste lahko izbrali elektriko, ki ne bo iz TEŠ 2
3 ure
Na infrastrukturnem ministrstvu so pripravili predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona. Pregledali smo nekaj predlaganih novosti.
Na članek...

Na ministrstvu za infrastrukturo so objavili predlog novele Energetskega zakona (EZ) za javno obravnavo. Pripombe sprejemajo do 21. februarja. Poglejmo nekaj predlaganih sprememb.

● Izrecno so izpostavili, da je zavajajoč ali nepošten način prodaje električne energije in zemeljskega plina prepovedan tudi preko posrednikov.

● Potrdilo o izvoru zdaj izdajajo samo za električno energijo, pridobljeno iz obnovljivih virov energije, po novem pa ga bodo izdajali tudi za elektriko iz neobnovljivih oziroma konvencionalnih virov. Avtorji zakonskega predloga predlagajo uvedbo sistema popolnega razkritja po avstrijskem modelu. To pomeni, da bo omogočena uporaba potrdil o izvoru za vse energetske vire. Trgovci bodo lahko pripravili nove tržne produkte, kupci pa bodo dobili dodatno možnost izbire dobavitelja ali produkta glede na odnos do posameznega vira električne energije.

Potrdilo o neobnovljivem viru bo moralo vsebovati podatke o energetskem viru, obdobju proizvodnje, identiteti, lokaciji, vrsti in zmogljivosti proizvodne naprave, datumu začetka obratovanja proizvodne naprave in datumu in državi izdaje potrdila.

● Države članice EU, ki ne bodo dosegle ciljnega deleža obnovljivih virov, se bodo lahko z državami, ki bodo ciljne deleže presegle, dogovorile za statističen prenos energije. Pri doseganju svojih ciljev bodo lahko države s takšnim primanjkljajem upoštevale energijo iz obnovljivih virov, ki bo sicer porabljena v drugih državah članicah. Sredstva za statistični prenos energije bi zagotovili iz podnebnega sklada.

● Brisali so pojem rednega cenika. Uveden je bil v EZ, da bi lahko v Agenciji za energijo primerjali redne cenike in preprečili izkrivljanje slike o trgu. Določba ni dosegla svojega namena. Nekateri dobavitelji so spreminjali cenike, da ne bi ustrezali definiciji rednega cenika, primerjalnik ponudb pa je izgubil na sporočilnosti. V agenciji bodo lahko po novem vodili primerjalnike vseh cenikov električne energije za gospodinjske in male poslovne odjemalce, in ne samo rednih.

Agenciji so tudi omogočili, da vodi primerjalnike vseh (in ne le rednih) cenikov zemeljskega plina za gospodinjske in male poslovne odjemalce.

● Elektrooperater bo lahko, če bo predlog sprejet, brez predhodnega obvestila odklopil uporabnika sistema, ki izvaja nedovoljem odvzem - povedano po domače: krade elektriko -, in uporabnika, ki bo brez soglasja operaterja priključil na omrežje svoje energetske naprave ali napeljave. Operater mora zdaj takega uporabnika najprej obvestiti, odklopi pa ga lahko šele, ko poteče rok iz obvestila. To je nesprejemljivo tudi z varnostnega vidika.

Podobno bo lahko ukrepal tudi operater zemeljskega plina.

● Predlog zakona ureja zakonsko podlago za zbiranje in uporabo osebnih podatkov v sistemu naprednega merjenja. To so merilni in obračunski podatki, ki jih lahko nedvoumno povežejo z uporabnikom sistema, na primer izmerjena delovna energija.

Upravljavec osebnih podatkov je distribucijski operater, v okviru svojih dejavnosti pa lahko prejemajo in obdelujejo takšne podatke tudi sistemski operater, operaterji zaprtega distribucijskega sistema, operater trga, dobavitelji elektrike, agregatorji in ponudniki drugih storitev. Pametni števci lahko trenutno zajemajo najmanj 15-minutne podatke.

● V predlogu zakona so dodali pravno podlago za sprejem podzakonskega akta, s katerim bodo določili vrste enostavnih naprav za proizvodnjo elektrike iz obnovljivih virov ali kogeneracije, za katere ni potrebno gradbeno dovoljenje, in pogoje za njihovo montažo in priključitev. Gradbena zakonodaja to že omogoča.

● Predpisali so zakonsko podlago in temeljna pravila za samooskrbo z električno energijo, in sicer za individualno in za samooskrbo različnih tipov skupnosti.

● Določili so, v katerih stavbah mora upravljavec ali lastnik namestiti energetsko izkaznico na vidno mesto.

● V velikih gospodarskih družbah bodo morali opraviti energetski pregled na vsaka štiri leta.

● Dobavitelju ne bo več treba dvakrat oziroma štirikrat na leto podati informacije o obračunu vsakemu odjemalcu posebej. Dovolj bo, da bodo takšne informacije na voljo.

