Manager
Savdska Arabija z milijardnimi investicijami na področju zabave
24.02.2018 09:27
Savdska Arabija bo v prihodnjem desetletju vložila milijarde dolarjev v izgradnjo prizorišč in organizacijo dogodkov z najbolj priljubljenimi svetovnimi izvajalci. Za ta namen so rezervirali 64
Več ▼

Savdska Arabija bo v prihodnjem desetletju vložila milijarde dolarjev v izgradnjo prizorišč in organizacijo dogodkov z najbolj priljubljenimi svetovnimi izvajalci. Za ta namen so rezervirali 64 milijard dolarjev.

Letos so savdske oblasti že ukinile prepoved kinematografov. Do leta 2030 naj bi jih po vsej kraljevini odprli kakih 300.

Medtem ko so nekateri navdušeni nad odpiranjem države, v kateri lahko od junija lani ženske tudi vozijo, pa drugi opozarjajo na številne omejitve, ki ostajajo. Predvsem je še naprej problematičen položaj žensk, ki so v sistemu "skrbstva" povsem pod nadzorom moških sorodnikov. (STA)

Koroška podjetja delavce vse bolj iščejo v tujini
2 min
Več koroških podjetij se že nekaj časa sooča s pomanjkanjem delavcev, zato jih v zadnjem obdobju iščejo tudi v tujini. V družbi Tab Mežica tuji delavci predstavljajo že petino zaposlenih, v
Več ▼

Več koroških podjetij se že nekaj časa sooča s pomanjkanjem delavcev, zato jih v zadnjem obdobju iščejo tudi v tujini. V družbi Tab Mežica tuji delavci predstavljajo že petino zaposlenih, v Metalu Ravne osem odstotkov. Največ tujih delavcev prihaja iz Bosne in Hercegovine, s katero ima Slovenija podpisan sporazum o zaposlovanju.

Koroška podjetja se predvsem v predelovalnih dejavnostih, gradbeništvu in turizmu že nekaj časa srečujejo s pomanjkanjem primernih kadrov, zato privabljajo delavce iz tujine. Največ jih prihaja iz BiH, zaposlujejo se na kvalificiranih delovnih mestih, ki so fizično intenzivna, vse pogosteje prihajajo skupaj z družinami oziroma se jim družine pridružijo kasneje, je za STA pojasnila direktorica GZS območne zbornice Koroška Aleksandra Gradišnik.

Koroška ima v slovenskem merilu nizko stopnjo brezposelnosti. Po podatkih republiškega zavoda za zaposlovanje je junija letos stopnja registrirane brezposelnosti v regiji znašala 7,2 odstotka, v Sloveniji pa 7,9 odstotka. Regijo poleg tega zaznamuje bližina Avstrije, kamor na delo dnevno odhaja veliko delovnih migrantov, in dejstvo, da si mladi iščejo priložnosti izven regije. Ob tem tudi gospodarska rast pred regijo postavlja še večje izzive, kako in kje poiskati rešitve za izboljšanje kadrovske strukture.

Za določene poklice je zato po mnenju območne GZS nujno prilagoditi izobraževalne vsebine potrebam regijskega gospodarstva in se soočiti z demografskimi trendi, ki zahtevajo več povezovanja in prenosa znanj med generacijami mladih, aktivnih in starejših zaposlenih. (STA)

V energetiki se vse draži: kurilno olje, plin, elektrika … 1
38 min
Se grejete na kurilno olje? Pozor, cena je že za četrtino višja kot lani in z začetkom kurilne sezone utegne še rasti
Na članek...

Tik pred začetkom ogrevalne sezone se je cena kurilnega olja povzpela na eno najvišjih ravni v zadnjih letih. Cene elektrike na borzah gredo navzgor, to se že pozna podjetjem, kmalu se bo tudi gospodinjstvom. Enako je pri cenah plina. Kaj poganja cene in kako visoko lahko gredo?

V zadnjih mesecih se (predvsem) na evropskih energetskih trgih dogaja precej dramatična rast cen – ne gre le za elektriko, plin in goriva, močno so se podražili tudi emisijski kuponi (kar denimo vpliva na proizvodno ceno električne energije v termoelektrarnah). Pred začetkom kurilne sezone smo pogledali, kaj se dogaja s cenami.

Cena kurilnega olja gre v višave

Cena kurilnega olja v Sloveniji se je po podatkih evropske komisije v zadnjem letu dni zvišala za 25 odstotkov. Podobno rast cen so zaznali tudi v drugih državah članicah EU, še vedno pa so slovenske cene »kurilca« za okoli 15 odstotkov višje od povprečja Unije. Za liter kurilnega olja je treba v Sloveniji trenutno plačati malenkost več kot en evro, kar je ena najvišjih cen v zadnjih štirih letih.

Trg s kurilnim oljem je v Sloveniji od aprila 2016 liberaliziran, kar pomeni, da trgovci lahko prosto določajo cene. Med njimi, pokaže hiter pregled aktualnih cenikov na njihovih spletnih straneh, gromozanskih razlik ni, z izbiro najugodnejšega se pri nakupu tisoč litrov kurilnega olja da prihraniti okoli 30 evrov.

Kaj je razlog za rast cen? Predvsem rast cen nafte – je pa zanimivo, da se je cena kurilnega olja v letu dni zvišala precej bolj kot denimo cena 95-oktanskega bencina. O razlogih za rast cen in napoved prihodnjih gibanj smo povprašali Petrol, kjer pravijo: »Petrol ima za kurilno olje izdelano metodologijo oblikovanja cen, ki je ob upoštevanju pravil varstva konkurence ni dovoljeno razkrivati. Cene kurilnega olja se oblikujejo prosto glede na cene tekočih goriv na svetovnih borzah ter razmerje med dolarjem in evrom, upoštevaje vse državne davčne obremenitve in takse, ponudniki pa neodvisno določijo način spreminjanja cen. Petrol prihodnjih cen energentov nikoli ne komentira, saj prav naftni trg in trg dolarja sodita med najbolj nestanovitna svetovna finančna trga.«

Vseeno pa strankam svetujejo, naj kurilno olje naročijo še pred glavno sezono, ko se ponavadi dvignejo tudi cene tega energenta na svetovnih borzah.