● Podpora v obliki zagotovljenega odkupa po starem velja za naprave z nazivno električno močjo manjšo od enega megavata. Po novem pa se bo lahko pomoč dodelila le kot premija poleg tržne cene, če je moč naprave 500 kilovatov ali več. Proizvajalci bodo elektriko prodali na trgu, podporo bodo dobili kot premijo, zato bo treba v podporni shemi zbrati manj denarja.

● V noveli zakona je določeno, da vlada upravlja s kapitalskimi naložbami v družbah, ki izvajajo gospodarske javne službe in za katere ni pristojen SDH. Naložbe spremlja ministrstvo, ki je pristojno za energijo. Izjema je distribucija zemeljskega plina, ki je v pristojnosti lokalnih skupnosti.

● Distributerji goriv za uporabo v prometu morajo doseči predpisan delež obnovljivih virov energije. Trenutna kazen za kršitelje je od 15 tisoč do 250 tisoč evrov. Po novem bo zgornja meja dva odstotka letnega prometa od prodaje goriv končnim odjemalcem.

● Nekateri deli 110-kilovoltnega omrežja so v lasti distribucijskih podjetij, proizvodnih družb ali železarn, morali pa bi biti v lasti sistemskega operaterja. Prenos bodo izvedli po vrednosti, ki jo bo ocenil pooblaščeni ocenjevalec. Skupaj ga bosta izbrala sistemski operater in lastnik omrežja.

● Projekti in ukrepi v bodočem Nacionalnem energetskem in podnebnem načrtu bodo imeli status javnega interesa z vidika energetske politike, lahko pa tudi status prevladujočega javnega interesa.

● V predlogu zakona so dodali pojem agregator in ga tudi poslovenili v združevalec. Pomeni pa udeleženca na trgu, ki združuje več bremen odjemalcev ali proizvedeno električno energijo za prodajo ali nakup na kateremkoli organiziranem trgu energije.

Po novem boste lahko izbrali elektriko, ki ne bo iz TEŠ
Zbiranje ponudb za idejno zasnovo slovenskega paviljona na Expo 2020
4 ure
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo bo do 12. februarja zbiralo ponudbe za izdelavo idejne zasnove za slovenski paviljon, s katerim se bo Slovenija prihodnje leto predstavljala na
Več ▼

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo bo do 12. februarja zbiralo ponudbe za izdelavo idejne zasnove za slovenski paviljon, s katerim se bo Slovenija prihodnje leto predstavljala na svetovni razstavi Expo v Dubaju. Na njej želi Slovenija okrepiti prepoznavnosti zelene turistične destinacije.

»Slovenija želi na svetovni razstavi Expo 2020 poglobiti gospodarsko sodelovanje tako z zalivskimi državami kot širše ter hkrati okrepiti prepoznavnosti Slovenije kot zelene turistične destinacije,« so zapisali na ministrstvu.

Svetovna razstava Expo je bila nazadnje leta 2015 v Milanu, prihodnje leto bo v Dubaju. Na pol leta trajajoči razstavi pod sloganom Povezovanje idej za prihodnost se bo predvidoma predstavilo 190 držav sveta, organizatorji pa pričakujejo okoli 25 milijonov obiskovalcev, poroča STA.

Podrobnosti javnega naročila so na voljo na spletni strani ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Pri vlogah za zaposlovanje tujcev odpravili večje zaostanke
4 ure
Stanje na področju zaposlovanja in dela tujcev se je močno izboljšalo in poteka tekoče, ugotavljajo na ministrstvu za delo. Konec lanskega septembra je bilo nerešenih zadev 6662, v torek pa
Več ▼

Stanje na področju zaposlovanja in dela tujcev se je močno izboljšalo in poteka tekoče, ugotavljajo na ministrstvu za delo. Konec lanskega septembra je bilo nerešenih zadev 6662, v torek pa 2957. Zavod za zaposlovanje je namreč kadrovsko okrepil to področje in večjih zaostankov ne beleži več.

Kot so sporočili z ministrstva, so aktualno stanje primerjali z datumom prvega skupnega sestanka predstavnikov ministrstva in zavoda za zaposlovanje, ki je potekal septembra lani.

V naslednjih mesecih je po ocenah ministrstva sicer pričakovati porast števila vlog za izdajo dovoljenj in soglasij, saj ostaja povpraševanje po tujih delavcih zaradi gospodarske rasti še vedno veliko, poleg tega je pred vrati nova sezona zaposlovanja, med drugim v gradbeništvu, kmetijstvu in turizmu.

Po podatkih zavoda za zaposlovanje je bilo lani izdanih skupno 42.583 delovnih dovoljenj in soglasij za delo tujcev, letos pa se bo to število po pričakovanjih povzpelo nad 50.000. (STA)

Fed preiskuje domnevno pranje denarja Deutsche Banke 13
5 ur
Ameriška centralna banka (Fed) je začela s preiskavo vloge Deutsche Bank v škandalu pranja denarja v danski Danske Bank, poroča Bloomberg. V Deutsche Bank preiskave niso želeli
Več ▼

Ameriška centralna banka (Fed) je začela s preiskavo vloge Deutsche Bank v škandalu pranja denarja v danski Danske Bank, poroča Bloomberg. V Deutsche Bank preiskave niso želeli komentirati.

Največja danska banka Danska Bank je osumljena pranja denarja 200 milijard dolarjev prek bankine estonske podružnice med letoma 2007 in 2015. Pri tem pa naj bi imela podporo tudi Deutsche Banke.

Nadzorniki SDH med drugim o strategiji turizma, v zraku kadrovske odločitve 2
6 ur
Nadzorniki Slovenskega državnega holdinga (SDH) bodo danes med drugim nadaljevali obravnavo strategije upravljanja z državnimi naložbami v turističnem sektorju. V zraku pa so tudi kadrovske
Več ▼

Nadzorniki Slovenskega državnega holdinga (SDH) bodo danes med drugim nadaljevali obravnavo strategije upravljanja z državnimi naložbami v turističnem sektorju. V zraku pa so tudi kadrovske odločitve. Že nekaj časa se namreč govori, da naj bi na čelu holdinga v kratkem prišlo do menjave, žezlo pa naj bi od Lidije Glavina prevzel Andrej Božič.

Božič, sicer najbolj znan kot tisti, ki je Steklarno Hrastnik poslovno prestrukturiral v eno uspešnejših slovenskih podjetij, je mandat člana uprave SDH začel ta teden, s tem in decembrskim prihodom Boštjana Kolerja pa je uprava SDH postala tričlanska in s tem zakonsko popolnjena.

Od imenovanja novih članov uprave ter tudi nedavnega imenovanja nove nadzornice Karmen Dietner se omenja, da bi se lahko predsednici uprave Glavini zamajal stolček. V primeru odhoda Glavine iz uprave bi bila ta sicer spet dvočlanska, a s tem vseeno normalno operativna.

Njen odhod naj bi bila posledica izgube zaupanja gospodarskega ministra Zdravka Počivalška, zlasti kar zadeva uresničitev turistične strategije, v okviru katere si država prizadeva, da bi prevzela nadzor v treh pomembnih hotelskih družbah - Sava Turizem, Istrabenz Turizem in Hoteli Bernardin - ter to preprečila srbskemu poslovnežu Miodragu Kostiću.

V ta namen naj bi država za prevzem Save razmišljala celo o dokapitalizaciji SDH. (STA)

Tako proizvodnim podjetjem pomagajo pri optimizaciji in digitalizaciji
16.01.2019 17:01
Novosti in poudarke v ponudbi pojasnjujejo Siemens, Business Solutions, Microsoft Slovenija, MIT Informatika in Špica International
Na članek...

Katere novosti na področju rešitev in storitev za proizvodna podjetja so pripravili za letos, kakšni bodo glavni poudarki njihove ponudbe in katere so najpomembnejše koristi njihovih rešitev in storitev za proizvodnja podjetja, smo vprašali pet podpornikov projekta Tovarna leta.

Preverili smo tudi, kakšna so njihova pričakovanja in načrti za letos in kako so zadovoljni s poslovanjem v letu 2018.

Andrej Planina, direktor divizije v družbi Špica International:

»Kot nadgradnja naših dozdajšnjih rešitev za oskrbovalno verigo je naša glavna inovacija odprta digitalna logistična platforma LogChain. Namenjena je vsem igralcem v oskrbovalni verigi, tako proizvajalcem, logistom, špediterjem kot prejemnikom blaga, saj omogoča nadvse učinkovito izmenjavo podatkov o stanju naročil, pošiljk in še marsikaj drugega. Tako pošiljatelju kot prejemniku omogoča poln vpogled oziroma vidljivost pošiljk v celotni oskrbovalni verigi ne glede na to, kdo kaj dostavlja ali prevaža. Poenostavljeno povedano LogChain digitalno poveže proizvajalce in kupce – in vse vmesne člene. Ker gre za oblačno platformo, ki podpira svetovne standarde izmenjave podatkov, jo lahko podjetja uporabljajo brez začetnih stroškov, zato je nadvse primerna, da z njeno rabo tudi manjša podjetja vstopijo v večje verige. Prav tako smo poskrbeli za enostavno integracijo te rešitve v najpogostejše poslovne sisteme, ki jih uporabljajo slovenska podjetja.

Drug sklop naših novosti pa bo namenjen boljšemu delo v podjetjih. Nadaljujemo razvoj rešitev s področja interne logistike in uvajamo še učinkovitejše metode za upravljanje skladiščnega poslovanja. V ospredje stopajo glasovno upravljanje, raba tehnologije RFID in celo raba pametnih očal v skladiščih. Poleg tega skrbimo, da so omenjene napredne tehnologije primerne tudi za manjša podjetja in ne le 'velikane'.

Z vsemi naštetimi inovacijami bodo proizvodna podjetja še lažje in bolje vpeta v svetovne oskrbovalne verige in jim bo olajšana pot do velikih kupcev ter pot do digitalizacije poslovanja.