Cene elektrike na borzah navzgor, pričakujte višje račune

Cena elektrike na nemški borzi je v zadnjih dveh letih zrasla za več kot sto odstotkov, rast je pospešek dobila predvsem v zadnjem letu dni. Po cenah na nemški borzi se ravnajo cene na večini preostalih evropskih borz. Večji industrijski odjemalci zvišanje cen že čutijo, kmalu, nekatera že jeseni, bodo borzne podražitve na položnicah občutila tudi gospodinjstva, smo pisali pred kratkim.

Rast cen so zaznali tudi državni statistiki – drobnoprodajna cena za povprečnega gospodinjskega odjemalca se v drugem četrtletju v obdobju enega leta ni spremenila, za povprečnega negospodinjskega odjemalca pa se je zvišala za šest odstotkov. Končni račun za elektriko je sicer setavljen iz serije dajatev. Ali bi te lahko vplivale na zvišanje? Ne. »Postavka dobava energije je v drugem četrtletju 2018 za povprečnega negospodinjskega odjemalca v povprečju zrasla za deset odstotkov, regulirana omrežnina za uporabo elektroenergetskega sistema se v opazovanem obdobju enega leta ni spremenila, dajatve za namene energetike pa so se v obdobju enega leta v povprečju znižale za dva odstotka,« opažajo na ministrstvu za infrastrukturo. Za rast končnih cen je torej kriva rast cen elektrike, in ne dajatev ali omrežnin.

Pričakovati je, da bodo cene še rasle, tudi nekatera gospodinjstva, kot že rečeno, bodo spremenjene razmere na trgu kmalu občutila na položnicah. Kateri dobavitelji so že napovedali podražitve, preberite v članku Elektrika: Kateri dobavitelji bodo dražili, kateri ne in kdo (še) molči?

Plin se draži, za odjemalce panike menda (še) ni

Enako kot pri elektriki se dogaja tudi na trgu zemeljskega plina. Glede na podatke z avstrijskega plinskega vozlišča se je cena zemeljskega plina v zadnjem letu dni skoraj podvojila.

Kaj je razlog za to? Pravzaprav jih je več. Pri Bloombergu so se pred kratkim razpisali o cenah plina in razlogih za rast. Analitiki ocenjujejo, da se je v zadnjem času močno povečalo povpraševanje po zemeljskem plinu, predvsem, ker gre za čistejši energent kot premog. Na evropskem trgu namreč v zadnjem času močno raste tudi cena emisijskih kuponov, kar draži proizvodnjo elektrike v termoelektrarnah.

Ali rast cen plina na borzah pomeni, da nas bo, ko dobimo naslednji račun za plin, zadela kap? Ne, ni tako hudo. Trgovci in dobavitelji plina (pa tudi veliki industrijski odjemalci) se pred takšnimi nihanji na trgih praviloma zavarujejo z zakupi plina vnaprej po točno določeni ceni. To pomeni, pravijo poznavalci, da se letošnja rast cen plina na borzah še ne bo pokazala na položnicah. Če pa bodo borzne cene vztrajale na sedanjih ravneh, bodo v prihodnjih letih višji seveda tudi zneski na položnicah za plin.

V energetiki se vse draži: kurilno olje, plin, elektrika …
Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov
1 ura
S korenito prenovo modela i20 so se Korejci znebili dizlov, dodali pa mu 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, zmogljivejši turbo motor ter zvrhano mero pameti.
Na članek...

Trendi kažejo, da vse več kupcev posega po malih športnih terencih in križancih, vseeno pa zanimanje po mestnih avtomobilih ne popušča. Prodajna statistika ostaja dobra, med kupci se je v minulih letih dobro “prijel” tudi Hyundai i20, a je po štirih letih razumljivo izgubil nekaj pozornosti. Svež veter v jadra naj bi mu vdahnila medgeneracijska prenova, ki prinaša več novosti, kot se zdi na prvi pogled.

Hyundai i20 so tako temeljito prevetrili inženirji. Kar nekaj časa so z drugačnimi nastavitvami blaženja namenili izboljšavam karoserije in podvozja, bolj direktno in odzivno naj bi bilo tudi krmiljenje. Vozne lastnosti so pilili kar na bližnjem Nurburgringu, odkoder pa v duhu nekatere konkurence ni bilo slišati za dizle dokaj tipičnega ropota.

Korejci so iz ponudbe namreč črtali dizelske motorje ter jo raje obogatili z močnejšo različico litrskega turbobencinca T-GDI.

Ta ob 6-stopenjskem ročnem menjalniku zmore moč 88 kilovatov oziroma 120 konjev, šibkejši s 74 kilovati oziroma 100 konji pa je spojen s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Ker kupci v mestnih gnečah vse bolj cenijo pomoč samodejnega menjalnika, si je pri obeh i20 za doplačilo 1.290 evrov moč omisliti tudi 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik s funkcijo ISG (Idle Stop&Go).

V ponudbi je v kombinaciji s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom sicer ostala tudi manj sodobna, a zato cenejša alterativa - 1,25-litrski atmosferski motor v različici s 55 kilovatov (75 KM) oziroma 62 kilovatov (84 KM). Po tej opciji naj bi posegli nezahtevni kupci, ki iščejo predvsem nov, sodoben, na oko privlačen in cenovno dostopen avtomobil.

Da se prenovljeni Hyundai i20 trudi še bolj ugajati mlajšim kupcem kaže tudi nov opcijski infozabavni vmesnik s 7-palčnim zaslonom na dotik (paket Multimedia za 580 evrov), ki ob navigaciji omogoča tudi povezljivost s pametnim telefonom (podpira Apple CarPlay in Android Auto).

Osnovna različica opreme Life ima v opremi 3,8-palčni informacijski zaslon, višja stopnja Comfort pa vključuje 5-palčni zaslon ter predvajalnik MP3.

Na spomladanskem Prima testu smo pri i20 pogrešili sodobne tehnologije, ki povečujejo varnost voznika, potnikov in drugih udeležencev v prometu.

V ponovitvi bi se mali Hyundai gotovo odrezal bolje, saj je pod imenom SmartSense (večinoma opcijsko) zdaj na voljo sistem za preprečevanje naleta (FCW), v pomoč pri varni vožnji pa so tudi nadzor voznikove zbranosti (DAA), pomoč pri zadrževanju znotraj voznega pasu (LKAS) ter samodejno prižiganje in ugašanje dolgih luči (HBA).

Jasno je, da so k projektu prenove modela i20 v Frankfurtu, kjer nastajajo korejci za Evropo, povabili tudi oblikovalce, nenazadnje ljudje tudi avtomobile kupujemo z očmi. Prej bolj ostre linije so nekoliko zgladili.

Prenova tako prinaša spremenjeno kaskadno masko, prednji odbijač in luči, zadnja svetila so postala večja, skupaj z zadnjim odbijačem bolj zaobljena ter lahko svetijo tudi v LED-tehniki, v ponudbi so nova 15- oziroma 16-palčna platišča.

Prefinjene poteze pridejo do izraza tudi ob novih barvah, dodali so rdečo Tomato, modro Champion Blue in svetlo modro Clean Slate, kupci pa si za doplačilo lahko izberejo tudi kontrastno streho v črni barvi ter sončno streho.

Barvna popestritev je doletela tudi notranjost, kjer so na voljo nove kontrastne barve, kot so vijolična, modra in rdeča, še posebej nežnejši spol pa bo vesel ogrevanega volanskega obroča.

Ker je gneča za pozornost kupcev v tem razredu res velika, je Hyundai pri modelu i20 obogatil nabor serijske opreme, zadržal pa štiri pakete opreme Life, Comfort, Style in Premium. Osnovna cena 1.25 CVVT Life s promocijskim popustom v višini 1.200 evrov tako znaša 10.990 evrov, na vrhu ponudbe pa je i20 1.0 T-GDI 120 Premium s ceno 15.840 evrov. Slovenski zastopnik ob premieru prodajnih načrtov ni razkril, upajo pa, da se bo dobra prodaja nadaljevala in bo njihov prenovljeni i20 vsako leto našel več kupcev.

Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov
Nemčiji do leta 2020 ne bo uspelo doseči cilja milijon električnih avtomobilov 1
1 ura
Nemčiji do leta 2020 ne bo uspelo doseči zastavljenega cilja, da bi imeli na cestah en milijon električnih avtomobilov. Po ocenah vladnih svetovalcev bi lahko do leta 2020 dosegli približno
Več ▼

Nemčiji do leta 2020 ne bo uspelo doseči zastavljenega cilja, da bi imeli na cestah en milijon električnih avtomobilov. Po ocenah vladnih svetovalcev bi lahko do leta 2020 dosegli približno polovico te številke. V začetku leta je bilo na nemških cestah 98.820 avtomobilov z električnim ali hibridnim pogonom.

Nemška Nacionalna platforma elektromobilnosti (NPE) razmere na nemških cestah opazuje že vse od leta 2010, ko je vladi tudi predlagala, da si za cilj zastavijo, da bodo v 10 letih na cestah imeli milijon električnih avtomobilov.

Vendar pa je sedaj jasno, da so bili ti cilji preveč optimistični. Nemška kanclerka Angela Merkel je že priznala, da je le malo možnosti, da bi uspeli uresničiti zastavljene cilje. Kljub temu pa je Merklova ta teden ostala optimistična. "Napredujemo," je dejala.

Nacionalna platforma je naštela več razlogov, da cilji ne bodo doseženi, med drugim visoko ceno in manjše število razpoložljivih modelov takšnih avtomobilov. Prav tako v Nemčiji zaznavajo pomanjkljivo infrastrukturo in si želijo več polnilnih mest. (STA)

Nemčiji do leta 2020 ne bo uspelo doseči cilja milijon električnih avtomobilov
MDS stvari pred gospodarskimi stroški zviševanja carin 2
2 uri
Poslabševanje trgovinskih odnosov ter medsebojno zviševanje carin bi lahko prineslo "velike gospodarske stroške" globalnemu gospodarstvu, je posvaril tiskovni predstavnik Mednarodnega denarnega
Več ▼

Poslabševanje trgovinskih odnosov ter medsebojno zviševanje carin bi lahko prineslo "velike gospodarske stroške" globalnemu gospodarstvu, je posvaril tiskovni predstavnik Mednarodnega denarnega sklada (MDS) Gerry Rice. MDS sicer po njegovih besedah učinek dodatnih carin med ZDA in Kitajsko še preučuje.

MDS še nima ocene vplivov novih carin, ki sta si jih ta teden izmenjali ZDA in Kitajska. A bi lahko te imele velike gospodarske stroške, je posvaril Rice. Ameriški predsednik Donald Trump je ta teden napovedal uvedbo 10-odstotnih carin na 200 milijard dolarjev vreden uvoz kitajskega blaga, Peking pa je nato napovedal protiukrepe v obliki carin na 60 milijard dolarjev uvoza iz ZDA. Obe državi bosta carine uvedli v ponedeljek.

MDS bo 9. oktobra objavil svoje redno poročilo o stanju svetovnega gospodarstva, ki bo vključevalo tudi oceno vpliva trgovinskih vojn na globalno gospodarsko rast. Sklad ocenjuje, da bodo carine prizadele tako ZDA kot Kitajsko. Prvim je sicer MDS v julijski napovedi za letos napovedoval 2,9-odstotno, za prihodnje leto pa 2,7-odstotno rast. Kitajsko gospodarstvo pa naj bi poraslo za 6,6 oz. za 6,4 odstotka. (STA)

Tudi Volkswagen bi se lahko umaknil iz Irana 1
3 ure
V svetovnih medijih je konec tedna završala novica, da se je Volkswagen uklonil pritisku ZDA in se umika iz Irana. V nemškem koncernu tega niso želeli potrditi, povedali so le, da preučujejo
Več ▼

V svetovnih medijih je konec tedna završala novica, da se je Volkswagen uklonil pritisku ZDA in se umika iz Irana. V nemškem koncernu tega niso želeli potrditi, povedali so le, da preučujejo morebitne učinke, povezane z ponovno uvedbo sankcij ZDA proti Teheranu.

"Volkswagen spoštuje vso nacionalno in mednarodno zakonodajo, pa tudi izvozne zahteve," je poudaril avtomobilski koncern. Pri tem spremlja tudi spremembe v političnem in gospodarskem okolju v Iranu in regiji. "V tej luči razmišljamo tudi o možnih učinkih, povezanih s ponovno uvedbo sankcij ZDA," so pojasnili.

Ameriški veleposlanik v Berlinu Richard Grenell je pred tem na Twitterju zapisal: "Volkswagen nam je dejal, da bodo spoštovali ameriške sankcije proti Iranu." Grenell, tesen zaveznik ameriškega predsednika Donalda Trumpa, je izrazil tudi zadovoljstvo s to odločitvijo, saj naj bi Iran gospodarske vire usmerjal stran od svojega ljudstva z namenom širiti nasilje in nestabilnost po svetu.