S poslovanjem v letu 2018 smo zadovoljni, še posebej zato, ker predvsem pri večjih slovenskih podjetij vidimo odločne korake k optimizaciji in digitalizaciji poslovanja. Za letos imamo velika pričakovanja, saj se bodo projekti optimizacije poslovanja v vodilnih slovenskih podjetjih nadaljevali, močno željo po izboljševanju poslovanja in pri povezovanju s kupci pa vidimo tudi pri manjših proizvodnih gazelah. Proizvodna podjetja razumejo, da v današnjem povezanem svetu ne morejo biti uspešna brez učinkovite oskrbovalne verige, tako na nabavni kot tudi na prodajni strani.«

Marjeta Povalej, direktorica podjetja MIT informatika:

»Leto 2018 je za nas v nekem smislu pomenilo vrnitev k našim temeljnim kompetencam, saj smo okrepili dejavnost v segmentu svetovalnih storitev za podjetja različnih velikosti, proizvodnih panog in z različnimi načini proizvodnje (serijska, naročniška, projektna). Dosegli smo rast na vseh ključnih področjih, še posebej pa smo ponosni na preboj v segmentu malih in srednjih proizvodnih podjetij s prilagojeno rešitvijo sistema ERP.

V tem letu pričakujemo povečanje povpraševanja po naših naprednih rešitvah, kot so brezpapirno poslovanje, umetna inteligenca in vizualizacija procesov, tudi med uporabniki globalnih sistemov ERP. Proizvodna podjetja, ki si želijo čim vitkejšega poslovanja, bodo še naprej iskala možnosti za optimizacijo na vseh ravneh.

Menimo, da je celotna industrija IKT občutila minulo leto kot obdobje začetka večjih vlaganj v informatiko. Nekatera podjetja so vlagala s ciljem čim bolj izkoristiti priložnosti digitalne transformacije, druga, da nadoknadijo zamujeno. Ocenjujemo, da bo tudi v letu 2019 podobno, morda še bolj pospešeno, ravno zaradi rezultatov, ki jih na podlagi digitalizacije dosegajo njeni zgodnji uporabniki. Načrtujemo rast prihodkov tako pri novih implementacijah sistema ERP kot pri digitalizaciji procesov v proizvodnji, logistiki in režijskem poslovanju.«

Barbara Domicelj, generalna direktorica Microsofta Slovenija:

»S sodelovanjem z Microsoftom lahko proizvodna podjetja ustvarijo povsem nove poslovne modele in ponudbe storitev, ki pred petimi leti sploh še niso obstajali. Lahko jim pomagamo postaviti digitalne skupine za analize SWOT, hitro odpreti nove obrate in monetizirati storitve, kot so napovedno vzdrževanje, 3D-modeliranje in pametno operativno vodenje. Pri računalništvu v oblaku sodelujemo z več kot 8.500 partnerji, s katerimi skupaj prodajamo rešitve, ki strankam omogočajo razvoj novih storitev ter povečanje storilnosti in sodelovanja, vključno s sodelovanjem med ljudmi in pametnimi stroji.

Prav tako verjamemo, da je napočil trenutek za umetno inteligenco. Pozivamo svoje stranke, da v letu 2019 začnejo najmanj eksperimentirati s tehnologijami umetne inteligence, saj smo prepričani, da bodo podjetja, ki bodo uspešno uvedla rešitve z umetno inteligenco, imela že čez nekaj let pomembno prednost prek tekmeci. Umetno inteligenco in strojno učenje smo zato vgradili v svoje platforme, kar daje proizvodnim podjetjem preprost dostop do zmogljivih orodij.

Smo v edinstvenem položaju, ko lahko podpremo stranke ne samo v njihovi celotni digitalni preobrazbi, temveč jim pomagamo rešiti tudi mnoge druge izzive upravljanja ločenih sistemov (silosov) – z zaupanja vrednimi in preizkušenimi rešitvami za sodobne poslovne procese, pameten oblak in storilnost zaposlenih.

Leto 2018 je bilo za Microsoft zelo uspešno z izjemno rastjo na ključnih področjih, kot so oblak, rešitve za sodobna delovna mesta, poslovne aplikacije, umetna inteligenca in podatki. Čeprav so v zadnjem času vse glasnejša opozorila o ohlajanju svetovnega gospodarstva, ostajamo optimistični glede priložnosti pred nami.«

Tina Zgaga, višja svetovalka v družbi Business Solutions:

»Letos bo naš fokus na novi Microsoftovi rešitvi ERP, poimenovani Dynamics 365 Business Central. Dosedanja rešitev Dynamics NAV namreč nepreklicno odhaja.

Novo rešitev bomo promovirali in ponujali tudi širši javnosti, tako proizvodnim kot tudi preostalim podjetjem. Dynamics 365 Business Central, ki združuje Office 365, Azure in Power Platform, je naslednja generacija Dynamics NAV za obdobje digitalne transformacije, za popolno digitalno transformacijo podjetja.