Volkswagen se je v Iran vrnil julija lani, po več kot 17-letni odsotnosti. Prodajo v državi je zagnal v sodelovanju z iranskim partnerjem, družbo Mammut Khodro. (STA)

Tudi Volkswagen bi se lahko umaknil iz Irana
Dolenc po podporo za petega guvernerja Banke Slovenije
3 ure
Kandidat za guvernerja Banke Slovenije Primož Dolenc se bo jutri predstavil na javni predstavitvi, ki jo pripravlja predsednik države Borut Pahor. Čeprav Dolenc po predhodnih usklajevanjih v DZ ne
Več ▼

Kandidat za guvernerja Banke Slovenije Primož Dolenc se bo jutri predstavil na javni predstavitvi, ki jo pripravlja predsednik države Borut Pahor. Čeprav Dolenc po predhodnih usklajevanjih v DZ ne uživa zadostne podpore, Pahor ocenjuje, da izpolnjuje visoke strokovne kriterije in vzbuja zaupanje za opravljanje te funkcije.

Viceguverner Dolenc po odhodu Boštjana Jazbeca z mesta guvernerja Banke Slovenije opravlja funkcijo namestnika guvernerja in svet Banke Slovenije tudi vodi. Po usklajevanjih Pahorja in vodij poslanskih skupin se je pokazalo, da skupaj z viceguvernerjem Markom Bošnjakom, ki se je prav tako odzval na razpis za guvernerja, v DZ uživa največ podpore, a nihče od njiju nima zagotovljenih potrebnih 46 glasov.

Pahor je ocenil, da bo Dolenc "po prepričljivi javni predstavitvi utegnil dobiti potrebno podporo v DZ". Dolenc je bil po posvetovanjih druga izbira LMŠ, enako sta zagovarjala poslanca narodnih skupnosti. V SMC, SD in SNS so ga podpirali, izrazito proti njemu so bili v Levici, v SDS niso podprli nikogar, medtem ko se v SAB in NSi niso opredelili.

Ali bo Dolencu, ki je doktor ekonomskih znanosti, uspelo postati peti guverner Banke Slovenije, bo znano v prihodnjem mesecu. Če mu ne bo uspelo, bo predsednik DZ v skladu z zakonom o tem obvestil Pahorja, ki bo nato v 14 dneh sporočil svojo odločitev o nadaljnjem postopku za izvolitev člana sveta Banke Slovenije oz. v tem primeru guvernerja centralne banke. (STA)

Dolenc po podporo za petega guvernerja Banke Slovenije
(Komentar ob tednu mobilnosti) Zakaj letalski promet najbž nikoli ne bo normalno obdavčen
5 ur
Ljudje tako radi letimo, da mirno spregledamo davčne privilegije letalskih družb
Na članek...

Letalski promet ima svojstveno davčno obravnavo. Letalskim družbam ni treba plačati davka na letalsko gorivo, ob nakupu letalskih vozovnic pa kupcem ni treba plačati DDV. Ob tem si letalske družbe lahko odbijejo vhodni DDV. To velja za vse države EU za mednarodni letalski promet, v 17 državah EU pa je v notranjem prometu v uporabi posebna odhodna taksa ali druge dajatve. Ko so v Nemčiji pred kratkim uvedli DDV za notranje polete, je to podražilo vozovnice v povprečju za sedem evrov. To je cena piva in preste na kakšnem izmed nemških letališč.

Odkod izvirajo privilegiji

Izjema izvira iz čikaške konvencije, ki jo je podpisalo 192 držav - in iz drugih sporazumov mednarodne zveze za civilno letalstvo ICAO, kjer priporočajo, naj se države vzdržijo pred obdavčenjem letalskega prometa, so nam pojasnili na evropskem direktoratu za mobilnost DG Move. Je v načrtu kakšna sprememba? Niti ne. Za spremembo bi bilo nujno soglasje vseh držav članic, hkrati pa je davčni sistem v pristojnosti vsake članice posebej. Pri plačevanju davka na gorivo pa so izjeme za letalske družbe določene v mednarodnih sporazumih o letalskih storitvah - in tudi tu ni na obzorju sprememb.

EU: evropskih letalskih družb nočemo postaviti v neenak položaj

Kako to, da letalski promet ni obdavčen vsaj toliko kot cestni potniški promet? ”Uvedba DDV zgolj na ravni EU bi postavila evropske letalske družbe v nenak položaj v primerjavi z drugimi svetovnimi letalskimi družbami. Čikaško konvencijo o neobdavčenju oziroma o ničodstotnem davku je namreč podpisalo kar 192 držav", pravijo na DG Move.

Multilateralna akcija? Ni zagona

To pomeni, da bi se bilo treba sprememb lotiti multilateralno, za kar pa ni pravega interesa, čeprav drži, da je zračni promet onesnaževalec, odgovarjajo na evropskem direktoratu za mobilnost DG Move. Pri mednarodni zvezi za civilno letalstvo ICAO naj bi sicer delali na razvoju globalnega mehanizma za zmanjševanje onesnaženja, kar pomeni, da bi vzpostavili nadomestila za emisije ogljikovega dioksida, neke vrste ogljične kupone. V pripravi je shema z imenom CORSIA, Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation. Evropska komisija in države članice podpirajo uvedbo te sheme, sicer pa naj ne bi potekali nikakršni dogovori o uvedbi davka na dodano vrednost na vozovnice, niti nikakršni dogovori o uvedbi kakšnega drugega zelenega davka na mednarodni letalski promet.

Je lahko trgovalna shema z nadomestili za emisije nadomestilo za DDV? Okvirno naj bi prinesla 150 milijonov evrov, kar je stokrat manj od subvencij v obliki ničelnega DDV.

Subvencioniranje fosilne mobilnosti

Gre za davčne privilegije, ki so pravzaprav subvencije za spodbujanje fosilne mobilnosti. To je sicer popolnoma v nasprotju z deklarativno podporo trajnostni mobilnosti na ravni politik EU. Podobno, a precej milejše subvencioniranje poznamo tudi v cestnem tovornem prometu, kjer država avtoprevoznikom povrne del takse na gorivo. Med razlogi za vračanje dela takse se navaja argument, da bi bili sicer končni izdelki na policah za kupce dražji zaradi višjih stroškov prevoza.

Štirje razlogi za odpravo izjeme

Obstajajo vsaj štirje razlogi, zaradi katerih bi bilo treba izjeme za letalski promet odpraviti, pišejo v študiji organizacije Transport & Environment. Prvič, načelo pravičnosti: ni pravega razloga za izjemo, saj moramo tudi za nakup nujnih življenjskih potrebščin kot so hrana in zdravila plačevati DDV. In za letalsko vozovnico bi težko rekli, da je nujna življenjska potrebščina. Drugič, v javnih blagajnah zmanjkuje denarja in bolje kot zviševati davke je širiti bazo obdavčljivih transakcij - to naj bi imelo manj negativnih učinkov na gospodarsko rast. Tretjič, nujno je treba izenačiti pogoje poslovanja letalstva z drugimi vrstami prevozov: avtobusne in železniške vozovnice so obdavčene – v domačem prometu vedno, cestni prevozi pa so obdavčeni tudi v mednarodnem prometu. Četrti razlog za odpravo izjeme je okoljski vidik. Izpusti ogljikovega dioksida, ki jih povzroča letalski promet, so v Evropi zgolj v letu 2016 zrasli za osem odstotkov. Evropska politika je sicer deklarativno naravnana v načelo »onesnaževalec plača«, kar naj bi pomenilo, da je treba stroške onesnaženja zaračunati povzročiteljem. Težko bi rekli, da so subvencije za letalske družbe skladne z deklarativnimi ukrepi v podporo trajnostni mobilnosti.

Reforma sistema DDV leta 2022

Velika evropska prenova sistema DDV je načrtovana za leto 2022; obstaja verjetnost, da bo s to prenovo morda predlagana tudi sprememba pri obdavčitvi prodaje letalskih vozovnic. Zaradi ničelnega davka na letalske vozovnice naj bi namreč po nekaterih izračunih v EU zgubljali 17 milijard evrov na leto (pri izračunu je upoštevan 15-odstotni DDV). Vendar pa glede na odgovore, ki smo jih dobili iz evropskega direktorata za mobilnost DG Move, ni videti, da bi obstajal interes za spremembe. Hkrati pa lahko domnevamo, da obstaja precejšen interes letalskih družb in tudi potnikov, da se nič ne spremeni. Če bi z nakupom letalske vozovnice plačali vse dejanske stroške - tudi eksterne stroške onesnaženja, bi se svetovne potovalne navade precej spremenile. A za zdaj ni videti, da bi to idejo kdo politično potiskal naprej, razen nekaterih osamljenih okoljevarstvenih organizacij, kot je recimo Transport & Environment.

(Komentar ob tednu mobilnosti) Zakaj letalski promet najbž nikoli ne bo normalno obdavčen
Najbolj brani članki danes
15 ur
1. Vse težje do stanovanja. Rabljen kvadrat že 2.700 evrov!2. Poravnava T-2 in Telekoma sklenjena3. Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem?4. Brexitovski paradoks:
Več ▼

1. Vse težje do stanovanja. Rabljen kvadrat že 2.700 evrov!

2. Poravnava T-2 in Telekoma sklenjena

3. Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem?

4. Brexitovski paradoks: Sodišče EU bo presojalo, ali VB lahko ustavi postopek izstopa iz EU

5. Ne spreglejte teh dražb v oktobru! Naprodaj so hiše in stanovanja v Ljubljani in na Obali, apartmaji in gostilne

6. Kako je Nike z oglasom sprovociral Trumpa in povečal vrednost podjetja

7. Start-up, ki naj bi postal kitajski Tesla, ali zakaj letijo milijarde na kitajski trg električnih avtov

8. Pozor, jutri bo pol istrskih cest zaprtih zaradi Ironmana!

9. Miro Senica, zmagovalec leta 2018

10. UKCL: Joj no, naš direktor pa že ne zavaja, samo lapsus je bil

Vodilni gospodarski kazalniki ZDA avgusta ponovno navzgor 4
16 ur
Indeks vodilnih gospodarskih kazalnikov ZDA, ki jih spremlja newyorški Conference Board, je avgusta v primerjavi z julijem napredoval za 0,4 odstotne točke na 111,2 odstotka, potem ko je julija
Več ▼

Indeks vodilnih gospodarskih kazalnikov ZDA, ki jih spremlja newyorški Conference Board, je avgusta v primerjavi z julijem napredoval za 0,4 odstotne točke na 111,2 odstotka, potem ko je julija napredoval za 0,7 in junija za 0,5 odstotne točke.

"Vrednost indeksa vodilnih gospodarskih kazalnikov je skladna s scenarijem trdne rasti v drugi polovici leta 2018 in bolje skoraj ne more več biti," je sporočil direktor poslovnih ciklov in raziskav rasti pri Conference Boardu Ataman Ozyildirim.

Indeks vodilnih gospodarskih kazalnikov tvori deset sestavin, med njimi število tedenskih prošenj za podporo zaradi brezposelnosti, nova naročila, dovoljenja za gradnje, obrestne mere, potrošniška pričakovanja in cene delnic. (STA)

Amazonova asistentka Alexa bo opravljala vedno več nalog 2
16 ur
Ameriški spletni velikan Amazon namerava svojo digitalno asistentko Alexo vključiti v številne elektronske naprave, s katerimi se srečujemo v vsakodnevnem življenju, od avtomobila do kuhinjskih
Več ▼

Ameriški spletni velikan Amazon namerava svojo digitalno asistentko Alexo vključiti v številne elektronske naprave, s katerimi se srečujemo v vsakodnevnem življenju, od avtomobila do kuhinjskih naprav. Več novih storitev in izboljšav so predstavili ta teden.

Nadgradnja pametnih zvočnikov Echo, ki jih ima vgrajene aplikacija Alexa, bo asistentki omogočila, da bo lahko upravljala z mikrovalovno pečico in celo opominjala uporabnike, kaj potrebujejo in ali so morebiti kaj pozabili.

Alexa je v zadnjih nekaj letih postala pametnejša, bolj zgovorna in celo intuitivna, saj Amazon želi, da bi digitalna asistentka čim bolje razumela ljudi, je dejal David Limp, ki je v Amazonu odgovoren za naprave in storitve.

Alexa razvija celo svojo osebnost, naučila se je razumeti šepet in odgovarjati v enako nizki glasnosti, kar je njena najnovejša lastnost, ki bo na voljo v prihodnjih tednih.