Naslednik Dynamics NAV je rešitev, ki teče na naročnikovi infrastrukturi. Rešitev je na voljo v oblaku, na naročnikovi obstoječi infrastrukturi ali kot hibrid. Uporabniška izkušnja za partnerje in stranke je precej podobna tisti iz Dynamics NAV.«

Matej Kupljenik, vodja divizij v družbi Siemens Slovenija:

»V Siemensu razvijamo in posodabljamo obstoječe produkte, hkrati pa na trg dajemo nove aplikacije in storitve za industrijo prihodnosti, ki bodo omogočile digitalno preoblikovanje današnjih industrij. Novi izdelki, rešitve in storitve, ki prihajajo iz portfelja Digital Enterprise, omogočajo združitev fizičnega in virtualnega sveta. Siemensove rešitve omogočajo povečanje prilagodljivosti, učinkovitosti, kakovosti, varnosti in hitrosti proizvodnje ne samo proizvajalcem, temveč tudi končnim uporabnikom. Siemens pri tem nenehno širi in krepi svoj portfelj z vključevanjem revolucionarnih tehnologij prihodnosti, od umetne inteligence do računalništva na robu (edge computing).

Uvajamo projekte učinkovitosti in fleksibilnosti v industriji, vključno z digitalnimi tehnologijami, kot so tehnologije v oblaku, koncepti digitalnih dvojčkov, rešitve za upravljanje celotnega življenjskega cikla izdelka, virtualizacije proizvodnih procesov in produktov. S temi koncepti zagotavljamo zelo visoko stopnjo sledljivosti produktov, visoko stopnjo elektronskega poslovanja, optimizacijo vhodnih stroškov, nemoteno oskrbo ter visoko stopnjo nadzora kakovosti proizvodnih in logističnih procesov. Tehnični pogoji za industrijo 4.0 so že vzpostavljeni v obliki celovitih rešitev v celotni vrednostni verigi. Siemens pri tem ponuja široko paleto inovacij in niz konkretnih aplikacij, vključno z dodajalno izdelavo in integracijo robotov.

Siemens kot novost predstavlja tudi Industrial Edge, periferni koncept obdelave podatkov, ki deluje na ravni stroja in proizvodnega procesa kot sinergija s tehnologijo v oblaku MindSphere. Aplikacija Industrial Edge ponuja prednosti za uporabnike, kot je analiza podatkov z možnostjo predikcije napak, in optimizacijo sistemov.

Digital Enterprise omogoča z uporabo skupnega podatkovnega modela brezhibno integracijo industrijske programske opreme in avtomatizacije. Gre za celovit pristop skozi celotno vrednostno verigo z vidika proizvajalca strojev: od koncepta stroja in simulacije prek inženiringa, zagona in delovanja do storitev. S pomočjo digitalnih dvojčkov izdelka, proizvodnega procesa in zmogljivosti imajo uporabniki koristi od skrajšanih časov inženiringa in proizvodnje, od prilagodljivih, popolnoma avtomatiziranih proizvodnih konceptov in učinkovitih postopkov. Hkrati ta tehnologija zagotavlja visoko kakovost in spoštovanje strogih varnostnih zahtev. Povezava z MindSphere pa omogoča neprekinjeno pridobivanje podatkov in njihovo analizo. To ne vodi le k povečani produktivnosti, temveč omogoča, da se zbrani podatki vrnejo nazaj v digitalni model stroja in nadaljnjo optimizacijo. Na podlagi zbranih podatkov lahko proizvajalci razvijejo tudi nove storitve in poslovne modele.

Siemens letos predstavlja tudi vrsto novih aplikacij za svoj operacijski sistem interneta stvari v oblaku MindSphere – od vizualizacije prek analize podatkov do računalništva na robu.

Novost so tudi digitalne storitve (storitve digitalne industrije), ki imajo ključno vlogo pri individualni implementaciji Digital Enterprisa po meri. Podjetje Siemens ponuja široko podporo za uporabnike, vse od svetovanja do izvedbe in analize podatkov, z vsemi dodatnimi prednosti za uporabnike, vključno s prihranki v energiji in bistveni skrajšanimi časi zastojev proizvodnje.

Za Siemens in divizijo Industrija je bilo minulo leto uspešno. Smo pa pred izzivi sprememb, tako kot vsi preostali subjekti na trgu se moramo tudi mi spreminjati, da bi ostali še naprej konkurenčni in uspešni kot doslej. Osredotočamo se na avtomatizacijo, elektrifikacijo in digitalizacijo, kjer se tudi kadrovsko krepimo. Posebej smo ponosni na naše aktivnosti pri industriji 4.0. Spodbuden projekt, ki je bil prepoznan tudi v mednarodnem merilu, je bila digitalizacija proizvodnih procesov v Steklarni Hrastnik, kjer smo skupaj s strokovnjaki z vsega sveta in ekipo iz Hrastnika pripravili načrt digitalne preobrazbe podjetja. Verjamemo, da bomo tudi v letu 2019 izvajali napredne tehnološke projekte na vseh področjih, ki jih pokrivamo.«

Tako proizvodnim podjetjem pomagajo pri optimizaciji in digitalizaciji
(Intervju) Kdo je edina ženska v hangarjih Adria Tehnike, ki "šravfa" letala
7 ur

Rosana Kolar je v Adrii Tehniki zaposlena tri leta in se ima za začetnico, ki pa si zelo jasno predstavlja svojo pot do licence C. Je ženska, ki jo zanima »šravfanje« letal, pa tudi sicer zase pravi, da je precej nestereotipna. Med drugim tudi zato, ker zelo dobro ve, kaj hoče.