Amazon je napovedal tudi novo storitev, in sicer Alexino intuicijo. Ko bo uporabnik Alexi zaželel lahko noč, ga bo na primer opomnila, da je pozabil zakleniti vrata.

Alexa ima vgrajeno umetno inteligenco, kar aplikaciji omogoča, da zaznava vzorce v življenju uporabnikov glede na vremenske razmere, letni čas in drugo.

Če je zvočnik Echo povezan s pametnimi napravami v stanovanju, lahko aplikacija spremlja, kaj se z njimi dogaja.

Število pametnih naprav za dom, ki jih je izdelal Amazon ali njegovi partnerji, je pred kratkim doseglo mejno število 20.000. "Zdaj smo zares na pragu pametnega doma," je dejal Limp.

Med napovedanimi nadgradnjami so izboljšave domačih sistemov za poslušanje glasbe, komunikacije med Alexo in pametnimi napravami ter povezave Alexe z avtomobili, sistemom varovanja, varnostnimi kamerami, hišnim zvoncem ter vhodnimi kamerami.

Z nadgradnjami Alexe želi Amazon povečati prednost pred tekmeci na področju digitalnih asistentov, ki jih ponujajo Google in Apple.

Večina Italijanov proti nedeljskemu zaprtju trgovin
17 ur
Načrt italijanske vlade o zaprtju nakupovalnih središč ob nedeljah in državnih praznikih v javnosti ne uživa večinske podpore, kaže nedavna javnomnenjska raziskava. Proti zaprtju je namreč 56
Več ▼

Načrt italijanske vlade o zaprtju nakupovalnih središč ob nedeljah in državnih praznikih v javnosti ne uživa večinske podpore, kaže nedavna javnomnenjska raziskava. Proti zaprtju je namreč 56 odstotkov vprašanih, podpira pa ga 39 odstotkov.

Med tistimi, ki ukrep podpirajo, jih 46 odstotkov to utemeljuje s tem, da morajo imeti zaposleni v trgovinah ob nedeljah prost dan. Okoli 28 odstotkov jih meni, da praznikov ne bi smeli žrtvovati na račun potrošništva, 23 odstotkov pa jih želi s tem zaščititi manjše trgovce.

Ukrep je pred dvema tednoma napovedal italijanski minister za industrijo in podpredsednik vlade Luigi Di Maio, sicer vodja Gibanja petih zvezd. Utemeljil ga je s tem, da morajo imeti zaposleni zagotovljen prost dan.

Vlada nekdanjega premierja Maria Montija je leta 2011 liberalizirala delovni čas trgovin. Skladno z reformo so lahko trgovine odprte 24 ur na dan, sedem dni v tednu. Di Maio je ta ukrep označil za korak, ki "uničuje italijanske družine".

Osnutek zakona, ki naj bi zaprl trgovine, sicer dovoljuje tudi določene izjeme, kot so lokali in restavracije ter trgovine v turističnih krajih. Razveljavitev reforme iz leta 2011 med drugim podpira tudi do priseljencev sovražna Liga, koalicijska partnerica Gibanja petih zvezd.

Stranki želita s spremembo delovnega časa trgovin tudi zaščititi manjše trgovce pred konkurenco veleblagovnic in nakupovalnih središč, ki imajo več zaposlenih in lahko tako lažje organizirajo nedeljske izmene.

Omejitev obratovanja trgovin močno podpira tudi katoliška cerkev. Po njenem mnenju bi morale biti namreč nedelje namenjene počitku in bogoslužju. (STA)

Japonska roverja uspešno pristala na asteroidu 6
18 ur
Roverja, ki jih je v vesolje poneslo japonsko vesoljsko plovilo, sta uspešno pristala na asteroidu, 300 milijonov kilometrov oddaljenem od Zemlje, je sporočila japonska vesoljska agencija. Asteroid
Več ▼

Roverja, ki jih je v vesolje poneslo japonsko vesoljsko plovilo, sta uspešno pristala na asteroidu, 300 milijonov kilometrov oddaljenem od Zemlje, je sporočila japonska vesoljska agencija. Asteroid Ryugu sta mali tehnološki napravi dosegli po treh letih in pol dolgem potovanju.

Robota Minerva II merita le 18 centimetrov, preučevala pa bosta skoraj 900 metrov širok asteroid. Na svoji misiji bosta zbirala fotografije in merila temperaturo površja.

Strokovnjaki verjamejo, da bodo na asteroidu našli organski material in hidrirane minerale ter da bodo lahko z izsledki izvedeli več o nastanku Osončja.

Hayabus 2 je sicer v vesolje ponesel štiri naprave za raziskovanje asteroida; tri roverje in nemško-francoski instrument, imenovan Mascot. Slednji naj bi na asteroidu pristal oktobra.

Japonsko vesoljsko plovilo naj bi se na Zemljo povrnilo konec leta 2020 in s seboj prineslo dragocene vzorce. (STA)

Slovenske železnice v modernizacijo 5
18 ur
Konec leta Slovenske železnice obljubljajo v vlakih brezžično omrežje Wi-Fi, v drugi polovici prihodnjega leta pa bo slovenski železniški promet bogatejši za 26 sodobnih vlakov švicarskega
Več ▼

Konec leta Slovenske železnice obljubljajo v vlakih brezžično omrežje Wi-Fi, v drugi polovici prihodnjega leta pa bo slovenski železniški promet bogatejši za 26 sodobnih vlakov švicarskega proizvajalca Stadler, ki lahko vozijo do 160 kilometrov na uro, poroča Večer.

Z novimi vlaki bo vozni park Slovenskih železnic primerljiv z drugimi državami Evropske unije. Dodatna sredstva se namenjajo tudi za obnovo železniške infrastrukture, kar bo pripomoglo k hitrejšemu potovanju. Letno v Slovenski železnicah prepeljejo okoli 14 milijonov potnikov, med njimi pa je največ, kar 46 odstotkov mladih.

Kljub novosti in prizadevanju Slovenskih železnic za modernizacijo se številni potniki še zmeraj srečujejo z neupoštevanjem voznih redov, počasnostjo in zapleti pri prestopih. Zato se potniki radi odločijo za prevoz z avtomobili prek spletnega portala Prevozi.org. Pri čezmejnih potovanjih pa je velik konkurent Slovenskim železnicam nemški Flixbus.