Sami zase pravite, da ste netipična zgodba. Zakaj?

Ker razmišljam zunaj družbenih okvirjev, ker me zanimajo tehnične stvari in to, kako delujejo. Pri meni sicer ni nobenega dvoma, že od osnovne šole vem, kaj želim delati. So pa o meni dvomili vsi, od šolske svetovalke do učiteljev, tudi starši, dokler se nisem vpisala na celjsko srednjo šolo za strojništvo. Sledila je samo še podpora, saj so spoznali, da resno mislim. Na to sem sicer navajena, ker sem vedno nekako štrlela iz povprečja, ampak mislim, da je čas, ko bi že lahko nehali s predsodki.

Zakaj letala?

Zame so letala ena velika sestavljanka, ob kateri neizmerno uživam, kadar jih razstavljam in spet sestavljam.

Čeprav se sliši klišejsko, vseeno vprašam: kako se torej znajdete kot ženska, ki »šravfa« letala?

S pomočjo svojih sodelavcev, mentorjev in nadrejenih – odlično. To, da sem edina ženska v hangarjih Adrie Tehnike, včasih kar pozabim, saj sem nekako že iz srednje šole navajena, da sem v moškem svetu. Imela sem veliko srečo, da sem že na začetku dobila zelo zahtevnega in dobrega mentorja, ki me je dobro vpeljal v svet letalskega vzdrževanja. Takrat sem si mislila, da mi malo prizanaša, ker sem punca, a zdaj vidim, da le ni tako.

Posebni ste tudi po tem, da ste končali strojno fakulteto.

Da, univerzitetna izobrazba ni običajna za v hangar. Včasih imam zaradi tega prednost, drugič spet ne. Teorija mi pomaga, da kdaj hitreje osvojim prakso, ampak ne more nadomestiti izkušenj. Tako da se pravzaprav učim od začetka.

Kaj pa vaši načrti?

V podjetju sem zaposlena tretje leto in še nisem licencirano osebje. Teorijo za licenco B1 sem sicer že opravila, vendar moram imeti pet let izkušenj, da lahko tudi uradno zaprosim za njeno pridobitev.

Kaj torej lahko delate?

Največ znanja sem pridobila na spodnjem delu letala v prtljažniku (cargo) – odpiranje panelov za inšpekcije, zamenjava zračnih filtrov, vodnega separatorja in podobno. Tudi po kabini se znajdem kar dobro. Pred kratkim sem prvič razstavila pilotsko kabino na A321, kjer smo zaradi obsežnosti dela sodelovali mehaniki, električarji, kleparji in ličarji. Manjša dela sem že opravljala na vseh delih letala, saj se ne bojim višine, vendar pa za eno sekcijo še vedno zbiram pogum – to so letalski motorji.

Podjetje podpira vaše ambicije?

Moja začetna pričakovanja so se izpolnila, želje in ambicije ostajajo. Podjetje me pri tem podpira enako kot vse druge moje sodelavce. Najbolj cenim to, da so mi sodelavci dali možnost in mi jo še vedno dajejo, da napredujem in širim svoje znanje ter pomirjam svojo radovednost. Za tole izjavo me bodo fantje v hangarju morda ošteli, ampak mi je všeč, da podjetje načrtuje širitev poslovanja na vzdrževanje širokotrupnih letal. Ta so velikanska in velik izziv za vzdrževanje, vsekakor pa tip, ki bi ga imela vpisanega v svojo licenco B1.

Mogoče vas pa čez nekaj let povabimo k intervjuju, ko boste tudi vi vodja projektov kot Tadej ...

Zakaj pa ne? Če mi bodo sodelavci izkazali zaupanje in spoštovanje, se lahko vidim kot vodja projektov. Do tod pa je še dolga pot.

Kaj pa tujina?

Podjetje nam omogoča, da svoje znanje pridobivamo tudi v tujini – v sestrski družbi, lahko tudi večmesečno. To je enkratna izkušnja, da se naučiš kaj novega, vidiš potek določenega dela, ki ga doma nimaš priložnosti videti. Ampak tukaj se moje razmišljanje o tujini tudi konča.

(Intervju) Kdo je edina ženska v hangarjih Adria Tehnike, ki
(Intervju) Letalski tehniki z licencami smo iskan kader, a ostajam v Sloveniji
7 ur

Tadej Gabrovšek je vodja projektov v baznem vzdrževanju letal z licenco B1 in C, kar pomeni, da ima najvišja pooblastila in odgovornost, saj je oseba, ki podpiše potrdilo, da je letalo po vzdrževalnih delih in popravilih spet plovno. Njegova kariera je šla precej strmo navzgor, in kot priznava sam, je to eden od razlogov, da je danes še v Sloveniji. Letalski tehniki z licencami, s katerimi lahko samostojno opravljajo dela pri vzdrževanju letal, so namreč zelo iskan kader po vsem svetu in odhodi v tujino niso redkost.