Nemška vlada z ukrepi proti pomanjkanju stanovanj in visokim najemninam 13
20 ur
Nemška vlada namerava z vrsto ukrepov nasloviti težavo pomanjkanja stanovanj in visokih najemnin v Nemčiji, ki med drugim predvidevajo finančne prispevke za družino, davčne olajšave za gradnjo
Več ▼

Nemška vlada namerava z vrsto ukrepov nasloviti težavo pomanjkanja stanovanj in visokih najemnin v Nemčiji, ki med drugim predvidevajo finančne prispevke za družino, davčne olajšave za gradnjo najemniških stanovanj ter ugodnejša zemljišča in milijardno podporo socialni gradnji. Nemčija naj bi tako dobila 1,5 milijona novih stanovanj.

"Želimo napeti vse moči in naš cilj je doseči več stanovanj. Gre za pomembno socialno vprašanje," je po današnjem srečanju vlade in predstavnikov nemškega gospodarstva v Berlinu dejala nemška kanclerka Angela Merkel.

Nemški minister za notranje zadeve in gradnjo Horst Seehofer je t. i. stanovanjski vrh ocenil kot "zelo močen signal". Cilj vlade je, da z veliko ponudbo dosežejo znižanje cen. Ocenil je, da gre za največje ukrepe na področju stanovanjske gradnje v Nemčiji doslej. Dodal je, da gre tudi za povezovanje vseh deležnikov, z odlokom o vzorčni gradnji pa naj bi tudi zmanjšali birokracijo.

Prav tako naj bi v Nemčiji spremenili ustavo, tako da bi lahko država, dežele in občine v večji meri prispevale k financiranju socialne gradnje, na zvezni ravni pa poskrbeli, da bi občine dobile cenejša gradbena zemljišča. Doslej so največjo prednost pri nakupu imeli investitorji, ki so večinoma gradili luksuzna stanovanja ter ne novih, ugodnih najemniških stanovanj, je še dejal. (STA)

Nemška vlada z ukrepi proti pomanjkanju stanovanj in visokim najemninam
Primorske novice: Delavce iz Tomosove proizvodnje so poslali domov 1
20 ur
V začetku tedna je proizvodnja dvokoles Tomos obstala, delavce iz proizvodnje pa so poslali domov, poročajo Primorske novice. Pred tremi leti je bilo v Tomosu 25 zaposlenih, zdaj pa naj bi jih tam
Več ▼

V začetku tedna je proizvodnja dvokoles Tomos obstala, delavce iz proizvodnje pa so poslali domov, poročajo Primorske novice. Pred tremi leti je bilo v Tomosu 25 zaposlenih, zdaj pa naj bi jih tam delalo le še 15. Nekaj časa so plače prejemali z zamudo, pred časom je bilo nekaj zamika tudi pri plačilu prispevkov.

Na denar pa naj nebi čakali le delavci, temveč tudi dobavitelji in še nekateri drugi. Novi lastnik Tomosa Hidrii na ne bi poravnaval vseh obveznosti, kot bi moral, največ pa ji dolguje iz naslova najemnin, še pišejo. Tomos je bil dolga leta v lasti Hidrie, konec leta 2015 pa so ga prodali podjetju celjskega podjetnika Iztoka Pikla.

Pikl je pred dnevi zagotovil, da Tomos poravnava svoje obveznosti tako hitro, kot zmore, in se branil, da zamujajo tudi drugi. Razmere so po njegovih besedah še vedno obvladljive. Po nekaterih informacijah naj bi družba še letos zapustila najete prostore v Kopru in se preselila na drugo lokacijo.

S&P izboljšal obete za bonitetno oceno Hrvaške
21 ur
Bonitetna hiša Standard & Poor's (S&P) je bonitetno oceno Hrvaške ohranila nespremenjeno pri BB+, izboljšala pa je obete iz stabilnih v pozitivne. Ocenjuje, da bo hrvaško gospodarstvo ob
Več ▼

Bonitetna hiša Standard & Poor's (S&P) je bonitetno oceno Hrvaške ohranila nespremenjeno pri BB+, izboljšala pa je obete iz stabilnih v pozitivne. Ocenjuje, da bo hrvaško gospodarstvo ob nadaljevanju ustreznih fiskalnih ukrepov beležilo stabilno rast.

Po ocenah bonitetne hiše je ključni pogoj za nadaljnjo rast zmanjševanje javnega dolga, pri čemer največje tveganje predstavlja zadolženi Agrokor. Njegovo prestrukturiranje je po ocenah S&P sicer znatno napredovalo.

Letošnja rast BDP bo po ocenah S&P 2,8-odstotna. Za toliko naj bi hrvaško gospodarsko zraslo tudi prihodnje leto, za kar je med drugim zaslužen vse bolj uspešen turistični sektor. S&P pričakuje, da se bodo investicije okrepile konec letošnjega in prihodnje leto, k čemur bodo med drugim pripomogle povečanje javne investicije in okrepljeno črpanje evropskih sredstev.

Pozitivni obeti sicer nakazujejo verjetnost, da se bo ocena države v prihodnjih mesecih zvišala. (STA)

S&P izboljšal obete za bonitetno oceno Hrvaške
(Večer) Intervju s Franjem Bobincem: Velenje ostaja lokacija, kjer bomo rasli in zaposlovali
22 ur
Predsednik uprave velenjske družbe Franjo Bobinac je v intervjuju za Večer poudaril, da je pomembno, da ima Gorenje v okviru Hisensa velike načrte za rast: »to pa pomeni večje proizvodne
Več ▼

Predsednik uprave velenjske družbe Franjo Bobinac je v intervjuju za Večer poudaril, da je pomembno, da ima Gorenje v okviru Hisensa velike načrte za rast: »to pa pomeni večje proizvodne zmogljivosti in tudi več zaposlenih. Gradnjo nove tovarne televizorjev smo že napovedali. V prvi fazi do milijon televizorjev letno in od 300 do 400 delovnih mest, obseg proizvodnje pa se lahko že v nekaj letih podvoji ali potroji. Močno bomo povečali proizvodnjo pomivalnih strojev, ki jih družba Hisense prej ni imela, tudi kuhalnih aparatov.«

Glede ne preveč blestečih poslovnih rezultatov je dejal: »Hisense ne bi prišel v Velenje, če v Gorenju ne bi videl potenciala za rast. Navsezadnje je tudi s ponujeno ceno za delnico povedal, kako vrednoti Gorenje. Veseli smo, da smo pridobili uglednega strateškega lastnika, ki v Gorenju vidi svojo platformo za Evropo.«

Zaključek vseh postopkov prevzema so načrtovali do konca oktobra: »a nam je uspelo več kot mesec dni prej. Razširitev uprave sem predlagal sam, saj tako tudi kitajski kolegi lahko na najvišji ravni vodenja prispevajo svoja specifična znanja in hkrati prevzemajo odgovornost.«

»Gorenje ostaja slovensko podjetje s sedežem v Slovenji, o tem ni nobene dileme. Že prej je bilo v večinski tuji lasti, zdaj pa imamo namesto množice razpršenih lastnikov enega samega,« miri Bobinac. Priznava pa, da se bo pravni status delniške družbe Gorenja verjetno spremenil.