Ste strojni tehnik, ampak tu se vaše izobraževanje ni končalo.

V Adrii Tehniki sem se zaposlil pred 12 leti, a občutek imam, da sem od takrat ves čas na šolanju. Najbolj intenzivno je bilo na začetku, nadaljuje pa se tudi potem, ko sem pridobil licence za samostojno delo, saj v letalstvu nikoli ne veš vsega.

Kaj vse zajema šolanje, preden lahko začnete samostojno popravljati letala?

V mojem primeru je bilo tako, da sem bil po preverjanju znanja angleščine, ki je uradni jezik v naši panogi, poslan na šolanje za pridobitev licence B1 v München. Po pravilih EASA je treba imeti tudi končano šolanje za vsaj en tip letala, da lahko s polnimi pooblastili izkoriščaš osnovno licenco, zato sem šel na šolanje še na Dunaj za pridobitev licence za tip letala družine A320 (airbus) ter dveh različic motorjev. Sledilo je še šolanje za tip letala CRJ 200 in CRJ700/900/1000 (bombardier) ter za testiranje motorjev na letalih tipa CRJ700/900/1000 v Berlinu.

Zdaj ste vodja projektov. Kaj to pomeni?

Delam kot vodja v baznem vzdrževanju, kar pomeni, da sprejmem letalo na servis in glede na zahteve stranke ter ugotovljeno stanje na letalu – ker se lahko odkrijejo tudi napake, za katere naročnik ni vedel – načrtujem in vodim delo ekipe. Ko je delo opravljeno, sem jaz tisti, ki se podpiše in dovoli letalu v promet.

Bazno vzdrževanje pomeni, da pride letalo za daljše obdobje na servis, podjetje pa se ukvarja tudi z linijskim servisiranjem, torej se pregledujejo in popravljajo letala, ki prispejo na Brnik in v zunanje baze vsak dan.

Kako to, da ste še vedno v Adrii Tehniki, in ne nekje v Skandinaviji?

Res je, da je po kadrih z mojim znanjem veliko povpraševanje. V panogi vzdrževanja letal po svetu veliko delajo s pogodbeniki, tako da se tehniki pogosto odločijo za delo v tujini, se tudi veliko selijo po svetu.

Adria Tehnika je šla v preteklosti skozi turbulentno obdobje, tako da so bili trenutki, ko sem tudi sam resno razmišljal, da bi šel.

In?

Nekako se je obrnilo meni v prid. Nekaj mojih sodelavcev se je ali upokojilo ali odšlo v tujino, tako da so se mi pravzaprav ponujale vedno nove možnosti za napredovanje, za nove licence – in jaz sem te izzive sprejel.

Imel sem tudi dobre mentorje, kar je med drugim posledica tega, da se je tudi v podjetju marsikaj spremenilo v zadnjih letih, po tem, ko se je poslovna situacija umirila, ko so se uredili lastništvo in nekateri spori. Vodstvo se zdaj ogromno ukvarja z razvojem ljudi in nas podpira pri naših ambicijah. Kar se mi zdi zelo pomembno. Podjetje mora na eni strani ogromno vložiti v naše izobraževanje, mi pa na drugi strani prav tako vlagamo ogromno časa in energije v to. Če se uskladijo pričakovanja, če vloženemu trudu sledijo ustrezno plačilo, delovne razmere, napredovanje, razvoj, potem mi to ustreza.

(Intervju) Letalski tehniki z licencami smo iskan kader, a ostajam v Sloveniji
Adria Tehnika si želi širokotrupcev 1
7 ur
S strankami že sklepajo pisma o nameri, da bodo svoje velikane servisirali prav na Brniku
Na članek...

»Trenutno se ukvarjamo s širitvijo našega poslovanja na vzdrževanje širokotrupnih letal. V neposredni soseščini bi radi zgradili hangar, ki ga za takšna letala potrebujemo (wide body hangar). Želja je, da bi to uresničili v treh letih,« nam je povedala namestnica izvršnega direktorja Barbara Perko Brvar.

Podjetje z Brnika je bilo v zadnjih letih v medijih predvsem zaradi turbulentnega obdobja konsolidacije lastništva, ki je bilo naporno in v določenih trenutkih tudi zelo neprijetno. A zdaj, kot kaže, obrača nov list. Z novim lastnikom so svojo pozornost usmerili na ambiciozno širitev poslovanja, s katero bi pokrili celotno Airbusovo floto v segmentu A330 in A340, ki je njihova ciljna skupina. S strankami – Lufthansa, Easyjet, Volotea, Scandinavian Airlines – že sklepajo pisma o nameri, da bodo svoja letala, tudi večja, vzdrževali prav na Brniku.