»Bojazni, da bi se kratkoročno umikali iz Slovenije, ni. Ob tem pa je sicer treba gledati širšo sliko, ki jo sodelavcem večkrat pokažem. To je, da moramo biti samokritični in kritični ter ves čas stremeti k izboljšavam. Ponekod v administraciji je še vedno preveč ležernosti in navad, ki so usedlina nekih drugih časov, ko morda razmere na trgih niso bile tako zahtevne. Tudi informacijske tehnologije in sistemi nas silijo k ponovnemu ovrednotenju takih delovnih mest. Kot rečeno, Gorenje se bo razvijalo in zaposlovalo, po moje predvsem v proizvodnji, razvoju, informatiki, trženju in na vseh drugih kreativnih področjih,« še pravi Bobinac.

(Večer) Intervju s Franjem Bobincem: Velenje ostaja lokacija, kjer bomo rasli in zaposlovali
Kitajska zaradi novih carin odpovedala trgovinska pogajanja z ZDA 10
22 ur
Kitajska je po poročanju Wall Street Journala odpovedala trgovinska pogajanja z ZDA, ki naj bi prihodnji teden potekala v Washingtonu. Razlog je odločitev ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki
Več ▼

Kitajska je po poročanju Wall Street Journala odpovedala trgovinska pogajanja z ZDA, ki naj bi prihodnji teden potekala v Washingtonu. Razlog je odločitev ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki je v torek naznanil uvedbo novih carin na 200 milijard dolarjev vreden uvoz kitajskega blaga. Peking je z odpovedjo pogajanj zagrozil že v ponedeljek.

Podpredsednik kitajske vlade Liu He naj bi prihodnji teden na povabilo ameriškega finančnega ministra Stevena Mnuchina z delegacijo odpotoval v Washington. Na srečanju naj bi razpravljali o možnostih za umiritev trgovinskega spora, ki je izbruhnil julija po Trumpovi uvedbi prvih dodatnih carin na kitajsko blago.

Potem ko je ameriški predsednik v torek naznanil uvedbo novega paketa carin, so si po navedbah Wall Street Journala, ki se sklicuje na neimenovane vire, v Pekingu premislili. Ne želijo se namreč pogajati pod pritiskom groženj, ne izključujejo pa možnosti pogajanj prihodnji mesec, če bi se ameriška retorika umirila.

Peking so v četrtek še dodatno razburile ameriške sankcije proti kitajskemu vladnemu oddelku za razvoj opreme (EDD) in njegovemu direktorju Liju Shangfu, ker je posloval z ruskim podjetjem Rosoboronexport, ki izvaža orožje. Kitajska je leta 2017 kupila lovska letala Su-35, letos pa opremo za rakete zemlja-zrak S-400. (STA)

Kitajska zaradi novih carin odpovedala trgovinska pogajanja z ZDA
Pozor, danes bo pol istrskih cest zaprtih zaradi Ironmana!
23 ur

Danes v slovenski Istri poteka polovični Ironman, prvo triatlonsko tekmovanje pod to licenco pri nas. Ker pa je tekmovanje dolgotrajno, bo to vplivalo tudi na prometni režim na Obali.

Tekmovalci bodo najprej v Kopru preplavali 1,9 kilometra, nato prekolesarili 90 kilometrov v istrskem zaledju, na zadnje pa odtekli še polmaraton od Kopra do Izole in nazaj. Prvič sploh bo tekma Ironman potekala v dveh državah, saj bo del kolesarske poti speljan tudi skozi Italijo.

Ironman 70.3 I Feel Slovenia bo na prometni režim najbolj vplival na kolesarskem delu trase (na shemi spodaj).

Največ zapor v Mestni občini Koper bo med 8. in 15. uro, celoten prireditveni prostor okoli Ukmarjevega trga pa zaprt do 22. ure.

Ankaran bo zaprt 2 uri, med 8. in 10. uro.

Italijanski del bo zaprt med 7.45 in 10.30 uro, najdlje pa bo zaprt del med Črnim Kalom in Kozino, in sicer med 7. in 13. uro.

Delno zaprt s preusmeritvami na mejni prehod Dragonja bo mejni prehod Sočerga - od 9.30 do 13. ure.

Zadnji del kolesarske trase, to sta Marezige in Sv. Anton, pa bo zaprt od 10. do 13.30 ure.

V Izoli, kjer bodo tekači obračali nazaj proti stari obalni cesti do Kopra, bo zapora v starem mestnem jedru med 11.15 in 16.30.

Podrobni načrt zapor vidite spodaj:

Ironman 70.3 I feel Slovenia bo že v svoji prvi izvedbi tretja največja rekreacijska prireditev v državi, ob boku Ljubljanskega maratona in kolesarskega Maratona Franja. Okoli 1.800 tekmovalcev iz 48 držav in njihovi spremljevalci bo na Obalo prvič prineslo triatlonske milijone iz ene najprestižnejših globalnih športnih licenc.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

V nedeljo boste lahko navijali tudi za številne poslovneže, denimo Marka Hrena (Dana), ambasadorja tekmovanja Dušana Olaja (Duol), Mirka Tuša (Engrotuš), Petra Polaniča (Panvita), Jožeta Kojca (Astarea), Dejana Paravana (Gen-). V štafeti bo tekmoval tudi minister iz aktualne vlade Jure Leben, pesti pa lahko držite tudi za ekipo Časnika Finance v postavi Petra Sovdat, Polona Lovšin in Aljoša Valentinčič, na žalost poškodovana Lucija Petavs bo v vlogi 'trenerke', in še dve carici iz Financ, ki bosta celotno tekmo opravili sami, Majo Volk in Pio Bedene.

Pozor, danes bo pol istrskih cest zaprtih zaradi Ironmana!