Vse to pa je tesno povezano z razvojem človeškega potenciala, brez katerega so omenjeni poslovni načrti lahko le črka na papirju. »Z novimi zmogljivostmi bomo potrebovali od sto do 150 novih ljudi z licencami za vzdrževanje širokotrupnih letal, kar ni majhen zalogaj, saj teh kadrov primanjkuje,« pravi Brvarjeva.

Globalni trg dela

»Za vzdrževalce letal tekmujemo lokalno in globalno, konkurenca je huda,« pravi Biserka Prošek, vodja oddelka za kadrovsko in pravno področje. Pojasnila je, da kadrujejo predvsem strojne tehnike, ki jih v Sloveniji primanjkuje podobno kot drugih tehničnih kadrov. »V pogovorih z dijaki prvega ali drugega letnika strojnih srednjih šol ugotavljamo, da ima večina službe že dogovorjene.«

Tehnična izobrazba pa je šele začetek. Letalski tehniki za samostojno delo potrebujejo licence. Šolanje za popolnoma usposobljenega tako stane med 70 in sto tisoč evri. Plače so zaradi zahtevnosti in odgovornosti samega dela, pa tudi razmer na trgu, višje od slovenskega povprečja. Povprečna osnovna bruto mesečna plača v podjetju je tako 2.500 evrov (brez upoštevanja individualnih pogodb), zaposleni pa imajo na podlagi dogovora s sindikati priznane tudi številne dodatke za delo zunaj rednega dopoldanskega časa ter za posamezne kompetence (vleka letal, zagon letalskih motorjev in podobno).

Kljub temu je iz Slovenije težko tekmovati z dnevnimi postavkami, na primer, v Skandinaviji, kjer ta kader plačujejo 300 evrov na dan. »Veliko naših sodelavcev se odloči za odhod v tujino, kar je razumljivo. Mi pa se moramo truditi, da se pri nas počutijo čim bolje, da poskrbimo za njihov razvoj in izpolnitev osebnih ambicij. V podjetju smo z novimi lastniki končno prišli do točke, da se lahko več posvečamo ljudem,« je povedala Biserka Prošek.

Adria Tehnika si želi širokotrupcev
Brezplačni spletni tečaj trgovanja na svetovni borzi (OGLAS)
11 ur

Vsak dan poslušamo novice, da se je cena nafte povišala, zlato pocenilo, evro oslabil, dolar okrepil, delnice Appla pa zrasle ... Vse te informacije veliko ljudi uporablja, da bi morebiti zaslužili s trgovanjem na svetovni borzi.

Za uspešno trgovanje pa je potrebno znanje. Torej, če se želite naučiti, kako uspešno trgovati na svetovni borzi oziroma uspešno upravljati svoj kapital, vam ponujamo brezplačni spletni tečaj.

Ne glede na to, ali ste začetnik ali že izkušen trgovec, se boste na tem tečaju naučili popolnoma vsega, od osnovnih konceptov do naprednih trgovalnih strategij.

Tečaj je razdeljen na 6 poglavij z več kot 70 videoposnetki:

  1. Svet trgovanja: uvod v trgovanje z razlago osnovnih pojmov, finančnih instrumentov in drugih dejavnikov, ki vplivajo na trg
  2. Psihologija trgovanja: razumevanje čustvene inteligence in obravnavanje izgub
  3. Upravljanje kapitala: zakaj je treba upravljati kapital in katera so najpomembnejša pravila upravljanja kapitala
  4. Tržna analiza: kaj je tržna analiza in kako jo izvajati, tehnična in temeljna analiza ter vrste diagramov
  5. Osnove tehnične analize: tehnična analiza kot orodje za napovedovanje prihodnjih gibanj cen, vrst trendov, podpore in odpornosti
  6. Napredna tehnična analiza: diagrami japonskih sveč, kako prepoznati strukturo, tveganja in kako trgovati, ko prepoznate strukturo

Tu se lahko prijavite na brezplačni spletni tečaj trgovanja na svetovni borzi.

Fortrade Ltd. je v Veliki Britaniji avtoriziral in reguliral FCA (Financial Conduct Authority) pod licenco številka 609970.

CFD so kompleksni, visoko tvegani finančni instrumenti zaradi uporabe finančnega vzvoda. Zato premislite, ali razumete, kako deluje CFD in ali si lahko privoščite tolikšno tveganje. Lahko izgubite ves denar, vendar ne več, kot imate na trgovalnem računu. Ti produkti morda ne bodo primerni za vse, zato morate biti prepričani, da ste razumeli tveganja, in poiščite neodvisen nasvet. To besedilo ni ne ponudba, ne povpraševanje, ne transakcija v zvezi s katerimkoli finančnim instrumentom. Fortrade ne sprejema nobene odgovornosti za uporabo teh komentarjev niti za posledice, ki lahko iz tega izhajajo. Glede točnosti ali popolnosti teh podatkov ni nobenega zagotovila, zato vsakdo, kdor ravna v skladu z njimi, to dela na lastno odgovornost.

Brezplačni spletni tečaj trgovanja na svetovni borzi